Efter en helvetes vecka på jobbet, tidiga morgnar och sena kvällar känns det oerhört skönt att stänga caféet och gå hem i den mörka kalla höstvinden och sedan gå och lägga mig i min varma säng ihop med en förhoppningsvis varm Omar. Jag huttrar tyst för mig själv när jag stänger om mig i trapphuset. Det är med lättnad jag går upp mot lägenheten och sakta men säkert börjar känna en normal kroppstemperatur. När jag öppnar dörren möts jag av en glatt leende Omar och jag besvarar hans stora leende med ett försiktigt.
"Hej!" Säger han och pussar mig på kinden innan han går in i köket. Jag drar av mig skorna och även jackan hänger jag upp innan jag följer efter in i köket. Till min förvåning är kökets ljus neddämpat och på bordet står det redan dukat med stearinljus. Jag lägger chockat händerna framför munnen när jag beskådar den fina dukningen och när jag kollar mot Omar står han med ett stort leende och kollar på sin dukning.
"Har du gjort allt det här?" Frågar jag och han nickar.
"Ja, allt för dig för du jobbar så mycket under veckan och jag tycker du förtjänar det" ler han och drar ut stolen åt mig.
"Åhh du är så underbar. Tack!" Ler jag när jag sätter mig ner. Omar ställer ner en gryta på bordet och sätter sig sedan mittemot.
"Det är köttgryta med ris, sedan finns det en sallad där" säger han och pekar förklarande på allt somnar framdukat."Tack så mycket! Ännu en gång" säger jag och möter tacksamt hans blick. Han nickar innan han häller upp det röda vinet i mitt glas.
"Varsågod" säger han och jag nickar och lägger upp en slev med ris på tallriken och ovanpå riset lägger jag upp grytan och vid sidan om lägger jag salladen.
"Wow Omar! Det var jättegott!" Säger jag fascinerat och han ler.
"Hoppas det iaf" svarar han och flinar kort. Vi pratar på och äter i närmare en timme. Och jag blev lite ledsen när jag ätit klart, jag hade velat sitta kvar tills jag somnat i grytan.
"Klar?" Frågar han och ja nickar svagt.
"Tack för maten!" Säger jag och reser mig upp för att hjälpa honom plocka undan.
"Nej sitt du, jag tar det" säger han och tar tallriken ur min hand. Jag sätter mig motvilligt ner igen och kollar på varje steg han tar, det är som jag fastnar med blicken på honom så fort han inte ser.
"Hur var det på jobbet?" Frågar han, fortfarande med blicken på disken. Och jag suckar till svar innan jag lägger blicken på ljuset mitt på bordet.
"Stressigt är bara förnamnet, men är så glad för att jag har helgen framför mig nu" svarar jag h han nickar.
"Ja helgen ska bli så skönt" ler han och jag nickar. Ja, helgen ska bli så skönt, att slippa gå upp tidigt, slippa tänka på hur man ser ut och inte tänka på någon mer än mig själv, och Omar.
----
Glad 24:e December! ♡
Hoppas alla som firar ju har en fin julafton. Och för alla andra som av olika anledningar inte firar jul, hoppas jag har en fin lördag! ♡
ily ♡
YOU ARE READING
Sounds | o.r
Fanfiction》Del Två av Silence《 Jag skulle rekommendera er till att läsa Silence först, för att förstå handlingen. Allt kommer bli som förr, allt kommer börja om från början. Jag kommer aldrig ifrån den Alice Björk. Aldrig. Jag är fast, fast i mina beteenden...