32

183 15 6
                                    

"Du har målarfärg i ansiktet" han skrattar så han viker sig dubbelt och jag kan inte undvika att småle även om jag försöker spela sur.

"Vart?" Frågar jag, det tar ett tag innan han svarar då han försöker lugna skrattet först. Han andas några aningen stora andetag och möter därefter mina ögon, fortfarande med ett flin större än han själv.

"Precis...." säger han långsamt och pekar med sin pensel mot min näsa. "Där!" Säger han och trycker penseln mot min näsa. Denna gången kan jag inte hålla skrattet borta och vi båda faller i skratt.

"Fan Omar, inte snällt" skrattar jag och försöker torka bort färgen med ärmen på min redan så fläckiga tröja.

"Okej förlåt, du är i vilket fall väldigt söt med vit näsa. Alice gräddnos" flinar han innan han börjar måla väggen igen. Jag reser mig upp från golvet och går mot toaletten för att tvätta bort resten av färgen. Det var inte lätt, men med varmt vatten, tvål och en skrubbsvamp gick det allra mesta bort.

"Nu är jag hungrig" yttrar jag när jag kommer tillbaka till rummet vi håller på att måla.

"Ät grädden du har på nosen" svarar Omar och jag hör hur ett dovt skratt flyt ur honom.

"Ha-ha jätte kul, kom igen" säger jag och han nickar.

"Strax, måste måla klart väggen" jan nickar kort, väggen var nästan klar så jag lät Omar göra klart på egen hand. Jag gick ut i köket, som bara bestod av flyttlådor och ett bord med två stolar. Vi hade smått börjat flytta över flyttlådor från min lägenhet men lågt ifrån alla. Om det var något jag hatade var det när det stod lådor överallt och man aldrig blev av med dem, det var bättre att flytta hit några i taget, plocka upp dom alla och ställa undan lådorna innan man tog hit nästa omgång.

"Ska vi åka hem till mig och äta?" Omar kommer in i köket och jag kollar frågande på honom, letande efter ett svar.

"Nej mamma har maten klar hos mig om 10 minuter kanske" ler han och jag nickar, han vänder sig om och går till hallen. "Jag kör!" Säger han och greppar bilnycklarna i farten, jag tar min väska och följer efter honom ut i trapphuset och ner till bilen. På vägen till Omars mamma lyssnar vi på rocklåtar på högvolym och sjunger med i de få referenser man kan.

Omars mamma bjuder på currykyckling och ris, hennes currykyckling är någon av de bästa jag ätit, helt i min smak. Hon hade även fika som gjorde att vi stannade längre än planerat, men trevligt var det och det gjorde mig inget ont. Tiden sprang iväg och när vi väl sa hejdå och gick ut till bilen igen var klockan så mycket att vi valde att åka till min lägenhet och avsluta flytten lite tidigare idag än de andra dagarna. Men nu var alla väggar klara, nu saknades bara inredningen, vilket jag var lättad över, snart skulle vi ha flyttat och strax efter kunna påbörja vart nya liv ihop. Jag såg fram emot det, mycket.

--------

Hur långe sedan var det jag uppdaterade? Veckor, månader, år? Jag vet faktiskt inte. Men grejen är den att jag förbudet första tappat intresset för att skriva mer på denna, den är så gott som i slutet. Dessutom har jag jobbat mycket med två nya böcker för att ha dem förberedda och klara när jag väljer att avsluta mina pågående berättelser.

Hoppas iaf att ni haft en bra start på 2017, en fin alla hjärtans dag.

ily

Sounds | o.rWhere stories live. Discover now