62. James

169 10 10
                                    

'Kijk Padfoot!' riep ik, 'Ze doen ze aan! Onze oude jackets. Die was ik vergeten!'

'Ik ook,' antwoordde Sirius geamuseerd, 'Fijn dat ze het weet.'

'En dat ze de Map kan gebruiken,' zei Remus.

'Klopt Moony, dat is nog het beste deel,' zei ik met een grijns.

'Raar hè, dat alles terug komt,' merkte Lily.

'Nou en of, Evans,' antwoordde Sirius en keek nog eens op ze neer.

Drie kinderen van de Marauders.

'En een Malfoy,' zei ik hardop vol verachting.

'Hé das mijn neefje! Of zoiets,' zei Sirius.

'Deze is wel oké,' bracht Remus ertegenin.

'En ze kunnen eindelijk de Map afmaken, zelfs met die Malfoy,' hielp ik ze herinneren.

'Ja, als ik nooit dat ongelukje had gehad, was dat nooit gebeurd!' zei Sirius, bijna trots.

'En ik dacht echt dat je homo was,' zei Remus hoofdschuddend.

'Voor jou altijd,' reageerde Sirius grijnzend, 'Maar eigenlijk biseksueel. Net als mijn kleindochter.'

Tonks schudde haar hoofd, ze had allang opgegeven Sirius niet met haar man te laten flirten alsof ze nog 16 waren.

'Oh, ze gaan veel uithalen,' grijnsde ik.

'Oh, Hufflepuff gaat vaak de cup winnen,' antwoordde Tonks.

'Kijk ze gaan naar Hogwarts!' zei Lily.

'Ja, dan kunnen ze eindelijk de Map afmaken. Ik ben benieuwd of ze hun namen erop zetten,' vroeg Remus zich af, 'Jammer dat Teddy niet meer op school zit.'

'Niet meer helemáál op school,' verbeterde Tonks hem.

'Die Chelsey en Lily zijn wel goed bevriend,' zei ik, 'Stomme Malfoys.' De rest lachte.

'Die Scorpius is wel een goede gast,' zei Sirius. 'Hij is een Gryffindor.'

Daar kon ik niks tegenin brengen.

'Daar gaan ze, de volgende generatie Marauders,' zei ik trots.

En ik kon de nieuwe Malfoy nog iets horen zeggen tegen zijn zusje.

'Volgend jaar mag jij Chels! Maar, vandaag ga ik naar Hogwarts. Yes!'

En dat was het! Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Ik vond het in ieder geval erg leuk om te schrijven. Laat reacties achter hieronder en vertel wat je ervan vond! 

- Femke

hp: next generation, next adventuresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu