Lindy
'Lindy..',
Ik schrok, net als Peter, en onze lippen werden weer van elkaar losgerukt. En mijn ogen ontmoette die van Enzo. Hij zag er bang uit, leek lichtjes getraumatiseerd te zijn. 'Enzo...', stamelde ik op fluistertoon. 'Ik-', sprak ik enkel uit, verder kwam ik niet.
'Wat-wat is dit?' Vroeg Enzo.
Peter kijk me met grote ogen aan. Ik negeerde zijn blik, bleef Enzo maar aankijken. Ik geloofde het bijna niet dat hij dit gezien had. 'Enzo,' zei ik, een traan rolde naar beneden. Peter zag dat, en sloeg zijn arm om mijn middel heen.
'Verdomme, eikel!' Schreeuwde Enzo, zijn blik stond woedend. Hij stormde op mij en Peter af. Enzo duwde Peter van mij vandaan. Ik schrok nogmaals, maar keek zwijgend toe. Ik wist eerlijk gezegd gewoon niet wat ik moest doen.
'Je wist verdomme dat ik haar!...' Schreeuwde Enzo, maar hij stopte zijn zin. Met een angstige blik keek Peter voor zich uit. Net voordat Enzo zijn vuist in het gezicht van Peter wil laten belanden, stopt hij. Peter had zijn ogen dichtgeknepen.
'Je deed dingen achter mijn rug om,' begon Enzo. Peter opende langzaam zijn ogen na de woorden van Enzo. Ze keken elkaar diep in de ogen aan. 'Maar, blijkbaar doe je dat nog steeds. Je bent geen spot veranderd.' Ratelde Enzo, vol woede en verdriet.
'Ik-' begon Peter.
'Nee', begon ik nu, Peter stopte zijn zin. Beide keken ze me aan. Enzo keek me met zijn blauwe ogen aan, terwijl hij Peter stevig vast hield. 'Het is mijn schuld,' vertelde ik hem, ik sloeg mijn ogen neer.
Enzo liet Peter los. Een aantal secondes later stond Enzo tegen me aan. Ik keek hem weer opnieuw aan. Het deed pijn om in zijn ogen te kijken. Ik zag verdriet, en dat wou ik niet bij hem zien. Maar, het is verdomme gewoon mijn schuld.
Enzo legde zijn handen op mijn schouders. Liet zijn handen langzaam naar beneden glijden, totdat zijn handen in de mijne gleden. Opnieuw gleed er bij mij een traan naar beneden. Ik sloot mijn ogen.
'Kijk me aan,' klonk zijn zachte stem, maar op dit moment tegelijkertijd ook zo dwingend. Ik deed wat hij zei, en keek hem aan.
'Het is duidelijk,' begon Enzo. Mijn lippen bleven strak op elkaar. 'Ik had altijd nog hoop gehad. Hopend, dat ik jou ooit nog in mijn armen kon sluiten. Ik mijn lippen op de jouwe kon drukken, en nog duizenden andere dingen. Maar, zoals altijd is geluk mij niet gegund.'
Zijn woorden staken door mijn hart.
Ik heb dit nooit gewild.
'Maar, één ding moet je weten prinses,' hij likte over zijn droge lippen. Ondertussen gleden meerdere tranen over mijn wang. En zoals hij altijd mijn tranen liefkozend wegveegde, was daar nu geen sprake van.
'Dat mijn gelukkigste tijd van mijn leven, met jou was. En niemand pakt dat van mij af. Niemand pakt dat zelfs van jou af. Weet dat ik nog steeds van je houd, Lindy.'
Tranen blijven stromen, maar mijn woorden bleven uit.
Nog steeds had ik geen enkel woord tegen Enzo gezegd, waardoor hij naar de grond begon te staren.
'Je hebt gelijk. Ik ben een eikel.' De woorden van Peter lieten Enzo verbazen. Enzo zweeg. En toen was er een pijnlijke stilte.
Knal.
En vanaf dat moment was de pijnlijke stilte verdwenen. En kwam er een pijnlijk moment voor in plaats.
---
Foto: Lindy.
---
Q&A
Een vraag van xxIshCrow23
Komen Enzo en Lindy weer samen?
Dat is een moeilijke vraag. Vooral, na dit hoofdstuk is er weer minder hoop voor Enzo. Zoals je hebt gelezen, heeft hij het zelfs opgegeven. Iets wat aan de ene kant een goede keuze van Enzo is geweest. Als Lindy nog echt gevoelens voor hem had gehad, had dit nooit met Peter gebeurd.
Wel gaan er nog zeker een aantal dingen gebeuren. Misschien, dat Enzo en Lindy nog bij elkaar komen, maar er is ook een kans dat het niet gaat gebeuren. (Al vind ik dat dan zo pijnlijk).
Zelf weet ik nog niet wat ik precies ga schrijven.
Als jij (of andere) nog leuke/spannende enz. ideeën hebben, of dat je misschien per se wil dat dat in het boek moet gebeuren, mag je dat zeker in de reacties melden. Dan zal ik kijken of ik dat ga schrijven. Het is maar een voorstel ^^
Zo, lekker een uitgebreid verhaal 😂 hopelijk is het een goed antwoord voor je vraag.
See you later x
JE LEEST
Festero 3
Phiêu lưuHet besluit is genomen. Lindy gaat met Enzo mee. Met enkel een auto, trailer en samen met Festero beginnen ze hun reis. Ze laat hem dus niet stikken, maar of ze het vriendschappelijk doet of niet is nog maar de vraag. De zware en onmogelijke reis be...