"Men vet du vad?! om det nu är såååååååå jobbigt att leva ihop med mig, för jag klagar och är perfektionist så kan du flytta hem till din mamma igen" jag pekar hårt på dörren, aldrig har jag varit så arg.
"Ja, det kanske jag ska!" svarar han och jag blänger hårt på honom.
"Ta dina grejer och gå, det blir bäst för oss båda" säger jag och tränger mig förbi honom, ut mot köket.
"Ja, så du kan gå tillbaka till Omar" säger han mot min rygg och jag stelnar till, vad sa han?
"va?" frågar jag och vänder mig om.
"Ja, vi båda vet att du gillar honom. Du fikar ihop med honom varje dag" säger han och jag höjer på ögonbrynen, hur kan han veta?
"Vi, fikar, som vänner. Jag fikar ihop med Felix också ibland, och du tror aldrig jag tycker om honom?"
"Felix och du har aldrig varit ihop, och han har flickvän, Omar är singel och ni var ihop länge"
"Jag kysste Felix en gång"
"En gång"
"vet du vad, det är skit samma. Du värkar inte tycka om mig ändå och det borde inte störa dig att jag fikar med min vänner, men om det gör det är du så hjärtligt välkommen att lämna min lägenhet" säger jag och ler ett feakat leende innan jag visar honom dörren.
"Jag jobbar i morgon, du kan väl plocka ut dina grejer under den tiden, och ge nyckeln till Felix" säger jag kallt och går in i sovrummet. Jag kände mig tom när jag la mig ner i sängen, det kändes konstigt, att han inte följde efter, inte bad om ursäkt. Det brukade han alltid göra när vi bråkat. Tårarna började sakta rinna ner för mina kinder. Jag slöt ögonen och lyssnade till hans tunga steg som gick omkring i lägenheten, alla lampknappar som gav ifrån sig ett klick när han släckte. Han kom aldrig in i sovrummet, han somnade i soffan. Var det här slutet? skulle det sluta såhär? Det kanske var bäst så, men det gjorde samtidigt så fruktansvärt ont att veta att det kunde ta slut i morgon.
-------------
Det blev ett kortis kapitel, men men. Jag skrev för några dagar en text som ligger mig varmt om hjärtat, och om ni skulle vilja får ni gärna gå in och läsa den. Ni hittar den under min profil <333
Sen funderar jag på att starta upp en Instagram, där jag kan informera er snabbt, och låta er komma närmare i hur jag arbetar med mina böcker. Skulle ni vilja ha en sån???
ily ♡
YOU ARE READING
Sounds | o.r
Fanfiction》Del Två av Silence《 Jag skulle rekommendera er till att läsa Silence först, för att förstå handlingen. Allt kommer bli som förr, allt kommer börja om från början. Jag kommer aldrig ifrån den Alice Björk. Aldrig. Jag är fast, fast i mina beteenden...