Lynn
'Tot vanmiddag!' zeg ik, voordat ik de autodeur dicht sla en me omdraai richting het schoolplein. Ik zucht diep als ik over het plein kijk en ik zie hoe alle vriendengroepjes elkaar na een lange vakantie weer omhelsen en beginnen te lachen.
'Lynn!' hoor ik en ik kijk een richting op, waar Selena zit te zwaaien in mijn richting. Ik glimlach en begin die kant op te lopen. Nyna en Kjell zijn er ook al, net zoals Levy.
Meteen verdwijnt de glimlach van mijn gezicht als ik zie dat Levy erbij staat en ik vertraag mijn pas. Echt, Selena is een schat, maar Levy doet me gewoon teveel denken aan Riley. Ondanks dat Levy me wel normaal behandeld.
Tenminste, voor de vakantie behandelde hij me normaal. Ik weet niet in hoeverre hij veranderd is deze vakantie.
Mijn vakantie was flink kut. Telkens moest ik denken aan Riley, ook al wilde ik dat niet. Hij heeft me gebroken, ook al zou ik dat niet zomaar toegeven. Dus telkens als ik aan hem begon te denken, probeerde ik hem weer uit mijn hoofd te verbannen.
'Hey Lynn', begroet Kjell me en geeft me een knuffel. 'Hoe is het?'
Ik knuffel hem terug en lach. 'Goed hoor. Met jou?' Hij beantwoord me meteen vrolijk.
'Ja, ik heb een leuke jongen ontmoet in de vakantie.' Het geluk straalt van hem af en ik lach.
'En? Hoe ziet hij eruit?' vraag ik geïnteresseerd.
'Zwart haar, met een Indiaas uiterlijk. Hij heeft bruine ogen en kan super goed wok bereiden!' Hij sluit zijn ogen en lijkt even de smaak van wok te proeven op zijn tong. 'Echt heerlijk. Ik zal je wel eens aan hem voorstellen.' Ik glimlach en knik instemmend.
'Klinkt goed, Kjell. En ik ben blij voor je', zeg ik gemeend.
Ik weet nog wel dat Kjell me aan het begin van de vakantie een berichtje stuurde dat hij dacht dat hij op jongens viel. Hij vond het nogal moeilijk, vooral om het aan zijn ouders te vertellen. Ik heb hem gezegd dat hij voor mij altijd dezelfde Kjell zal blijven en hij vooral zijn tijd moest nemen als hij het wilde vertellen aan zijn ouders.
Zijn ouders waren geschrokken, maar konden het uiteindelijk wel accepteren. Gelukkig wel. Hij had het ze pas verteld toen de eerste maand voorbij was, maar was uiteindelijk blij dat hij het gedaan had.
'Hey, Lynn!' Selena -die de hele tijd druk in gesprek was met Levy- geeft me een knuffel en ik knuffel haar terug. 'Hoe was het op tour?'
'Leuk!' zeg ik enthousiast. 'Maar wel zwaar', zucht ik dan. 'Al dat reizen... En dat anderhalve maand lang.' Selena lacht.
'Ja, dat begrijp ik.' Ik begroet Levy en Nyna met een knuffel en hoor dan de bel gaan.
'Waar moeten we heen?' vraagt Levy. Ik haal mijn schouders op en haal mijn rooster uit mijn tas.
'Engels, van meneer Whiteglass. In lokaal 292', zeg ik. 'Tot straks!' zeg ik tegen Nyna en Kjell en geef ze nog kort een knuffel, voor ik achter Selena en Levy aan loop.
Woorden: 513.
JE LEEST
Broken promises *2
FanfictionHij vertelde me dat hij van me hield. Hij beloofde me dat hij zou veranderen voor mij. Hij loog. Zijn beste vriend had hem verraden. Hij probeert me terug te winnen, maar ik wil niet. Hij heeft me gebroken. Hij heeft zijn beloftes gebroken. -Dit i...