7

378 29 5
                                    

Lynn

'Hallo, dames en heren. Ga op jullie plekken zitten en luister.' De muziekdocent, meneer Clockwise zet zijn tas op de tafel en kijkt de klas rond.

'Ook fijn om u weer te zien na deze vakantie, meneer. Hoe is het met u? Heeft u ons gemist?' hoor ik David zeggen en hij begint te lachen.

'Je gaat zeker weer de grapjas uithangen dit schooljaar, of niet?' lacht meneer Clockwise.

'Natuurlijk, meneer. Dit is ons laatste jaar.' Meneer Clockwise knikt en kijkt de klas weer rond.

'Dit schooljaar staat jullie veel te gebeuren. Maar eerst wil ik dat jullie allemaal jullie namen op een briefje schrijven en in deze-' Hij neemt even een pauze en zet een bak op het bureau. '-bak stoppen. Meer uitleg komt zometeen. Sandy, kan jij even papier uitdelen?' Sandy, het nerdje van de klas, maar met een prachtige stem, staat op en pakt de stapel lege blaadjes over van meneer Clockwise.

Iedereen zet zijn of haar naam op het papier en we brengen het naar voren. Meneer Clockwise knikt tevreden en schudt met de bak heen en weer.

'Ik ga elke keer twee mensen uitkiezen en die moeten samen een lied zingen. Jullie hebben een maand de tijd om het voor elkaar te krijgen, meer niet. Stan en... Patricia. Merel en Claudia. Selena en David.' Ik glimlach naar Selena. David kan ook echt goed zingen. 'Riley en Lynn.'

'Wat?' vraag ik meteen. 'Sorry, kunt u dat nog even herhalen? Ik dacht dat ik u verkeerd verstond.'

'Lynn en Riley', zegt meneer Clockwise nog een keer. Ik kreun en leg mijn hoofd op mijn tafel.

'Het komt goed, Lynn.' Ik voel Selena's hand op mijn rug en kijk op.

'Ik moet met Engels ook al met hem samenwerken', mompel ik. 'Hoe moet ik hem ontwijken, als ik met twee vakken met hem moet samenwerken?'

'Je overleeft het wel', probeert Selena me op te vrolijken. 'Het kan nooit zo erg zijn.' Ik kijk haar fronsend aan.

'We hebben het over dezelfde Riley,toch?' vraag ik voor de zekerheid. Selena haalt haar schouders op.

'Maar Levy's woorden waren waar. Jij had hem veranderd, L-'

'Ja en wat kreeg ik daarvoor terug? Een gebroken hart, goed zo!' Selena slikt. 'Waarom neem je het opeens zo op voor Riley?' vraag ik haar argwanend.

'Ik heb een aantal keer gezien dat hij thuis kwam met een meisje. Elke avond een ander meisje. En volgens mij was hij een aantal keer high.' Ik haal mijn schouders op.

'Moet hij zelf weten. Ik ben niet zijn oppas.' De bel schelt door het lokaal heen en ik sta op. 'Eindelijk uit.'

'Zo, partner.' Ik voel een paar handen op mijn heupen en slik. 'Wanneer gaan we oefenen?'

'Niet. Ik ga proberen te wisselen', antwoord ik chagrijnig en sla zijn handen van me af.

'Oh, vergeten te zeggen!' hoor ik meneer Clockwise zeggen. 'Er wordt niet gewisseld!' Ik kreun en sla mijn rugtas over mijn schouder heen.

'Fuck my life.'

Woorden: 497.

Broken promises *2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu