Na de kleine pauze stonden we allemaal op. Rose ging met de Ravenclaws op weg naar 1 van de torens en Scorpius en ik gingen naar de kerkers.
We stonden voor de deur samen met de andere Gryffindors en Slytherins. De deur vloog open.
Daar stond de heks die ons de dag daarvoor ook had begeleid.
'Kom binnen, kom binnen,' zei ze. 'Ga maar zitten, dan kunnen we beginnen.'
Ik en Scorpius zaten helemaal achterin.
'Ik ben professor Cameron.Jullie eerste les gaat over de toverdranken zelf. Waar hebben we ze voor nodig? Hoe is het mogelijk dat we dit soort dingen kunnen maken?'
Ze keek even de klas rond, veel mensen hadden al hun spullen gepakt, inclusief hun toverstok.
'De spullen hebben straks pas nodig, eerst een uurtje theorie. Dan kunnen jullie straks aan de slag. Dus pak allemaal jullie pen en papier.'
Het uur daarna schreven we op hoe handig sommige toverdranken waren, wat je allemaal nodig gaat hebben en waarom sommige dingen in combinatie met elkaar zulke uitwerkingen hebben.
Na de theorie mochten we zelf iets gaan doen. We moesten een simpel drankje maken dat er voor zorgt dat je in de war raakt en veel dingen vergeet.
We pakten onze ketels en deden salamanderogen, gedroogde brandnetels en eenhoornhaar bij elkaar. Je moest de salamanderogen wel eerst koken in water, het afgieten en de ogen fijnstampen voor je het haar er bij deed. En je moest er ook op letten dat je de ketel eerst van het vuur haalde voor je de brandnetels erbij deed. Als je er 2 deciliter water bij deed moest je het eerst laten koken voor je ging roeren. En als je te lang roerde werd het veel te dik en kon je opnieuw beginnen.
Professor Cameron liep ondertussen rond en gaf wat tips.
Ze rook even aan onze ketels.
'Zo te zien gaat het goed bij jullie,' zei ze.
We waren net bezig met de gaasvliegjes in het brouwsel te mengen. We moesten 1 minuut met de klok mee roeren en als het goed was zou het dan groen worden. Dan zouden we nog 1 minuut tegen de klok in moeten roeren en dan zou de drank geel moeten zijn.
Ze liep weer weg.
De drankjes van Scorpius en mij waren ondertussen geel.
'Wat nu?' vroeg ik.
' Varkensgras erbij doen, 4 keer met de klok mee roeren en 5 minuten laten sudderen. Dan alles laten afkoelen, als het goed is, is hij dan paars, en we zijn klaar.' Antwoordde Scorpius.
Dus dat deden we. Toen alles moest sudderen ruimden we de ingrediënten al vast op.
'Nog 5 minuten!' riep professor Cameron. 'Dan wil ik van iedereen een flacon met zijn toverdrank. Zorg dat je naam erop staat!'
Toen alles was afgekoeld vulden we ieder een flacon en gaven ze aan de professor. Het was ondertussen knalpaars geworden zoals beschreven.
'Ziet er goed uit jongens,' zei professor Cameron.
We ruimden de rest van de spullen op. Ik zag hoe Scorpius nog een flacon vulde.
'Wat doe je?'
'Ik vul een flacon.'
'Waarom?'
Scorpius haalde zijn schouders op. 'Het kan ooit van pas komen,' zei hij en stopte de flacon in zijn tas. De bel ging.
JE LEEST
hp: next generation, next adventures
FanfictionEen nieuwe generatie Potter en Weasleys komen op Hogwarts. Oude voorwerpen worden opnieuw gebruikt en verbeterd, achternamen komen terug en oude vijanden liggen op de loer... Maar, ook nieuwe mensen, nieuwe geheimen en veel, heel vee...