Bunyi loceng petanda waktu rehat kedengaran di seluruh kawasan XOXO Highschool.Semua pelajar berlari keluar dari kelas ke kantin untuk mengisi perut yang berbunyi sejak di dalam kelas.Jihyo menyusun peralatannya.Dia menggigit bibir bawahnya sambil membuat mimik wajah sedang berfikir.
Sehun mendekati mejanya."Kajja".Ucap Sehun sambil membetulkan rambutnya.Jihyo berdiri perlahan lahan."Erm,Sehun-ah.Boleh tak saya rehat dengan Chorong?".Soal Jihyo serba salah.Takut Sehun memarahinya.
"Nae,tapi..".Jihyo mula gembira apabila Sehun menggantung ayatnya."Tapi apa?".Soal Jihyo pelik.Dia ni,kalau nak lepaskan aku mesti bagi syarat.Mesti ada tapi².Aish,bencinya aku.Sabar Hyo,Sabar!Jihyo menarik nafasnya untuk mereda kemarahannya.
"Duduk bersebelahan dengan meja kingka.Arraseo?".Soal Sehun.Hurmm,tak berat pun syaratnya."Nae".Kata putus Jihyo.
"See you in canteen later".Ucap Jihyo lalu mencium pipi Sehun.Dia mula berjalan keluar ke kelas dan menuju ke kelas 5 Erudite.
Sehun tersengih mendapat ciuman daripada Jihyo."Untunglah orang tu.Kena cium oleh orang tersayang".Sindir Baekhyun di tempat duduknya.
"Tulah,kalau kita ni dalam mimpi jerlah mampu yer".Sambung Chanyeol.Sehun memandang tajam Baekyeol yang berada di belakangnya.
"Jeles tu cakaplah.Pergilah minta dekat mate korang".Ucap Sehun lalu menjelirkan lidahnya."Haih,macam mana nak minta,nanti kena seranglah Taeyeon oleh fans aku".Ucap Baekhyun sedih.
"Sama juga dengan Seolhyun.Takut nanti kena serang.Dahlah yeoja² dekat sini ganas² semuanya".Sambung Chanyeol.
Sehun memandang Baekhyun dan Chanyeol tak tahu nak cakap apa lagi.Kalau nak diteruskan,takut mereka nangis,kalau dihentikan tambah mereka meraung.-_-
"Dahlah,pehal suasana tiba² sedih ni.Eh,petang ni jangan lupa kita ada latihan".Ucap Suho di pertengahan suasana yang sedih ni.
"Latihan apa?".Soal Sehun hairan.Takde apa² pertandingan pun,kenapa ada latihan?"Latihan untuk buat oersembahan lah Tuan Oh Sehun.Dua minggu lagi ulang tahun XOXO Highschool.Kita kenalah buat persembahan.Kau ni,sekolah sendiri lupa ker ulang tahunnya?".Soal Kai.
Sehun mengangguk faham."Ohh,otay.I gotz it!".Ucap Sehun sambil menunjukkan ibu jarinya.Kingka mula berjalan ke kantin untuk makan memandangkan perut mereka sudah berkeroncong minta diisi.
Jihyo memasuki kelas 5 Erudite dan melihat Seolhyun,Jessica,Taeyeon dan Chorong sedang sibuk melakukan sesuatu.
"Anyeong".Sapa Jihyo kepada mereka."Uh,Hyo.Anyeong".Sapa mereka.Tangan mereka sibuk memotong reben dan bermacam lagi.
"Apa korang buat?Korang tak turun rehat ker?".Soal Jihyo kepada mereka berlima."Ups,mian Hyo.Kami tak turun rehat.Kami sibuk buat persediaan ulang tahun XOXO Highschool dua minggu dari sekarang.Mian again".Ucap Seolhyun wakil mereka berempat.
"Jinjja?Daebak!Tak sabar pula rasanya".Jihyo melompat kegirangan sambil bertepuk tangan seperti anak kecil.
Mereka terhibur melihat gelagat Jihyo yang seperti kanak kanak.
Kruk...
Bunyi keroncong yang berasal daripada perut Jihyo membuatkan mereka memandang Jihyo.Jihyo pula hanya terkaku dan tersenyum suci.
"Hyo,kau lapar erk?Pergilah makan.Nanti gastrik kang".Seolhyun mula risau akan Jihyo.
"Arra,arra.Anyeong".Jihyo mempout lalu melambaikan tangannya.Mereka hanya mampu terkikik.
Jihyo mula memasuki ke kawasan kantin yang bising dengan suara pelajar.
Jihyo mengambil makanan lalu mencari tempat duduk untuk dia makan.Matanya melilau mencari sebuah meja kosong.Matanya tertancap ke arah sebuah meja kosong yang mempunyai lapan tempat duduk bersebelahan dengan meja kingka.
YOU ARE READING
[C]The Runaway Mate
FanfictionSong Jihyo,seorang werewolf yeoja yang mewarisi Silvermoon pack.Dia mempunyai satu misi iaitu mencari dalang pembunuh Alpha Jeon dan Luna Song.Satu perkara yang paling nak dia elak ialah.. BERTEMU MATE DIA.. Oh Sehun,Alpha Blackmoon Pack,pack yang p...