- Hoofdstuk 39 -

72 5 0
                                    

Joe komt binnen. "Wat is er Rosa, gaat het wel goed met je?" Vraagt Joe bezorgd. Ik zeg niks terug. Hij komt naast me zitten en ziet dat ik wat in mijn hand heb. Hij pakt mijn hand en haalt en blaadje eruit. Hij kijkt nu naar mij. Ik kijk nog steeds verdrietig naar hem. "Ik kan het uitleggen Rosa." Zegt Joe. "Nee, hoeft niet. Je hebt het recht om met andere meisjes af te gaan spreken, want we hebben toch niks samen." "Rosa, luister. Alsjeblieft. Het is niet wat het lijkt, ik vind haar niet leuk." "Waarom keek je dan de hele tijd naar haar?" "I-ik weet het niet. Ik-" "Nee Joe, het geeft niet, je mag haar leuk vinden." "Ik vind haar niet leuk. Ze deed me aan iemand denken." Ik kijk op. "Wie?" Vraag ik. "Mijn nichtje, ze is een paar jaar geleden overleden aan een auto ongeluk.." Zegt Joe zacht. Het is nu stil. Oh nee, wat heb ik nou gedaan. Waarom moest ik dat blaadje nou uit zijn broekzak halen? Ik was gewoon zo jaloers. Ik heb dingen alleen erger gemaakt dan dat ze eigenlijk zouden moeten zijn. Ugh, zo maak ik nooit een kans bij Joe. "Joe, het spijt me echt heel erg. Ik moest er niet zo'n groot probleem van maken. Ik was jaloers. I-ik vind je gewoon zo leuk.." Zeg ik en er komen tranen uit mijn ogen. Ik kijk naar beneden. Ik voel zijn handen op mijn gezicht en ik kijk naar Joe. Hij veegt mijn tranen weg. "Het geeft niet Rosa." Zegt Joe. Maar waarschijnlijk zegt hij dat alleen maar. "Het geeft wel, ik heb dit allemaal veroorzaakt omdat ik jaloers was. En ik heb je laten herinneren aan dat je nicht overleden is.. Het spijt me echt heel erg. Ik ben gewoon zo dom.." Zijn handen zitten nog steeds op mijn gezicht. "Rosa, luister. Ik vergeef het je, het is echt niet zo erg." Hij glimlacht. "En het is best wel schattig." Zegt hij verder. Ik bloos. Wat? Schattig? Waarom? "Waarom is het schattig, ik heb er een groot probleem van gema-" En dan zoent hij me. Maar waarom? Ik snap hem niet. Maar omdat ik het moment niet wil verpesten zoen ik hem terug. Joe is zo lief. Maar dan komt er iemand binnen en is het moment verpest. "Oh, sorry." Zegt Zoe. Joe kijkt geïrriteerd naar Zoe. "Zoe, moest dit nou? Het spijt me Rosa." Zegt Joe. "Joe, het geeft niet." Zeg ik glimlachend tegen hem. "Ik laat jullie wel alleen." Zegt Zoe en lacht een beetje. Joe en ik kijken elkaar aan en lachen vervolgens ook.

~

Ik doe mijn ogen open. Het is ochtend. Ik draai me om. Ik zie geen Joe. Waar is Joe? Is dit allemaal gewoon een droom geweest en was gisteren niet echt gebeurd? Ik ga rechtop zitten en kijk rond om te kijken waar ik ben. Dit is Zoe's huis. Maar waar is Joe? Ik pak mijn mobiel die op het nachtkastje ligt. Ik kijk hoe laat het is. 12:47. Wat? Het is al bijna 1 uur! Waarom heeft niemand me wakker gemaakt? Ik sta op, kleed me om en ga naar beneden. Er is niemand. Het is helemaal stil. Waar zijn ze? Ik ga dan maar wat eten. Ik loop naar de keuken. Waar zouden ze nou kunnen-. "VERASSING!!" Roepen mensen. Ik schrik, maar ik ben ook blij. Iedereen is er; Joe, Caspar, Zoe, Alfie, Conor, Jack, Josh, Niomi, Tanya, Jim en Marcus. Maar waarom eigenlijk? Ik ben niet jarig. "Waarom kijk je zo? Ben je niet blij? Het spijt me heel erg." Zegt Joe. "Nee maar, waarom?" Zeg ik glimlachend. "Je hebt de 300k abonnees gehaald!" Zegt Joe enthousiast. "OMG ECHT WAAR?!" Zeg ik super blij. "Ja!" Zegt iedereen tegelijk. Er verschijnt nu een brede glimlach op mijn gezicht. Ik loop naar iedereen toe en geef ze een knuffel. Als ik ze een knuffel geef zeggen ze allemaal gefeliciteerd. Eerst Joe, daarna Zoe, Alfie, Caspar, Conor, Jack, Josh, Niomi, Tanya, Jim en uiteindelijk Marcus. "Dit is echt heel lief van jullie. Bedankt. Wie heeft dit eigenlijk geregeld?" Zeg ik heel blij. "Joe." Zegt Zoe glimlachend. Joe begint te blozen. "Awh echt waar? Je bent zo lief." Zeg ik een geef hem weer een knuffel. Daarna snijdt Zoe de taart en gaan we allemaal, met een stukje taart, op de bank zitten. Het is super gezellig, al mijn goede vrienden zijn er. Ik ken ze allemaal niet lang, behalve van youtube dan, maar ze voelen echt als hele goede vrienden voor me. Vooral Zoe, Niomi, Tanya, Conor en Jack. Oh en Marcus. Maar ik snap hem niet. We hebben een keer bijna gezoend. Vindt hij me leuk? Vind ik hem leuk? Ik weet het allemaal niet zo goed. Wat ik wel weet is dat ik Joe leuk vind en dat ik alles wat tussen Marcus en mij is gebeurd probeer te vergeten. Behalve de gezellige vriendschappelijke dingen dan.

Na een super gezellige en leuke dag, ging ik om 8 uur naar huis samen met Joe en Caspar.

It's Not Just 'A' Boy ( A Joe Sugg Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu