7

316 24 8
                                    

°Alice perspektiv°

Kvällen hade spårat totalt, det var meningen att jag, Saga, Viktoria, Molly, Sandra och Emma bara skulle haft en så kallad tjejkväll. Men efter några glas vin hade Saga konstaterat att det blev för tråkigt hemma. Vi hade alla hållit med och efter ett tag föreslog Molly att vi skulle gå på festivalen som höll till nere i parken. Alla tycket det var en grym idé och efter att alla fixat till sig en aning lämnade vi Sagas lägenhet och gick ner till parken som bara låg på andra sidan gatan. Musiken hade dunkat hela kvällen, klockan var runt elva när vi gick ner och då hade det bara börjat, det var fullt med folk som hoppade runt innanför staket och från scenen lyste färgglada lampor och en okänd artist sjöng, vissa sjöng med för fulla halsar, vissa strulade mot staketen, många hoppade runt på stället och flera skrek. Det var som att komma in i en bastu när man kommit in på det avspärrade området. Saga, Molly och Emma som var mest i hatten än så länge sprang direkt in och började hoppa runt med de andra. Jag, Viktoria och Sandra tog det lite mer försiktigt, då vi alla på ett eller annat sätt var i ett förhållande. Vi satte oss ner vid ett bord och beställde varsin drink. Inte förrns alla artister hade uppträtt och de började spela kända låtar via datorn kom de andra tre tillbaka, svettiga och andfådda. Dom satte sig ner och beställde varsin drink, jag bad även om varsitt glas vatten till dom, dom skulle inte hälla i sig mer alkohol för att de var törstiga, dom behövde i första hand vatten.

"Ni måste hänga med! det är så sjukt kul!" säger Saga glatt och Viktoria suckar tyst.

"ni kan ju inte sitta här och ha tråkigt, kom igen, släpp loss lite!" fortsätter Emma och jag nickar.

"Kör till! men bara om ni dricker upp ert vatten!" svara jag och de alla tre halsade vattnet snabbt. De beställde in ett så kallat shot bord.

"På tre!" sa Molly och vi lyfte våra glas, det är lika bra att försvinna lite till om jag ska kunna släppa loss tillräckligt.

"Ett!"

"TVÅ"

"TRE!!!!" ropar Saga och alla häller i sig vätskan i sitt glas. Där efter var det kört, de tog och i handen och sprang iväg så stolarna trillade i backen efter oss, jag skämdes. Jag var inte tillräckligt full för att inte bry mig. Saga som höll mig i handen drog mig in i folkmassan, många blev irriterade av att vi trängde oss fram och jag bad om ursäkt minst hundra gånger. Vi stannade upp och Saga började hoppa som en idiot, upp och ner, upp och ner. Men hon hann inte hoppa länge innan musiken dog ut och hon surt stannade.

"Fan va tråkiga dom är!" morrar hon, alldeles för högt. Men en ny låt startade snabbt igen och hon började glatt hoppa igen, upp och ner, upp och ner. Hon drog mig med sig och snart stod även jag och hoppade som en idiot, upp och ner, upp och ner. Svetten rann som i en porlande bäck från min kropp. Efter ett antal låtar och en hel del hoppandes tränger jag mig tillbaka ut ur själva scen området, bort mot toaletten. Kön till toaletten är lång, och med en tung suck ställer jag mig sist.

"Alice?" jag vänder mig förvirrat om och Omar kommer upp bakom mig med ett brett leende.

"Hej Omar" svara jag och ler smått.

"Jag visste inte du var här" säger han och jag nickar.

"Visste inte jag heller" svarar jag och han skrattar kort.

"Vem är du här med då?" frågar han och vi tar ett kort steg fram i kön.

"Några kompisar bara, själv?" kollar inte på honom, jag håller koll på hur kön rör sig.

"Ogge och Oscar" svarar han och jag nickar. Vi småpratar oss genom toakön och efter att vi båda varit där inne och gjort vad vi nu behövde går vi ihop bort mot själva festivalen igen.

"Jag vet på ett ungifär vart Saga är, ska vi gå dit?" frågar jag och han nickar.

"Visa mig vägen" säger han och jag tar hans hand och tränger mig genom folkmassan, denna gång utan att be om ursäkt till någon. Efter en kort stunds letande hittar vi fram till Saga som otroligt nog hittat Ogge, Oscar och de andra tjejerna också. Vi börjar hoppa ihop med de andra. Jag måste erkänna att det var riktigt roligt, vi hoppade runt i timmar till olika remixer och galna låtar.

"Kom!" ropar Omar så fort låten dör ut och jag nickar. Han greppar tag i min handled och drar mig ut ur folkmassan igen. Så fort vi kommit ut från den stora folkmassan går vi bakom själva scenen. Där bak låter inte musiken alls lika tydligt och där är inte alls lika mycket människor. Han backar upp mig mot scenens vägg.

"Förlåt" säger han innan han ivrigt börjar kyssa mig. Till en början står jag som fast fryst, jag kunde inte förstå vad han gjorde. Men eftertag slappnade jag av och placerade mina båda händer mot hans käkar och pressade honom närmare, det var som om jag saknat hans närhet, saknat hans läppar hårt pressade mot mina, jag hade saknat allt som hade med honom att göra.

"Fan för dig Omar, fan för dig" andades jag tungt ut och pressade hand läppar hårt mot mina igen.



Alices festival outfit:

-------------------------------

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.






-------------------------------

asså jag älskar att läs ask "böcker" och är sugen på att skriva en sådan till "extra uppdatering" när jag håller på med dessa kapitel som kan behöva mer tid. Skulle ni vilja ha en sån bok?



ily

Sounds | o.rWhere stories live. Discover now