MUTLULUK NEDİR?

236 10 1
                                    

Kimi parada arar mutluluğu, kimi sevgide, kimileri sağlıkta, kimisi ailesinde.

Peki mutluluk nedir?

Bilimsel olarak mutluluk beyindeki serotonin,noradrenalin ve dopamin düzeylerinin fazla olmasıdır.

Mutluluk TDK'da ise bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, ongunluk, kut, saadet ve bahtiyarlık olarak tanımlanmaktadır. Şimdiye kadar sayısız tanımı yapılmıştır ve göreceli bir kavramdır.

Felsefeye göre mutluluk:

Filozoflar mutluluğu gelip geçen, bugün var olan ve yarın var olmayan, sahip olduğumuz ve kaybettiğimiz şeylerde temellendirmektedirler.

Sürekli değişken şeylere bağlı mutluluk kriterleri bizde bir tür güvensizlik yaratır. Bizi neyin güçlü bir şekilde hayatta tutacağını bilemeyiz.

Değişen şartlara bağlı olmayan felsefi mutluluğu ise kalıcı ve zamansız olan şeylerde bulabiliriz.

Mutluluğu uzaklarda aramaya gerek yoktur. Mutluluk insan içine gizlenmiştir. Bazı talihli insanlar iç huzuru, mutluluğu yakalamıştır. Bu insanlar her anlarını dolu dolu yaşarlar.

Bana göre mutluluk ise onun mutlu olduğunu bilmektir.
Bana göre mutluluk onun iyi olduğunu görmektir.
Bana göre mutluluk onun bir gülümsemesine tanık olmaktır.
Bana göre mutluluk adını duyduğum zaman kalbimin pır pır atışını hissetmektedir.
Ve bana göre mutluluk gözlerinin içine uzun uzun bakabilmektir.
Ve mutluluk her şeyden bıkıp hayattan koptuğun zaman sana güzel günleri hatırlatıp seni asla bırakmayan kardeşlere sahip olmaktır.

 MUTLULUK İNSANOĞLUNDAN HEP SAKLANMIŞTIR. ZOR BULUNSUN Kİ KIYMETİ BİLİNSİN DİYE. BEN SENİ ÇOK ZOR BULDUM. SENİN İÇİN ÇOK MÜCADELE ETTİM. İŞTE BU YÜZDEN SONUNA KADAR KIYMETİNİ BİLECEĞİM MUTLULUĞUM.

 

Bir Aşığın GünlüğündenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin