Alle personages en de school zijn geschreven door J.K. Rowling. Hoewel ik er ondertussen achter ben dat de epiloog op 1 september 2017 is geschreven, dacht ik 2016, dus kunnen de datums iets verschillen.Ik hoop dat jullie het leuk vinden en zou het leuk vinden als jullie je mening erover achterlaten in de reacties, voor vragen kan je me altijd een berichtje sturen!
-Femke
------------------------------------------------------------------------------------------------
Scorpius
Ik ga vandaag naar Hogwarts.
Fuck.
"Dat is een Malfoy..." "Ja het zoontje van Draco..." "Een verrader...." "een Dooddoener" "Ga niet met hem om..." "Blijf bij hem uit de buurt"
Dat is wat ik hoorde op het station en daarvoor ook al op de Wegisweg in London. Ik heb me vanaf mijn 7de verheugd op Hogwarts hoge school voor hekserij en hocus, pocus, tot mijn 11de, tot ik op de Wegisweg hoorde wat mensen echt van mij dachten.
Ik heb op een soort basisschool gezeten, maar dan alleen voor tovenaars. Het klinkt raar, want we leerden niks toverachtigs.
Sommige kinderen kregen thuis les, andere gingen naar een Muggle-school, een school voor kinderen zonder magie. Een paar ouders hebben besloten een school voor tovenaars in de buurt op te richten. Er zitten ongeveer 40 leerlingen op, leeftijd verschillend van 5 tot 11. Ik vond de kinderen nooit echt aardig, ze waren arrogant en gewoon heel anders dan ik. Daarom verheugde ik me op Hogwarts, ik kon eindelijk zelf vrienden maken! Maar blijkbaar haatte iedereen me. Goddank zag ik geen vrienden van mijn vader op het station, dan moest ik bij hen gaan zitten, ik ging liever nog alleen zitten. Ik omhelsde mam, die over mijn haar streek, vervolgens pap, die naar iets op het perron keek en pakte mijn spullen bij elkaar, een hutkoffer en een uilenkooi.
'Scorpius? Dat zijn Rose Weasley en Albus Potter, zij zitten ook in jouw jaar. Het zijn kinderen van Harry, Ron, Hermoine en Ginny. Ik wil dat je aardig tegen ze doet oké? Ik weet niet of zij ook aardig terug doen, maar geen ruzie zoeken,' zei pap.
'Natuurlijk niet, een Malfoy zoekt geen ruzie,' zei ik, waarom zou ik ruzie zoeken met mensen die me haatten? Ik kon beter eerst vrienden zoeken tussen degene die me niet haatten.
'Succes, we zien je met kerst,' zei mam.
'We schrijven je, schrijf je ons ook als je er bent?' vroeg pap.
'Tuurlijk!' antwoordde ik en stapte de trein in die bijna vertrok. Iedereen liep om me heen, keek me afkerend aan of stootte zijn vriend aan en wees op me "dat is het zoontje van die Dooddoener," zeiden ze dan, ook al was pap helemaal geen volgeling van Voldemort, ik keek recht vooruit, opzoek naar een lege coupe, die er niet was. Het gangpad stroomde leeg en ik liep door, op zoek naar een coupe met maar een of twee mensen om bij te gaan zitten. Ik vond er een, een paar zelfs, maar die deden hetzelfde als op het station, eentje stak ook zijn middelvinger op. Ik begon wanhopig te worden, er moest toch een lege coupe zijn?
Verderop zag ik een twee meisjes en even later ook een jongen uit een coupe komen, de jongen ging naar een coupe iets verderop waar hij blijkbaar van harte werd verwelkomt, misschien kon ik in de nu waarschijnlijk lege coupe gaan zitten.
Vol goede hoop liep ik erheen en klopte voor de zekerheid, er zaten nog twee mensen in. Net de twee mensen die ik wilde vermijden: Rose Weasley en Albus Potter, de kinderen van de vijanden van mijn vader, top. Nu had ik al geklopt en kon ik niet meer terug zonder raar te lijken, geweldig begin, echt perfect.
JE LEEST
hp: next generation, next adventures
FanfictionEen nieuwe generatie Potter en Weasleys komen op Hogwarts. Oude voorwerpen worden opnieuw gebruikt en verbeterd, achternamen komen terug en oude vijanden liggen op de loer... Maar, ook nieuwe mensen, nieuwe geheimen en veel, heel vee...