"Kai" Seseorang memanggilnya.
Kai memandang belakang.
"SEOLHYUN?!?" Kai terkejut. Jantungnya berdegup laju. Dia harap Seolhyun tidak tau kenapa dia ada di sini.
"You buat apa kat sini?" Soal Seolhyun.
Kai tidak tau apa alasan yang patut diberi. "I demam" Ujar Kai.
"Demam sampai pergi hospital? Nevermind lah I harap you cepat sihat. Kalau tak I risau nanti" serious benci dengan perangai Seolhyun yang agak gedik.
Semakin lama Kai menyampah dengan perangai Seolhyun. Tetapi dia masih sayangkan Seolhyun.
"You pulak kenapa tiba2 ada kat sini?" Tanya Kai.
"Lepas I call you tu my daddy bagitau I yang pakcik I masuk hospital disebabkan keracunan makanan. Itu yang I terus datang sini. Tapi tak sangka pulak we meet each other. So sweet" Seolhyun sudah mula dengan dramanya.
"Ooh I need to go bye" Kai berjalan dengan pantas. Dia malas hendak melayan perangai Seolhyun.
"But...kai wait" Seolhyun belum puas bercakap dengannya. Kai sudah pun masuk ke dalam keretanya lalu meninggalkan Seolhyun.
"Apa masalah Kai ni?? Kenapa tiba2 dia berubah? Dia tu cuma....urghh i hate it" Seolhyun bercakap sendirian. Dia cuma tidak puas hati dengan Kai. Kenapa tiba2 dia berubah dalam sekelip mata?
"Siwon, dua hari satu malam aku takde kat rumah tau so aku nak kau bagitau Jimin dengan Taehyung" kata Kai. Dia ingin menjaga Irene sebab apa? Sebab dia memang nak jaga Irene pun (Author pun tak tau sebab apa xD)
Hah lupa nak bagitau Siwon tu bodyguard kepada ahli Exo terutama Kai. Kai memang banyak minta tolong daripada Siwon and diaorang pun memang rapat jugak lah. Tapi Kai anggap Siwon as kawan. Jangan tanya kenapa sebab author pun tak tau.
"Sebab? Aku tak nak diaorang banyak tanya" soal Siwon. Memang betul Jimin dan Taehyung mempunyai banyak soalan untuk ditanya. Kiranya macam diaorang ni ambil kisah pasal Kai.
"Kau cakap lah aku tidur rumah omma & appa aku tak pun pandai2 kau lah" Kai tetap menyimpan rahsianya yelah kan kalau tidak si Taehyung tu asyik call dia tanya pasal Irene je.
"Ok" sepatah Siwon jawab.
"Aku nak kemas baju tunggu jap" Kai terus masuk ke dalam rumah dan naik ke tingkat 2 dan menuju ke biliknya. Dia mencapai tualanya dan membersihkan diri. Setelah selesai membersihkan diri dia mengemas pula pakaiannya. Selepas itu dia turun ke bawah dan mengunci pintu sebelum keluar.
"Siap!!" kata Kai. Dia membuka pintu kereta. Beg yang berisi pakaian diletak bersebelahannya.
"Nak pergi hospital tadi ke?" Tanya Siwon. Kai mengangguk. Siwon menurut perintahnya.
***
*Di hospital*
Kai segera masuk ke dalam lif dan menekan button 3rd floor dimana wad Irene ditempatkan. Selepas itu, dia menuju ke bilik 14 iaitu bilik Irene. Kiranya satu bilik untuk satu pesakit sahaja.
Setibanya di bilik 14, Kai terkejut. Kenapa Seolhyun boleh ada kat dalam bilik Irene? Macam mana dia tahu?
"Ehh Kai. Kenapa you datang sini balik? Btw you nak tau tak budak tak guna ni masuk wad. Kesiannya. Itulah balasan siapa suruh rampas Taehyung dari Yuna" Kata-kata Seolhyun itu membuatkan Irene bertambah geram.
"KAU KELUAR!!! KELUAR!!!" Jerit Irene. Itu lah kali pertama dia marah. Selama ni dia selalu sembunyikan kemarahannya sebab dia nak menjadi orang yang penyabar. Tetapi tidak kali ini. Seolhyun memfitnah dia dihadapan Kai.
"Aku tak pekak lagi lah sampai kau nak jerit2 kat sini but sebelum aku keluar I want you to know yang kau tak lama lagi je hidup" Seolhyun memberikan senyuman yang agak pahit. Memang pahit pun.
Perangai Seolhyun semakin menjadi-jadi. Tapi....dia cakap aku tak lama lagi je hidup. K-kenapa?
TBC
Siapa ship KAISTAL di sini angkat kaki hahahaha. Sorry if author buat korang tertunggu tunggu part seterusnya. Author busy lah musim sekolah ni cehh acah2 je dia ni. Hahaha Annyeong !!
YOU ARE READING
Be With You [Malay Fanfic]
RandomBae Irene menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki yang bernama Kim Jongin atau digelar sebagai Kai yang cukup terkenal dengan sifat ego dan sombong. Perangainya juga sering berubah-ubah mengikut masa dan situasi yang dihadapinya. Irene berusaha...