Part 23

800 37 0
                                    

"Saya pun rindukan awak, Taehyung" Irene membalas pelukan Taehyung. Pelukan mereka sangat erat dan dalam beberapa saat mereka melepaskan pelukan itu.

"Tujuan saya datang sini sebab....." belum sempat Irene menghabiskan katanya Taehyung memotong terlebih dahulu.

"Saya taknak cakap pasal namja tu dan jangan sebut nama dia!!!" Marah Taehyung. Dia tau Irene ni suka sangat sebut nama Kai. Tak sah kalau tak sebut. Kalau boleh dalam kepala Irene tu penuh nama KAI, KAI, KAI AND KAI!!!

"Awak...tolong lah jangan macam ni. Saya tak suka awak gaduh dengan dia disebabkan saya. Tolong berbaik semula?" Irene memegang tangan Taehyung. Ahh! Cairlah Taehyung dibuatnya. Dia mana boleh kalau disentuh dengan gadis yang dia suka contohnya macam sekarang ni lah xD

"Saya tahu kenapa awak buat macam ni! Sebab awak nak Kai kan? That's why awak suruh saya berbaik dengan dia. Kesimpulannya awak  mempergunakan saya!! Stop lah Irene!! Saya sakit! Sakit tengok awak tertunggu-tunggu cinta dia yang tak pernah terbalas!! Cinta saya awak tak pandang pun!! Menyesal jugak saya ada perasaan dekat awak. Ehhh kalau saya tau jadi macam ni saya sanggup couple dengan Yuna yang tengah tunggu cinta saya tu!!! Irene, pergi balik lah. Jangan serabutkan kepala saya!!" terang Taehyung panjang lebar. Dia luahkan apa yang terisi di hatinya selama ini. Sakit tu memang sakit! Tapi ni baru sikit je! Kelihatan Irene menangis teresak-esak. Sedih mendengar luahan Taehyung itu.

"Mi..mianhae...hiks...hiks...saya...perempuan tak...hiks...guna!! Saya tak....hiks...pandai jaga hati...awak" Ujar Irene berserta tangisannya. Dia terus memeluk Taehyung erat. Dia tak nak bergaduh dengan sesiapa. Baru ingat nak selesaikan masalah Taehyung, masalah lain pula mendatang. Tapi sampai bila?

"Lepaskan saya!!! Irene, lepaskan saya!!!" Taehyung ingin meleraikan pelukan itu tetapi Irene semakin mengeratkannya. Dia tidak kuat melihat Irene begini.

"Tak nak!! Saya nak minta maaf! Saya akan berhenti menyukai Kai!! Saya nak awak gembira setiap hari....jangan buat diri awak terseksa disebabkan saya....saya tak nak!!" Ujar Irene. Dia terpaksa berkata begitu walau hakikatnya susah untuk melupakan cintanya kepada Kai! Disebabkan itu dia sanggup melakukan apa sahaja asalkan dirinya tidak membuatkan seseorang itu terseksa, merana dan sedih seperti Taehyung!

"Tak payah Irene!! Cinta awak untuk dia tu kuat sangat!! Sekarang ni pergi balik tak payah nak selesaikan masalah saya!! Saya boleh selesaikan sendiri!!" Taehyung melepaskan tangan Irene yang memeluk tubuhnya dan sejurus itu dia terus menutup pintu kuat!! Irene masih lagi tidak berhenti menangis. Dia risau akan Taehyung. Takut buat benda yang merbahayakan dirinya sendiri. Irene terus keluar daripada rumah itu. Dia ingin menenangkan fikiran. Jadi dia menuju ke taman yang berdekatan dengan rumah Taehyung.

--

"Mwo?!?!" Jerit Kai. Dia baru sahaja balik dari keluar date dengan Seolhyun. Dahlah penat! Lepastu dapat berita pasal Irene mahu berjumpa Taehyung. Ini pun Siwon takut hendak memberitahu Kai tapi kalau dia tak bagitau nanti Kai akan pecat dia. Kai tu mana nak kesah!

"Kau bagi alamat dia dekat yeoja tu ke?" Soal Kai. Siwon sekadar mengangguk. Kai mengusutkan rambutnya. Serabut!

"Apasal kau ni bodoh sangat bagi dia? Lain kali tanya aku dulu! Jangan nak memandai-mandai terus bagi!! Pabo!!! Marah Kai. Sebenarnya dia berasa sedikit cemburu. Tu aje kalau tak dia buat tak kesah. Boleh nampak dia punya marah macam mana.

"Aku mintak maaf...aku tengok reaksi muka dia macam urgent je. Sebab tu aku terus bagi alamat Taehyung. Lagipun kau benci dia kan kenapa kau kesah pulak kali ni?" tanya Siwon. Kai tidak menjawab soalan Siwon malah dia terus naik ke atas.

'Berani kau datang sini semata-mata nak jumpa dia tu! Arghhh sakitnya!' Getus Kai. Sakit? Apakah tanda tersebut. Dia tidak boleh melupakan hal tadi. Ni bukan dirinya. Mengingati yeoja yang paling dia benci!

'Tut tut'

Sebuah panggilan masuk. Dia menjawab panggilan tersebut. Ianya daripada Seolhyun.

"Hai baby!!! You buat apa sekarang ni? Nak tau tak I happy sangat harini sebab dapat date dengan you. You made my day, Kai" -Seolhyun.

"Hai sayang!! I tengah rindukan you. Hahahahah I pun happy dapat date dengan you. Tak sabar nak jumpa you esok. Rasa macam nak kiss you lah hmm" -Kai

"I know my kiss yang paling best for you. Wait, suara you....kenapa dengan you ni? You have any problem? Let me know! -Seolhyun

"Aniyo...i ok je cuma penat" -Kai

"Ohh ok. Im going to sleep now. Get some rest ok? Goodnight baby. I love you. Bye! -Seolhyun

Ok dear. I love you too. Bye! -Kai

Panggilan dimatikan oleh Kai. Dia berasa bahagia dengan Seolhyun. Tapi kenapa hati dia berasa macam ada benda tak kena apabila dia kembali berhubungan bersama Seolhyun? Jangan fikir negatif! Semua tu helah je! Kai mula merebahkan badannya ke katil. Dia hendak melelapkan mata tapi tidak boleh. Asyik terfikir tentang Irene.

"Kau ni kenapa Kai? Asyik teringat dekat yeoja tu sedangkan kau benci dia! Seolhyun yeochin kau tak nak ingat pulak" rungut Kai. Dipaksa matanya terpejam. Ingin lupakan tentang Irene. Arghhh semak je yeoja tu ada kat dalam kepala aku!

TBC

Next chapter? Nak tahu kenalah baca ye. Vote dan comments digalakkan. Annyeong!








Be With You [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now