"Hur gick det?" efter att Omar gått emellan Charlie och mig hade Charlie lämnat lägenheten snabbare än vad han någonsin gjort, lämnat mig sittandes i mitt eget blod på köksgolvet och kniven hade han droppat på golvet.
Jag kollar upp på Omar som oroligt sitter på huk framför mig, hans bruna ögon glittrar lite extra, gulligt.
"Det blöder bara" svarar jag hest och lyfter bort handen från armen, hela handen är röd av blod och det ser säkert värre ut än vad det egentligen är som med mycket annat.
"Vi måste tvätta rent det" säger Omar och reser sig upp, räcker mig hans hand och med hans kraft reser jag mig upp från golvet. Utan att släppa min arm går han mot toaletten, han letar igenom skåpen och hittar till sist en förstahjälpen låda. Tröjan jag haft på mig är blodig likt min hand och byxorna.
"Ta av dig tröjan, dem måste tvättas" säger han och jag nickar.
"Hjälper du mig? jag har lite svårt att använda vänster armen" frågar jag lite osäkert och han nickar, tar tag i tröjkanten och lyfter den över mitt huvud. "Tack" ler jag och han ler tillbaka innan han börjar tvätta av såret. Jag kniper hårt ihop med ögonen över hur det svider och biter mig hårt i underläppen för att inte skrika. Omar plåstrar om och ler sedan mot mig.
"Klar" ler han och jag nickar tacksamt. "Byta nu om så fixar jag frukost, utan några knivar" Han går ut i köket och jag står kvar på toaletten en stund, plåstret Omar satt fast runt min arm känns frasigt mot min hud. Jag går tillbaka till sovrummet och plockar fram en tjocktröja och nya mjukisbyxor innan jag går till köket. Omar står med ryggen mot mig och jag studerar länge hans ryggtavla, muskulös och naken.
"Hur känns det i armen?" Jag hoppar till av hans plötsliga fråga och han flinar kort mot mig.
"helt okej" svarar jag och sätter mig skamset ner vid bordet med blicken i knät. Jag hör honom skratta framme vid spisen och jag kan inte hjälpa leendet som smyger sig fram på mina läppar.
"Jag lagade omelett, jag tog vad jag kunde hitta i kylen" tallriken som ställt ner framför mig får mig att lyfta blicken på nytt.
"tack så mycket!" svarar jag honom och plockar upp besticken han lagt fram.
"Vad ska du göra idag?" jag lyfter blicken från min omelett och möter de mörka ögonen.
"Antar att jag inte ska göra så mycket, måste kanske handla men inget mer" svarar jag och han nickar.
"Innan när du pratade med Charlie...." börjar han och jag nickar. "Var det mig du pratade om?" Hans blick bränner, precis som omelett biten i min mun.
"Jag antar det" svarar jag och petar med gaffeln i maten.
"Ser du mig som din pojkvän?"
"Jag vet inte, något var jag ju tvungen att försöka med för att få honom ut ur min lägenhet" suckar jag och han flinar när jag kollar upp på honom.
"Jag skulle gärna vilja bli kallad det oftare, din pojkvän" Jag fnissar och skakar på huvudet.
"Du måste förtjäna det först"
"Räcker det inte med att jag räddade dig från en psykopat med kniv precis?!" frågar han upprört och jag skrattar.
"Jo, det gör det" ler jag och leendet hans läppar bär skiner lite starkare. "Du kommer få handla med mig" förvarnar jag han efter en stunds tystnad och han nickar.
"det är mig ett rent nöje" svarar han. Efter frukosten plockar vi in all disk i diskmaskinen och torkar av på köksbänken. Jag borstar där efter tänderna och sätter mig ner i soffan, jag sätter igång Tv4 som jag alltid låter rulla på morgonen för att få lite liv i mitt hem när jag är ensam. Omar hoppar ner bredvid mig och jag ler mot honom innan jag lägger all fokus på tv igen.
"Jag ska sätta på mig kläder, ska vi handla sen?" han kollar med frågande ögon på mig och jag nickar.
"Låter bra" svarar jag och han ler innan hans läppar kort rör vid mina. Det kom som en chock, en gång i tiden var det en vana, nu är det ovant igen, men jag gillar det, kanske till och med mer än vad jag gjorde då. Jag sitter leendes i soffan och känner mig dum, dum och förälskad.
-----------
såååååå skönt med jullov nu, äntligen! som jag inte kommer sakna min klass. önskar jag slapp se dom till våren igen, men den turen har jag inte. haha. Hoppas ni får ett trevligt lov!
ily ♡
YOU ARE READING
Sounds | o.r
Fanfiction》Del Två av Silence《 Jag skulle rekommendera er till att läsa Silence först, för att förstå handlingen. Allt kommer bli som förr, allt kommer börja om från början. Jag kommer aldrig ifrån den Alice Björk. Aldrig. Jag är fast, fast i mina beteenden...