ik schrijf verder na 1 reactie en vier votes ;)
opgedragen aan een super tof meisje die je zeker eens moet gaan volgen :D
--------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 2
Na het ontbijt begonnen we dus een stuk te wandelen door het bos, onze ochtendroutine. We moesten een deel door het bos om naar het stadje te gaan.
De takken hielden de warme zonnestralen tegen waardoor er een koele, schemerige sfeer in het bos hing. Die reusachtige bomen die als een bedreiging rond me stonden gaven me een beklemd gevoel. Bedreiging? De misdadigers waren een echte bedreiging, niet een stel bomen.
Nina moest lachen om een grap van Bram dat ik weer niet kon volgen.
Axel pakte de hand van Janine en zij gaf hem een kus.
En ondertussen kwam Julie naast mij wandelen en even verwachtte ik dat ze iets zou zeggen, maar in plaats daarvan staarde ze uitdrukkingsloos voor zich uit.
‘Goed geslapen, zus?’ vroeg ik dan maar om een gesprek te beginnen.
Zuchtend schudde mijn oudere zus haar hoofd.
'Jij precies wel?' grijnsde ze en duwde me speels in mijn zij. 'Ik zag je naast Bram liggen.'
Ik lachte. 'Haha, ja. Bram lijkt precies een magisch slaapverwekkend effect op me te hebben.' gaf ik toe. 'Ik moet zeggen dat Bram een perfect kussen is.'
Julie kon een kleine grinnik niet onderdrukken. 'Wat hoorde ik daar over mij?' vroeg de stem van Bram achter ons. Hij had het misschien zelf niet door, maar ik hoorde het scherpe randje in zijn stem. Bram kon er immers niet tegen als anderen achter zijn rug over hem praatten, of je nu familie of vriend van hem was.
‘Niks hoor,’ zei ik met een wegwuivend gebaar.
Bram bromde wat terug.
Na tien minuten door het bos gewandeld te hebben, waren we er eindelijk. We waren uitgekomen op een gezellig uitziend stadje waar verscheidene bewoners of toeristen door elkaar heen liepen om zich te verplaatsen.
Voor mijn neus stond er een groot rechthoekig bord waar met sierlijke letters op geschreven stond: Welcome to Springford!
‘Laten we eerst inkopen doen,’ zei Janine.
We liepen naar een supermarkt.
We kregen wat verkoeling, want er was airco in de supermarkt.
Nu was het zomer, dus het was erg warm buiten. Al had de koude douche van vanmorgen wel geholpen.
En de tanktop en short die ik aan had hielpen ook. Maar het bleef warm.
Daarom voelde de airco erg verfrissend en goed aan.
Bram en ik gingen naar de chips en snoepafdeling. Julie naar de groenten, ze was vegetariër. En mam en pap liepen met Nina overal rond en pakte hier en daar wat.
Bram en ik pakte zoveel chips en snoep als we konden. We moesten onze voorraad bijvullen. Zo’n volle supermarkt als deze was maar zeldzaam. De meeste supermarkten zijn erg duur omdat er zo weinig in lag, omdat de economie bankroet was. Maar hier in Springford was het veilig en waren de supermarkten nog vol.
‘Om ter eerste naar de kassa,’ grijnsde hij en begon al met rennen. Ik had geen zin om te racen, dus liep ik rustig achter hem aan.
‘Wie het laatste is, is een bosbaviaan!’ riep Bram nog.
JE LEEST
Hell on earth
Mystery / ThrillerVrede. Het was zo’n simpel woord, maar er zat een grote betekenis achter. In mijn wereld bestond dat woord niet. Moordlustig en gewelddadig, zo kon je de wereld van nu omschrijven. Want wat ging er gebeuren als er geen politie bestond? Dan ging de...