Part 40

703 23 1
                                    

"Hye! Nice to meet you! I like you! Mesti suci lagi kan?"

"Maksud Jinhwan kau dah ada boyfriend ke? Kalau belum thats mean kau ni masih suci lagi. Jangan salah faham kawan aku ni agak nakal sikit." Ujar Seolhyun. Jinhwan tersenyum suka.

"Oh saya masih lagi suci cuma saya dah lama suka seseorang. Tapi tak tahulah dia suka saya ke tidak. Em saya haus lah boleh saya order air?" Soal Irene. Tekaknya terlalu kering kerana last dia minum pun sewaktu rehat. Seolhyun tersenyum jahat. Dia memberi air fresh orange itu kepada Irene.

"Aku dah orderkan air. Minumlah. Kau habiskan air ni tau sambil tu kita berbual lah" kata Seolhyun. Irene mula menyedut air fresh orange itu. Seolhyun dan Jinhwan hanya gembira melihat Irene yang sedang minum tanpa sebarang keraguan pun.

"Kita nak bincang pasal apa eh?" Soal Irene sesudah meminum air. Ubat didalam air tu semakin lama semakin membuat Irene pening. Kesannya terlalu cepat. Dia mula memicit kepalanya.

"Irene, are you okay? Can we go to the hotel room?" Soal Jinhwan. Irene mula memegang kepala yang mula berdenyut. Sakit dia rasakan sekarang ini. Apa yang dikatakan Jinhwan tadi hanya samar kedengaran ditelinganya.

"Kau bawak lah dia pergi bilik yang kita dah tempahkan tu. Line clear ni orang pun takde lagi. Nanti aku datang. Go now!!" Ujar Seolhyun. Jinhwan mengangguk lalu mengangkat Irene yang sudah semakin lemah. Tiba-tiba ada seorang pengawal yang menahan Jinhwan yang baru sahaja hendak memasuki lif.

"Encik tunggu sekejap!" Arah pengawal itu. Jinhwan hanya menurut sahaja. Taknak dikatakan penculik yang baru sahaja menculik seorang gadis.

"Yes? Ada apa?"

"Minta maaf kalau saya tanya. Ni siapa ye?"

"My wife. Dia tertidur dalam kereta tadi sebab tulah saya angkat dia. Kenapa?"

"Ohh yeke. Sebab dekat sini pernah berlaku satu kes penculikan. Minta maaf ye menganggu encik. Saya minta diri dulu!" Kata pengawal itu lalu berlalu pergi. Jinhwan memandangnya tajam dan segera masuk kedalam lif yang sudah lama terbuka.

--

"Irene, mana kamu ni? Omma risau lah. Bila kamu nak balik? Dah lewat ni" ujar Puan Bae yang masih setia menunggu Irene pulang di muka pintu. Tuan Bae cuba menenangkan hati Puan Bae yang tampak risau akan anaknya itu.

"Sayang, jangan risau. Mesti Irene akan pulang tak lama lagi. Abang pasti Irene akan dengar cakap kita. Sayang pergi tidur dulu. Sayang kene jaga kesihatan tu. Abang akan tunggu Irene balik" ujar Tuan Bae. Puan Bae menurut kata suaminya itu lalu masuk kedalam bilik. Cuba untuk membuang perasaan negatif jauh dari sudut hatinya.

Kedengaran telefon rumah berbunyi. Segera Tuan Bae mengangkat. Mungkin orang yang menelefon itu adalah Irene.

"Yoboseyo" -Tuan Bae

"Yoboseyo. Saya Choa kawan kepada Irene. Malam ni Irene tidur rumah saya sebab kitaorang buat study group. So boleh tak ahjusshi bagi dia bermalam dirumah saya?" -Seolhyun

"Study group? Bagi ahjusshi bercakap dengan dia boleh?" -Tuan Bae

"Mian ahjusshi. Irene dah tidur. Penat sangat belajar. Jangan risau saya akan jaga dia. Pasal baju tu dont worry! Irene boleh pakai baju sekolah saya. So macam mana boleh tak?"  -Seolhyun

"Em kalau macam tu takpe. Ahjusshi bagi asalkan dia selamat dan tak tidur dekat rumah namja. Ahjusshi dan ahjumma risaukan dia" -Tuan Bae

"Oh yeke takpe oklah bye!" - Seolhyun

--

"Pabo!! Anak beranak sama je bodoh percayakan cakap orang!!" Ujar Seolhyun. Dia sengaja menggunakan nama Choa sebab Choa sudah berada dinegara lain. Gila ke nak guna nama sendiri memang kene tangkaplah jawabnya. Segera Seolhyun menuju ke bilik yang ditempahkan itu.

"Awak...saya rasa pening sangat. Macam nak pengsan. Awak bawak saya dekat mana ni?" Soal Irene apabila Jinhwan mula memasuki bilik hotel itu. Matanya semakin lama semakin layu. Jelas ubat tidur ini terlalu kuat.

"Sabar ye sayang"

"Saya nak balik..tolong bawak saya balik rumah..."

"Mana boleh. You milik i malam ni. You cakap you ni suci lagi kan? Why not i jadi orang pertama untuk you" Ujar Jinhwan sambil tersenyum. Tubuh Irene diletakkan perlahan diatas katil bersaiz king. Baru sahaja dia hendak membuka baju Irene kedengaran bunyi ketukan pintu.

"Open this door! Ni aku Seolhyun!!" Laung Seolhyun dari luar. Jinhwan membatalkan niatnya dan terus membuka daun pintu. Seolhyun pantas masuk kedalam dan menutup pintu.

"Kau ada buat apa-apa ke dekat dia tadi?" Soal Seolhyun. Jinhwan melihat Irene yang hendak bangun lalu pantas dipegang bahu Irene.

"Belum lagi. Irene you tak okay ni just baring je alright?"

"Saya taknak...tadi awak cuba nak bukak baju saya...seolhyun tolong saya..saya nak balik.." rayu Irene. Matanya seakan layu malah dia terpaksa menahan kesakitan dikepalanya. Seolhyun mendekati Irene lalu menyentuh dahi Irene.

"Dahi kau panas ni. Just rehat dekat sini je. Jinhwan kan ada. Biar dia temankan kau kat sini . Aku nak kena balik ni" ujar Seolhyun. Irene menggelengkan kepalanya. Argh! Terasa kepala semakin berat. Dia tidak dapat menahan denyutan yang bergerak dikepalanya. Perlahan-lahan Jinhwan membaringkan Irene semula. Irene tidak dapat membantah kerana kepalanya berat ditambah badannya yang semakin lemah.

'Tolong saya Kai!' Rintih Irene didalam hati sebelum pandangannya menjadi gelap.

TBC

Jeng jeng jeng ^^ mian kalau jalan ceritanya agak cliche. Bukan agak kot tapi dah memang cliche °_°
Kesian dengan nasib Irene dan Seolhyun yang terlampau jahat. Sanggup gunakan nama kawan baik sendiri fuh gilaaaa. Bila kau nak sedor ni Seolhyun -,- banyakkan bertaubat ye byeeeee :*

Be With You [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now