Lynn
'Vandaag was echt leuk', zeg ik met een glimlach en stap van zijn motor af. Riley stapt ook af en blijft ongeveer een halve meter van me af staan.
'Vind ik ook. En ik ben blij dat jij het ook leuk vond.' Ik glimlach.
'Je bewijst jezelf', merk ik op. 'Je doet moeite voor me.' Riley knikt zacht en pakt mijn handen voorzichtig vast.
'Ik doe er alles voor om je terug te krijgen, Lynn.' Hij kijkt me aan en ik bijt op mijn lip.
'Heb je nog zin om iets te drinken?' verander ik het onderwerp. Riley knikt en haalt zijn sleutels uit de motor. Vervolgens volgt hij mij naar de voordeur en slaat hij zijn arm weer om mijn heup, net als eerder vandaag.
'Lynn.' Ik kijk op en zie Louis in de deuropening staan. 'Was de date leuk?' Zijn blik glijdt naar Riley's arm rond mijn heup en dan over Riley. 'Wij hebben elkaar nog nooit echt aan elkaar voorgesteld', merkt hij op en steekt zijn hand uit. 'Louis Tomlinson.'
'Riley Dawson', zegt Riley, terwijl hij de hand van Louis schudt en naar me glimlacht. Ik glimlach terug en kijk Louis weer aan.
'Het was super leuk! En Riley heeft me over mijn angst heen gezet vandaag. Ik durfde me niet te laten vallen, maar door Riley gingen we al naar beneden.'
'Wat hebben jullie gedaan dan?' vraagt Louis met een frons.
'Bungee jumpen', zegt Riley. 'Lynn durfde eerst niet alleen, dus gingen we samen springen. En ja, toen durfde ze het wel. Of tenminste, ze durfde het beter dan eerst.'
'Ah. Leuk', zegt Louis kortaf. 'Laten wij eens wat te drinken halen, Riley.' Riley werpt een blik op mij en ik haal mijn schouders op.
'Uh... Oke', zegt Riley verward en loopt achter Louis aan naar de keuken. Ik loop ook naar binnen en sluit de deur achter me.
Bij de keuken blijf ik even staan om te luisteren. 'Luister, knul. Ik wil je even iets duidelijk maken.' Het is even stil. 'Lynn heeft een moeilijke jeugd achter haar rug en de laatste keer dat ze met jou had, ging het flink de verkeerde kant op. We waren op tour en hadden daardoor niet veel aandacht voor Lynn, ook al was ze mee. Niall heeft een keer haar polsen gezien en zag dat daar sneeën op stonden.' Ik slik de brok in mijn keel weg. 'Ik zweer het je: als je haar hart weer breekt, breek ik jou. En ik kom niet alleen. Ik weet niet waarom ze voor je gevallen is, want jij leek me vanaf het begin al een klootzak. Ook al had ik je nooit ontmoet -behalve die ene keer dat we elkaar zagen in het kantoor van de directrice dan-, ik wist dat jij zo'n player was. Van al die verhalen die ik had gehoord over jou.'
'Lynn is niet de enige die een zware jeugd heeft gehad, hoor. En ik ben niet van plan om haar hart te breken. De laatste keer was het door een domme fout, maar ik heb daarvoor mijn exuses zo vaak aangeboden. Zij is niet de enige die voor iemand viel. Ik viel voor haar. En hard ook.'
Ik hoor voetstappen naar de deur komen en loop snel de woonkamer in, waar ik op de bank neer plof. Even later loopt Riley de woonkamer in met twee glazen cola.
'Hey', zucht hij en ploft naast me neer. Ik glimlach naar hem en leun tegen hem aan. In mijn ooghoeken zie ik Louis in de deuropening staan en ik kijk hem aan met een boze blik, ook al kan ik het hem eigenlijk niet kwalijk maken.
Woorden: 612.
JE LEEST
Broken promises *2
Fiksi PenggemarHij vertelde me dat hij van me hield. Hij beloofde me dat hij zou veranderen voor mij. Hij loog. Zijn beste vriend had hem verraden. Hij probeert me terug te winnen, maar ik wil niet. Hij heeft me gebroken. Hij heeft zijn beloftes gebroken. -Dit i...