Sudah 2 hari Taehyung terperap di dalam rumah. Tak sabar rasanya mahu ke sekolah bertemu Irene. Walaupun dia masih marahkan Irene tetapi dia tetap rindukan gadis itu. Tiba-tiba dia terasa mahu menelefon Irene pagi ini.
'Tut tut'
Irene melihat skrin di telefon samsung pemberian appanya dan tertera nama 'Kim Taehyung'.
"Yoboseyo...." -Irene
"Irene..." -Taehyung
"kenapa Taehyung?" -Irene
"Saya nak minta maaf pasal haritu...saya tak sengaja marah awak...emosi saya tak stabil...awak tau kan saya ada banyak masalah...mianhae" -Taehyung
"Hmm takpelah...saya tak ambil hati pun...saya cuma sedih je sebab awak nampak lain sangat masatu" -Irene
"Actually, hmm saya nak ajak awak keluar malam esok...sebagai tanda minta maaf dan tebus kesilapan saya pada awak..." -Taehyung
"keluar malam esok? Saya kena tanya omma dan appa saya dulu...saya takut diaorang..." -Irene
Belum habis Irene berkata tiba-tiba telefon Irene dirampas oleh seseorang lalu mencampaknya ke lantai. Skrin sudah retak. Habis berkecai. Irene memandang si pelakunya. Orang itu hanya tersenyum sinis.
"ke-kenapa aw-awak baling henfon saya?" Ujar Irene dengan nada yang hampir menangis. Telefon itu hasil titik peluh appanya untuk membelikannya henfon. Dia bukanlah orang kaya yang campak fon je beli baru. Itu memang bukan dia.
"Wae? kau nak marah aku? Hah marahlah!" Kai tersenyum senget. Dia mencuri dengar perbualan ditelefon antara Irene dan Taehyung. Hatinya panas apabila Taehyung mengajak Irene keluar pada malam esok. Mana boleh! Dia tidak mahu kawannya mempunyai hubungan dengan Irene. Sebenarnya Kai ni jealousssss.
"Kau ni kenapa taksub sangat dengan Taehyung? Dia ajak keluar bukan main gembira kau! Cuba kalau dia apa-apakan kau! Siapa yang susah!" kata Kai. Aik lain macam je xD Irene melirikkan matanya dari memandang wajah Kai yang pasti menggodanya.
"Ta-tapi dia kan kawan awak. Takkan awak tak percayakan dia?" Tanya Irene. Dia merasa pelik dengan sikap Kai sejak dua menjak ni.
"Irene, cuba dengar cakap aku! Susah sangat ke? Jangan keluar dengan dia!! Arasseo?" Marah Kai. Irene menundukkan wajahnya ke bawah melihat henfonnya yang hancur. Kenapa Kai memberi amaran padanya? Dia bukan yeochin Kai dan juga bukanlah kawan baik Kai. Kai segera pergi meninggalkan Irene keseorangan.
'Awak jahat Kai!!'
Irene mengutip henfonnya. Dia menangis meratap permergian henfon tersebut. Tidak boleh dibaiki lagi kerana Kai mencampak terlalu kuat. Seperti memukul seseorang.
--
"Irene? Irene? Yahhh!!" -Taehyung
Taehyung mencampak fonnya di atas katil. Kenapa Irene memutuskan panggilannya. Kata dah maafkan tapi kenapa tiba-tiba putuskan talian? Ni yang buat dia naik angin.
"kalau taknak keluar dengan aku tu cakap je lah ishhh" Taehyung mengusutkan kepalanya. Geram dengan tindakan Irene sebegitu!
--
Seolhyun memasuki kelas Kai. Mentang-mentang jiran sebelah je ingat kau boleh jumpa Kai hari-hari.
"Dekat sini pun you. Tadi i cari merata tempat tau. Huh penat!" Seolhyun mengeluh. Kai terdiam seketika. Rasanya Seolhyun tak nampak dia bersama Irene tadi. Yelah kalau nampak pasti Seolhyun akan memarahinya.
"Hey? Whats wrong? Senyap je dari tadi. I datang ni please lah layan i" ujar Seolhyun. Wajah Kai kelihatan bengis kerana mengenangkan hal tadi.
"Takde mood lah. Nanti-nantilah i layan you eh" kata Kai sambil tangannya bermain henfon. Seolhyun mencebik. Baru sahaja hubungan mereka berbaik beberapa hari lepas takkan Kai dah taknak layannya.
"Hm yelah. I love you bye" ucap Seolhyun sedih.
"Me too" ucap Kai acuh tak acuh. Dia bukan tidak suka pada Seolhyun. Suka sebenarnya tetapi tiba-tiba hati dia berubah. Seperti adaorang yang baru datang lalu memasuki hatinya.
Jimin memasuki kelas disertai Eunji. Hmm diaorang aje ke yang masuk? Kelibat Irene tidak kelihatan pun. Kai memandang meja Irene. Takde! Jimin memukul bahu Kai.
"Kau cari siapa hah? Asal tadi monyok semacam je Seolhyun tu?"soal Jimin. Kai mengangkat bahunya tanda tidak tahu.
"Nanti lepas habis sekolah aku kena balik rumah omma aku. Dia cakap ada tetamu yang datang malam ni so kau balik berdua eh" Kata Kai sambil memandang Jimin dan henfonnya silih berganti.
"Berdua?" Jimin mengerutkan dahinya. Dengan siapa pulak aku balik.
"Kau dengan Siwon tu berdua lah" Kai tertawa. Apabila Irene masuk ke kelas terus Kai hilang ketawanya. Jimin memandang Kai dan juga Irene. Macam ada benda tak kena je lalu dia curi-curi memandang Eunji dan tanpa sengaja dia tersenyum lebar.
TBC
Takde idea lah thats why cerita pun pendek je dan membosankan hmm. Tak sabar rasanya nak buat bahagian tetamu yang nak datang tu. Korang rasa siapa tetamu tu? Yang tau tu share lah sikit :) Korang nak tak kalau author update cepat? Mestilah nak kan so author akan usaha untuk update cepat demi readers sekalian hehehehe Ok bye!
YOU ARE READING
Be With You [Malay Fanfic]
RandomBae Irene menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki yang bernama Kim Jongin atau digelar sebagai Kai yang cukup terkenal dengan sifat ego dan sombong. Perangainya juga sering berubah-ubah mengikut masa dan situasi yang dihadapinya. Irene berusaha...