2

378 28 7
                                    

"Vad vill du ha för smaker? Jag bjuder" Charlie kollar fundersamt på alla de smaker som finns och jag suckar tungt.

"Du bjuder ju alltid! Jag kan betala denna gången" suckar jag men han bara skrattar.

"Nästa gång Honey Boo, denna gången bjuder jag för att fira din adelles egna lägenhet, inga kommentarer" säger han och jag surar hela vägen fram till kassan.

"Vad får det lov att vara?" frågar tjejen i kassan och ler glatt mot oss.

"Två kulor i bägare, choklad och polka" säger jag och hon nickar snabbt innan hon går iväg för att hämta en bägare.

"Och jag vill ha två kulor i strut, Choklad och Daim" säger Charlie när min bägare står på disken.

"Det blir 80kr" säger hon och Charlie slår snabbt in sin kod innan vi tackar för oss och går iväg igen. Vi går bort till den lilla parken och sätter oss ner på en parkbänk.

"Var din god?" frågar han och jag skopar upp lite av polka glassen på min sked och håller fram den framför hans mun. Han gapar smått och jag fnissar lågt när han äter glassen.

"Super god" svarar jag och han nickar.

"Helt klart, smaka på min" säger han och bryter av en bit rån och drar på Daim glass. "Gapa" säger han och jag gapar stort. Han stoppar in rånet och glassen i min mun och jag tjuter till av skratt.

"Visst var den god också?" ler han och jag nickar.

"Helt klart" konstaterar jag och fortsätter äta av min glass.

"Du är hembjuden till mig när jag flyttat" säger jag och han skrattar.

"Inte innan det?" skrattar han och jag suckar.

"Jo det är klart! Men på middag, jag bjuder" flinar jag och han nickar.

"Så en dejt?" skrattar han och jag nickar.

"Kalla det vad du vill, dejt, middag, häng... kärt barn har många namn" säger jag och skrapar det sista av glassen.

"Redo att gå hem?" frågar han och jag nickar. Vi reser oss upp från bänken och han greppar snabbt min hand. Första soptunna vi går förbi slänger jag min bägare i och där efter vandrar vi hand i hand hem igen, hem till Charlie. Då Charlie fortfarande studerar (Han går en utbildning) bor han fortfarande i studentlägenhet och hemma hos sin mamma och pappa på helgerna. Dom bor inte långt ifrån parken och det tar max 7 minuter att gå emellan.

"Åh va skönt att ni är hemma! Jag och pappa ska på middag med hans jobb, kan ni passa dom små?" frågar hans mamma så fort vi satt fötterna på mattan.

"Javisst" svarar Charlie och hans mamma ler tacksamt mot oss.

"Där finns köttbullar och makaroner att göra, och chips till kvällen" säger hon och vi nickar.

"Ha det så kul!" säger jag när de går ut genom dörren.

"Okej lets make some food" säger Charlie och jag nickar.

"Lagar du så kollar jag på?" föreslog jag men han skratta och skaka på huvudet.

"Du gör makaronerna, jag gör köttbullarna" säger han och jag nickar. Snabbmakaroner och köttbullar är oerhört gott, det finns egentligen ingen större anledning till det, det är bara mycket gott.

"Hugo! Kan du duka?" ropar Charlie och lyssnar noga efter ett svar. Hugo är Charlies äldsta lillebror, och han är 10 år.

"Kan inte Viggo göra det?" suckar han när han trött kommer in i köket.

"Nu bad jag dig, duka och säg till dom andra att det är mat" Säger Charlie bestämt och Hugo suckar igen, men gör som Charlie säger och dukar snabbt för fem.

"Viggo! säg till Svea att det är mat" ropar Hugo innan han sätter sig ner på sin stol och inväntar maten. Jag häller av vattnet från makaronerna och ställer fram dom på bordet, Och Charlie ställer fram köttbullarna. Viggo och Svea kommer in springandes i köket och springer nästan upp på stolarna, så fort går det. Det är mycket mer liv och rörelse här, kanske inte så konstigt med tanke på Charlies små syskon som är 10, 6 och 5.

"Vräk inte i er, ni kan ta det lugnt!" säger Charlie och jag skrattar tyst åt honom.

"Låt dom äta, de har mycket spring i benen" säger jag och lägger en menande hand på hans axel innan jag plockar åt mig fyra köttbullar. Det dröjer inte länge innan de alla tre säger tack för maten och lämnar köket fortare än vinden.

"Vill du fortsätta hjälpa mig?" Frågar Charlie samtidigt som han äter av sina makaroner.

"Jätte gärna" svarar jag och han ler tacksamt.

"Sover du här?" frågar han sen och jag nickar. Mer än gärna.... När vi ätiti klart och blockat undan på bordet sätter vi oss i soffan en kort stund innan det är dags att sova.

"Försten in på toa får 10 spänn" ropar Charlie och alla springer in på toaletten. Charlie reser sig ur soffan och kollar ursäktande på mig.

"Jag ska bara få dom att somna, kommer snart" säger han och jag nickar. Jag lyssnar på deras prat från toaletten och ler för mig själv över hur roligt det låter. Efter dryga halvtimmen sätter Charlie sig ner i soffan med en tung suck.

"Godnatt, nu somnar jag" säger han och lutar huvudet mot min axel. Jag fnissar och drar min ena hand genom hans hår.

"Godnatt" säger jag och sluter ögonen jag med, i hopp om att snart somna med den underbaraste killen i mitt liv.

Sounds | o.rWhere stories live. Discover now