We werden dus gepakt. We moesten ons strafwerk doen (prijzenkamer poetsen voor mij en Rose, documenten alfabeticeren voor de rest) dat had ons echter niet gehinderd om door te gaan. We hadden de vierde verdieping al bijna af!
Voor die avond hadden we afgesproken op de vierde verdieping. Ik was overdag bij Scorpius. We waren in de leerlingenkamer van Slytherin. Scorpius had een van mijn mantels aan. Alleen de eerstejaars wisten dat hij niet in Slytherin zat. Die mochten me niet. En Scorpius mochten ze ook niet meer. Ze besteedden dan ook geen aandacht aan ons, waar ik eigenlijk best wel blij mee was. Het was erg gezellig. We moesten wel steeds meer huiswerk maken, maar gelukkig zijn Rose en Scorpius de besten in ons jaar (samen met Sebastian, misschien) en is Scorpius altijd bereid om zijn huiswerk over te laten schrijven. Rose niet. Dat was jammer want geschiedenis van toverkunst werd steeds moeilijker en concentreren ging al niet. Professor Kist praatte dan ook zo eentonig. Al zou je niet veel anders verwachten van een geest. Gelukkig stonden haar aantekeningen wel tot onze beschikking. Anders zouden we daar echt voor zakken. Maar voor maandag hadden we alleen toverdranken nog niet af. Na een halfuurtje doorwerken was dat gelukkig ook gedaan.
'Dus vanavond verder?' vroeg ik.
'Nee, volgens mij hebben James en Sophie iets anders in gedachten.'
James en Sophie waren min of meer de leiders. We gingen nooit door als zij niet konden. Zij altijd als wij niet konden. Ze waren ook veel gedrevener dan wij. Dat was gewoon een feit. Ze wouden hem echt graag af hebben.
"Het liefst voor kerst. Dan kunnen we na de vakantie beginnen aan de grappen," had James gezegd, met een grijns die vrolijk maar ook redelijk angstangjagend was.
'Ik ga maar eens,' zei Scorpius, 'anders worden de Gryffindortjes ongerust.'
We vertelde niks over de Map aan anderen natuurlijk. We wilden ook heus wel vrienden zijn met hun, maar we hadden elkaar en dat telde gewoon zwaarder.
'Oke, dan ben ik tenminste voor een paar uur van je af,' grapte ik.
'Later.'
'Later.'
'Yo Al.'
Ik werd ruw uit mijn slaap geschud.
'What the fuck Sophie,' was mijn slaperige antwoord.
'Je bent laat.'
'Leuk voor jou.'
'Kleed je om.'
'Wacht beneden.'
'Als je opschiet.'
'Ik zal mijn best doen.'
Sophie liep de kamer uit zonder geluid te maken en verdween, hoe ze het deed? Ik had geen idee. Ik kleedde me snel om.
'Eindelijk ben je daar dan slaapkop,' zei Sophie toen ik in de leerlingenkamer kwam.
We gingen op pad naar de vijfde verdieping, zoals we afgesproken hadden. Sophie liet niks los over wat we gingen doen die avond. Die meid was nog beter in pokerfaces dan Scorpius. En dat was eng goed.
'Alsjeblieft?' vroeg ik.
'We gaan in ieder geval aan de Map werken, maar het andere verteld James wel. Het is trouwens alleen het idee. Een andere keer gaan we het doen.'
Toen we op de vijfde verdieping kwamen was iedereen er al.
James en Scorpius waren verwikkeld in een discussie over wie zou winnen; Dumbledore of Magnus Bane uit de Mortal Instruments.
JE LEEST
hp: next generation, next adventures
FanfictionEen nieuwe generatie Potter en Weasleys komen op Hogwarts. Oude voorwerpen worden opnieuw gebruikt en verbeterd, achternamen komen terug en oude vijanden liggen op de loer... Maar, ook nieuwe mensen, nieuwe geheimen en veel, heel vee...