Jag blev stum, jag kunde inte förstå vad hon precis sagt, tur var väl att Victoria, tjejen som alltid vet vad man ska säga och göra, hon med de bästa svaren och det stora hjärtat förstod. Jag satt bredvid, lyssnade på Victoria som lugnt och försiktigt lugnade Saga mer och mer. Jag höll hennes hand, och blickade mot handfatet framför mig. Vadå Gravid? Att dom var ihop visste jag, men det kom bara som en chock, jag var inte alls beträdd.
"Hur känns det Saga?" Hon har slutat gråta men snyftar smått emellanåt.
"Bättre" svarar hon och Victoria nickar.
"ska vi gå ut till killarna?" Frågar jag, jag vet inte vad jag annars ska säga?
"Du och Ogge borde prata ihop er om vad ni känner, vill och tycker" ler Victoria och Saga nickar försiktigt. Vi reser oss upp från det kalla toalettgolvet och jag låser upp dörren och med mig i täten går vi ut i vardagsrummet. Felix och Ogge kollar mot oss och både jag och Victoria släpper Sagas hand som på tillsägelse, saga kastar sig in i Ogges famn och de kramas länge.
"Vill ni att vi åker och köper pizza, så kan ni prata igenom så länge, så kommer vi tillbaka senare" säger Felix och vi får bara en nickning från Ogge till svars. Vi lämnar deras lägenhet och hoppar in i Felix bil igen.
"Det tar inte lång tid att köpa pizza, vad gör vi så länge?" Frågar Victoria när vi knäpper fast oss och Felix startar motorn.
"Vi får väll upptäcka Stockholm, låtsas vara turister så är jag er guide" säger Felix och jag skrattar tyst. Vi åker omkring i Stockholm, på de gator vi alla tre sett för många gånger och känner till för bra. Det börjar skymma när bensin lampan på Felix bil börjar blinka och vi tvingas köra till närmsta mack. Under tiden Felix tankar ringer Victoria och beställer pizza och jag går in för att köpa godis. Ogges favoriter, Sagas favoriter och blandar upp det med annat smått. Samtidigt som jag hoppar in i bilen lägger Victoria på telefon och Felix är strax efter mig inne i bilen han med. Vi kör mot pizzerian med hög musik från radion och Felix som nynnar med i texterna. Utanför pizzerian är det tomt på bilar, det är ett par småflickor som lämnar pizzerian med pizzor och ett äldre par som går in på pizzerian. Jag och Victoria hoppar ur bilen och hår in på pizzerian, likt de äldre paret.
"Här är era pizza" en ung kille ler vänligt mot oss när han räcker fram pizzorna. Jag tackar och ler mot honom när jag tar emot dom. Victoria stoppar in sitt kort i läsaren och betalar. "Ta en choklad kaka också"
"Tack men det är lugnt" svarar Victoria och jag hör hur hon smått blir irriterad av hur han ska försöka sälja på oss mer.
"Jo ta en, jag bjuder" svarar han och Victoria kollar skamset på sitt kort. Han räcker fram den till mig och ler stort.
"Tack så mycket!" Säger jag glatt och lägger chokladen i påsen. Jag kollar in namnlappen på hans tröja, Simon. "Tack Simon" ler jag och han skrattar kort.
"Ingen orsak......" säger han och väntar på att jag ska fylla i med mitt eget namn.
"Alice" ler jag och han nickar.
"Ha en trevlig kväll Alice och...."
"Victoria" ler Victoria, fortfarande en aning skamset.
"Victoria och Alice, fina namn, hälsa killen i bilen" säger han och vi nickar.
"Det ska vi, tack ännu en gång och ha en trevlig kväll" svarar jag och vi går ut genom dörren.
"Sällskapssjuk kille" skrattar Victoria och jag skrattar jag med.
"Vi ska hälsa från pizza killen" säger jag när vi hoppar in i bilen.
"Fan vilken tid det tog" säger Felix skämtsamt och vi nickar.
"Pizza killen haffade på Alice" skrattar Victoria och jag himlar med ögonen.
"Det var mer på oss båda, inte bara mig" skrattar jag. Pizza killen blir samtalsämnet ända hem till Ogge och vi slutar inte förens Saga öppnar dörren. De har dukat upp vid tv bordet med varsitt glas och dricka. Alla får sin pizza och slizekniven går varvet runt. På tv rullar kvällens avsnitt av lets dance men ingen varken tittar eller lyssnar speciellt noga. Kvällen var rolig och trevlig men ändå kände jag mig lite som tredje hjulet, vilket jag var, ensam med två par, då är man ensam.
-------
På fredag eftermiddag/kväll åker jag tillbaka hem till kära Sverige, förhoppnings brunare än vad jag tidigare varit. Åh som jag saknar lilla kalla Sverige. Hoppas på snö när jag landar, hörde att det redan kommit lite i Stockholms området!ily ♡
YOU ARE READING
Sounds | o.r
Fanfiction》Del Två av Silence《 Jag skulle rekommendera er till att läsa Silence först, för att förstå handlingen. Allt kommer bli som förr, allt kommer börja om från början. Jag kommer aldrig ifrån den Alice Björk. Aldrig. Jag är fast, fast i mina beteenden...