Part 17

779 33 0
                                    

Semasa Kai sedang membuat pembayaran di kaunter, muncul kelibat AOA yang berjalan menuju ke pintu masuk. Perjalanan mereka terhenti apabila........

"Eh itu bukan ke Kai? Dia buat apa tu?" Tanya Yuna sedikit terkejut.

"Takkan lah dia nak bayarkan untuk perempuan tu? Tak guna punya Kai!!" Marah Seolhyun. Matanya lincah memerhati setiap pergerakan Kai. Ingin sahaja dia memarahi Kai tetapi misinya untuk ke hospital ialah cederakan Irene dengan teruk(?)

"Babe, macam kau cakap yang kita ada banyak masa lagi" kata Choa. Setelah Kai membayar, dia berjalan menuju ke pintu keluar. Mereka bertiga menyorok di sebalik dinding hospital (faham tak?)

"Weh amik aku kat sini" Kata Kai di telefon. Nampaknya dia sedang menelefon Siwon.

"Bukan kau balik esok ke?" Tanya Siwon pula.

"Omma dia tu datang pulak. Baru je nak berdua-duaan dengan dia. Ishh kacau betul lah" rungut Kai.

"Ehh kau ni dah jatuh cinta dengan dia ke? Kau jangan nanti Seolhyun marah. Tunggu lah dulu nanti aku sampai"

"Aku dah putus dengan dia lah. Kau jangan lambat pulak!!" Kata Kai kemudian memutuskan panggilan itu.

"Sejak bila pula kau jatuh cinta dengan perempuan tu? Kau jangan ingat kau selamat bila kau putus dengan aku!!!" Marah Seolhyun. Dia mendengar perbualan diantara Kai dan Siwon.

"Guys jom lah!!! Nanti lambat pulak" kata Choa. Mereka bertiga melangkah menuju ke wad Irene. Setibanya di wad Irene, langkah mereka terhenti.

"Wait, kenapa ada suara perempuan tua?" Tanya Seolhyun apabila kendengaran suara Puan Bae sedang menelefon Eunji.

"Macam tengah call someone lah" kata Yuna. Dia melekapkan telinga ke pintu untuk mendengar perbualan itu. Dia mendengar dengan sepenuh perhatian -,-

"Aku rasa dia call kawan baik perempuan tu suruh datang sini. Kejap, suara ni macam familiar lah" kata Yuna lagi. Choa memetik jarinya.

"Suara omma dia kan? Ishh apasal orang tua tu datang sini" marah Choa.

"My plans will be ruined!! Macam mana nak buat kalau omma dia ada then si Eunji tu pulak nak datang sini" marah Seolhyun sambil menyilangkan tangannya. Dia sangat marah jika rancangannya tidak berjalan dengan lancar dan teratur walaupun dia mempunyai banyak plan.

"Kita buat kat sekolah je lah. Takde sape pun yang kacau" cadang Yuna. Seolhyun mengangkat keningnya.

"Habistu yang Taehyung tu apa benda pulak? Dia tu everyday ambil berat pasal Irene" kata Seolhyun.

"Pandai2 aku lah ambik perhatian dia" ujar Yuna. Seolhyun tersenyum.

"Kalau macam tu jomlah kita balik. Penatlah duduk sini lama-lama" rungut Choa pula. Mereka bertiga pergi meninggalkan wad Irene.
                                                                     

Eunji sudah tiba di depan wad Irene. Dia mengetuk pintu dahulu dan kemudian masuk ke dalam.

"Ahjummaaa!!" Eunji memeluk Puan Bae. Ya, perhubungan mereka sangat rapat ibarat ibu dan anak. Ini bermakna hubungan Eunji dan Irene pun rapat juga seperti adik beradik.

"Irene tidur pula. Biar ahjumma kejutkan dia kejap" kata Puan Bae. Eunji menghalang perbuatan Puan Bae kerana tidak mahu Irene diganggu setelah lena dibuai mimpi.

"Takpe ahjumma. Biarkan dia tidur. Esok jelah saya cakap dengan dia" kata Eunji sambil tersenyum manis.

Irene tersedar dari tidur selepas penat menangis. Dia tahu bahawa Eunji datang melawatnya.

"Irene!!! Bogoshipo!!" Eunji memeluk Irene dengan erat sekali. Rindu dengan kawan baiknya itu.

"Nado" Irene membalas pelukan Eunji. Selepas beberapa saat mereka melepaskan pelukan. Puan Bae keluar sebentar untuk menunggu kedatangan Tuan Kim.

"Eunji, aku takut sangat....." Irene tidak mampu untuk berkata. Matanya agak sembap(betul ke ejaan?) kerana terlalu banyak mengeluarkan air mata.

"Kau takut apa? Just tell me!" Tanya Eunji sambil memegang kedua-dua bahu Irene.

TBC

I'm coming tapi sekejap jelah. Mian buat anda tertunggu-tunggu. Kalau author ada masa insyaAllah author buat part seterusnya. Sekarang ni busy dengan kerja sejarah tu hah!! #bye

Be With You [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now