Lynn
'Wat was dat nou net?' vraagt Selena in de pauze. Ik rol met mijn ogen en pak mijn pakje koekjes uit mijn tas.
'Riley', zucht ik. 'Hij maakt me echt gek! Begrijpt hij dan echt niet dat ik hem niet meer wil?'
'Blijkbaar niet', zegt Kjell, die bij ons komt zitten. 'Wat is er nu weer gebeurd?'
'Nou, we moeten dus een werkstuk maken voor Engels. En dat moet met degene die vandaag naast je zat. Die klootzak vond het leuk om ineens naast me te zitten, terwijl ik zei dat ik niks meer met hem te maken wil hebben.'
De kantine valt stil en ik kijk verbaasd op. Riley komt met Casper en Levy de kantine in lopen en ze lopen naar hun standaard plek. Langzaam beginnen de gesprekken weer op gang te komen.
'Zo te zien heeft hij nog steeds zijn status', zegt Nyna. Ik knik instemmend en stop het laatste stukje van mijn koekje in mijn mond.
'Hij zit ook steeds naar je te kijken, Lynn', merkt Selena op. Ik haal mijn schouders op en sta op, om naar de prullenbak te lopen.
'Aan het recyclen, slet?' hoor ik een stem achter me. Ik draai me met een zucht om.
'Ga weg, Kaisy.' Christine, die naast haar staat, grijnst.
'Hoe is het tussen jou en Riley?' Ik sla mijn armen over elkaar heen en kijk haar arrogant aan.
'Gaat je geen bal aan, hoer', snauw ik.
'Heeft hij je gedumpd?' vraagt Kaisy.
'Nadat jullie seks hebben gehad, zeker?' Ik duw ze aan de kant en loop stug naar mijn plek, terwijl ik ze achter me hoor lachen.
'Ah, daar is ze al.' Ik kijk geschrokken op en draai me meteen weer om.
'Lynn, wacht!' hoor ik Riley achter me roepen, maar ik negeer hem. 'Lynn!'
'Ga weg, Riley! Was ik nog niet duidelijk genoeg geweest?' roep ik terug. Hij haalt me in en pakt me vast bij mijn schouders. 'Laat me los', sis ik.
'Je bent boos', merkt hij op. 'En dat snap ik. Dat is terecht. Maar je moet me geloven als ik zeg dat ik spijt heb. En die weddenschap was de aanleiding dat ik begon te daten met je, maar alles wat ik deed was echt. Die date die ik voor je had geregeld, de zorgzame Riley. Die zwakke Riley, die vertelde over zijn verhaal bij jou. Dat ben ik echt!'
Ik schud mijn hoofd. 'Ik geloof je niet', zeg ik zacht en duw zijn handen van mijn schouders. 'Ik kan je niet meer vertrouwen, Riley. Wat nou als dit weer zo'n weddenschap is?' Riley zucht en kijkt me wanhopig aan.
'Wat kan ik doen om het te bewijzen? Zeg het me en ik doe het.'
'Oke. Wil je echt weten wat je kan doen om je te bewijzen?' Riley knikt. 'Blijf dan uit mijn buurt.' Ik draai me om en loop een WC-hokje in.
Woorden: 485.
JE LEEST
Broken promises *2
FanfictionHij vertelde me dat hij van me hield. Hij beloofde me dat hij zou veranderen voor mij. Hij loog. Zijn beste vriend had hem verraden. Hij probeert me terug te winnen, maar ik wil niet. Hij heeft me gebroken. Hij heeft zijn beloftes gebroken. -Dit i...