21. Albus

104 8 0
                                    

De volgende avond keerde ik na het avondeten weer terug naar de leerlingenkamer, ik had eigenlijk langer willen blijven om bij Scorpius te kunnen zijn. Het was echter al 7 uur en daarmee waren we bijna de laatste die weggingen. Ik liep naar de kerkers toe, het was ijskoud daar in deze maanden. Gelukkig zou het in de leerlingenkamer lekker warm zijn.

Scorpius had me gevraagd of de familie het stom zou vinden als hij mee ging naar het Nest met kerst. Hij liet me pas gaan toen ik hem daarvan overtuigd had, iedereen mocht hem. Iedereen kende hem. Het zou geweldig worden.

Ik kwam aan bij de laatste bocht voor de leerlingenkamer en hoorde heel veel boze stemmen, zouden ze daar aan het vechten zijn? Nee, vast niet. Ik ging de hoek om en zag daar heel Slytherin staan.

'Wat is er aan de hand?' vroeg ik aan Dennis, die vrij achteraan stond.

'Het wachtwoord is veranderd,' antwoordde hij.

'Weet niemand het wachtwoord?' zei ik ongelovig.

'Ze weten het wel, maar willen het niet uitspreken. Het is ook een erg.. onfatsoenlijk woord. Een scheldnaam van een Muggleborn. Vreselijk dat zoiets vroeger normaal was voor Slytherins!' legde Dennis uit.

Ik wist welk woord hij bedoelde, natuurlijk, maar wilde het ook niet zeggen. Al helemaal niet bij al deze mensen. Het was echt raar dat de school ons dit soort scheldnamen laat uitspreken!

'Wat kunnen we ertegen doen?' vroeg ik.

'Ze zijn de muur aan het overhalen om het wachtwoord te veranderen, maar hij houdt voet bij stuk,' antwoordde hij.

'Waar zijn Sophie en Molly?' zei ik, terwijl ik de menigte afzocht, zij wisten er vast wel raad mee.

'Ergens voor aan, volgens mij.' Ik was al weg voordat hij klaar was met praten.

'Sophie! Kan je hier niks aan doen?' vroeg ik, er was niks wat Sophie niet kon.

'Ik doe mijn best! Het lukt gewoon niet... er zit niks anders op: we zullen de boel op moeten opblazen,' zei Sophie.

'Nee!' zei een vierdejaars.

'Waarom niet? Hier lossen we ook niks mee op,' reageerde Molly.

'Maar, dadelijk kan iedereen zomaar in onze leerlingenkamer, als we geen wachtwoorden hebben!' zei de vierdejaars.

'Nu kunnen we er zelf niet in, ik vind de tweede optie beter,' bracht Molly ertegenin.

'Er moet een manier zijn...' zei een vijfdejaars.

'Waarvoor?' vroeg Fred. De Weasley-Gryffindor-crew was gearriveerd.

'De muur heeft een ontoepasselijk wachtwoord gekozen die we weigeren uit te spreken,' zei Sophie.

'En niks werkt?' vroeg Roxanne.

'Mogen we eindelijk iets opblazen?!' zei Scorpius enthousiast.

'Misschien, maar alleen als er echt geen andere manier is,' antwoordde een zesdejaars.

'Jou vroegen we niks,' snauwde Molly.

'Ze heeft wel gelijk,' bracht Victoire ertegenin, blijkbaar zou iedereen komen.

'Er moet iets zijn...' zei Rose.

'Haal Jacob eens, hij is goed in dit soort dingen,' zei Dom tegen Victoire.

'Goed idee,' antwoordde ze en ging weer naar Ravenclaw.

'Hoelang staan jullie hier al?' vroeg Fred geamuseerd.

hp: next generation, next adventuresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu