Aradan tamı tamına iki hafta geçmişti.Kocası o günden beri yanına hiç gelmemişti.Yine yalnız başına gözlerini açmıştı Asmin.Güneşin rahatsız edici ışınları Asmin'in tam gözüne vuruyordu.
Birden boğazına gelen yumru hissiyle öksürmeye başladı.Bir türlü geçmiyordu.Su içmişti fakat biraz durduktan sonra yeniden başlamıştı öksürüğü.Boğazı yırtılacaktı sanki.
Berzan ise karısından önce kalkmış,onu öpüp uyandırmıştı.Üstünü giyinip şirkete gitmek için çıktı odasından.İnerken duyduğu öksürük sesiyle durmuştu genç adam.Asmin'in odasından geliyordu.Koridorda bekledi.Hala kesilmemişti ses.Hemen odaya girdi.Karısı kıpkırmızı olmuş,su içmeye çalışıyordu.Koştu hemen yanına."Asmin ne oldu?"Önüne eğildiğinde Asmin cevap verememişti."İyi misin?"dedi sırtını sıvazlarken.Hiç de iyi olmadığını görüyordu.Elindeki suyu alıp içirdi yavaşça.Öksürüğü biraz daha yavaşlamıştı."Noldu?"Nereden çıktı birden böyle?"dedi.Hala sırtını sıvazlıyordu."Bilmiyorum, birden oldu,"dedi Asmin.Sesi o kadar kötü çıkmıştı ki kendisi bile korkmuştu."Tamam bekle burda,"Aşağıya inip annesini çağırmıştı hemen Halise Hanım hızlıca gitti yanına"Keçkamin(kızım) noldu?" Dedi sırtını sıvazlarken"Bilmiyorum yade birden oldu,"Annesinin apar topar çıktığını görünce Dilşan'da çıkmıştı hemen"Anne noldu?" O da endişelenmişti."Kızım git nane limon kaynat yengene hadi," Kafasını sallayıp hızlıca çıktı odadan Dilşan.Asmin ise öksürmeye devam ediyordu.Berzan'da hızlıca yanına oturdu annesinin."Hastaneye götürüyüm anne olmaz böyle,"Bir yandan da Asmin'e bakmaya devam ediyordu nolmuştu birden böyle?
"Dur bakalım içsin bir sıcak sıcak geçmezse götürürüz,"Kafasını sallayıp kalktı gidip ateşini kontrol etti hızlıca.
"Ateşi de var,"
"Kızım noldu böyle birden üstünü mü açtın gece,üşütmüşsün belli,"dedi yeniden ateşini kontrol edip.Daha sonra ise oğluna dönüp konuşmaya başlamıştı.
"Bakmıyor musun karına,"dedi sessizce.O sırada Dilşan nane limonu getirmişti.Uzattı bardağı.Annesi gözlerini geri gelinine çevirdi."İç hadi kızım,"Asmin yavaş yavaş içiyordu ama hiç bir ilerleme yoktu hala çok kötü bir şekilde öksürüyordu.Bardağı bitirdiğin de öksürüğü yumuşamış ama hala geçmemişti daha sık öksürüyordu hatta.
"Yok olmaz böyle kalk hastaneye gidelim,"dedi Berzan elinden bardağı alırken.
"Gerek yok git sen işe,"Yorganı biraz daha çekip.Üşümeye de başlamıştı.
"Kalk diyorum hadi,"Yorganı çekti hızlıca.
"Gerek yok Berzan ,git hadi sen."Dedi ve yine öksürdü.
"Ne kadar inatsın sen yaa kalk diyosam kalk,"Annesi de ayağa kalkmıştı."Kızım hadi götürsün Berzan belki önemli bir şey vardır,"
Kafasını sallayıp yavaşça kalktı genç kadın"Doğru düzgün yemek yemiyorsun,böyle hastalanırsın işte,"dedi sitemkar bir ses tonuyla.Berzan'da annesini onaylar bir şekilde kafasını sallamıştı.
Annesi odadan çıkmış Asmin'de üstünü değiştirmişti.Eşarbını da takıp kocasına baktı.
"Hazır mısın?"
"Hazırım,"
Aşağı indiklerinde herkes çoktan inmiş kahvaltı sofrasına oturmuştu."Hayırdır Berzan?"dedi babası."Baba hastalandı da Asmin.Hastaneye gidiyoruz,"
Babası kafa sallamış yemeğine devam etmişti.Kızlar ise yengelerinin bu durumuna endişelenmiş,sofradan kalkmışlardı.Zişan ise onlara iğrenir gözlerle bakıp sivri dilini açmıştı."Hasta numarası yapıyor bir de,"
Sessizce söylediği kelimeyi herkes duymuştu.Babası sinirlense de boğazını temizlemekle yetinmişti sadece.
Arabaya binip ısıtıcıyı açtı hemen Berzan.Karısı tir tir titriyordu.Arabayı çalıştırıp döndü karısına."Gece üstünü falan mı açtın sen?Bu öksürük durup dururken olmaz yani,"
Asmin ise cevap vermemiş cama çevirmişti kafasını.Yine karısına bakmıştı Berzan."Sen beni gerçekten katil edersin Asmin,"dedi sesini biraz yükseltip."İkimizde kurtuluruz işte,"dedi yine bakmadan.İyice sinirlenmişti Berzan."Delirtme bak beni.Delirmiş halimi görmek istemezsin,"
Asmin yine cevap vermemiş,geldiklerini anladığında inmişti.Hızlı hızlı ilerliyor kocasına hiç bakmıyordu.Berzan ise bir kaç adımında ona yetişmiş kolundan tutmuştu.Asmin şaşırsa da belli etmeyip ilerlemişti.
Kendisiyle ilgilenilecek doktorların bulunduğu bölüme gelip bekledi Asmin.Berzan sıra almış,karısının yanına gitmişti.
Sıra geldiğinde Asmin beklemeden odaya girmişti.Berzan da nefesini verip girdi ardından.
Doktor muayene etmiş ve bir kaç test yapılmasını istemişti.Asmin'le Berzan doktorun istediği testleri yaptırmış,test çıkana kadar da Berzan karısının zorla da olsa karnını doyurmuştu.
Test sonuçları çıktığında odaya yeniden girmişlerdi.Berzan sıkıntıyla nefesini verip oturdu rahatsız koltuğa."Ee üşütmüşsünüz.Hem de çok fazla.Kendinize çok dikkat etmeniz gerekiyor,"dedi hala test sonuçlarını incelerken."İlaç da veremem."
"Nasıl ilaç veremezsiniz?Nasıl iyileşecek bu kadın?"dedi Berzan yine sabırsız sesiyle.
"Bilmiyor musunuz?Asmin Hanım iki buçuk haftalık hamile."
Sude T.&Ayşe T.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUMA
General FictionZordu hayat.Önümüze ne çıkaracağını bilemiyorduk.Bazen mutluluktan delirip bazen acıyla yoğuruluyorduk. Mutsuz sonların,kavuşmayan hayatların,çok seven insanların şehriydi Mardin.Mutluluk kapısını çalmış insanlar varken hayatları kana bulanmış insan...