30. Rose

101 8 0
                                    

'Hoe ging het?' vroeg James toen Sophie de boomhut binnenkwam om 11 uur.

'Vreselijk,' zei Sophie.

'Wat is er gebeurd?' vroeg Albus, hij, ik, Scorpius en James waren de enige in de kamer.

'Ze zijn erachter gekomen dat ik heb getoverd,' zei Sophie.

'Dat kan niet,' zei ik, 'ze zouden moeten denken dat het Teddy was.'

Zelf heb ik het nooit uitgeprobeerd, maar ik weet hoe het werkt.

'Weet ik, maar het ging fout. Ik ben vrijgesproken, trouwens. Niks meer om je druk over te maken,' zei Sophie met een lachje.

'Waarom ging het dan zo vreselijk?' vroeg ik.

'Omdat ik gesprekken haat,' zei Sophie.

'Wat is hier echt aan de hand? Zo dom zijn we nou ook weer niet Sophie,' zei Scorpius.

'Heeft het iets te doen met wat jij en Teddy aan het bespreken waren?' vroeg Albus.

'Of toen je weg was, waar was je?' opperde ik.

'Allemaal niet, het was precies zoals ik zei,' zei Sophie.

'Maar je krijgt pas problemen de tweede keer als je iets uithaalt!' zei Albus.

'Dat is wat me gered heeft, ze konden de eerste keer niet bewijzen. Het had namelijk ook mijn vaders toverstokloze magie kunnen zijn, wat zou betekenen dat dit de eerste keer is. Dus ben ik vrijgesproken.'

Sophie deed nog raar de rest van de vakantie, maar dat kon ook komen doordat ze geen magie gebruikte. Sophie Shaw zonder magie is namelijk niks.

Op zaterdag pakten we onze spullen, wat een drama was. Iedereens kleren waren overal. Echt overal. Er waren nog wat discussies over van wie sommige kleren waren en wanneer ze elkaars kleren mochten lenen.

'Dat is mijn blouse!' zei Fred en trok het kledingstuk uit Roxy haar handen.

'Niet waar, die is van mij!' kwam Dominique achter.

'Nee, hij is echt van mij!' zei Roxanne en bewees het door een R op het labeltje.

'Ook goed, mag ik hem lenen morgen?' vroeg Dominique.

'Pas je hem?' vroeg ik verbaasd.

'Tuurlijk,' antwoordde Dom.

'Ja, maar ik wil hem wel terug! Net als mijn blauwe docs!' zei Roxanne.

'Van mij mag je ze, zolang je maar weet dat de zwarte van mij zijn!' zei Dominique, wijzend op een paar kistjes.

'Eigenlijk zijn ze van mij, dit zijn de jouwe,' zei Sophie en hield een paar zwarte docs omhoog.

'Ook goed.'

De reis daarna was zelfs nog erger, vooral omdat de jongens een laatste prank uithaalde.

'JAMES! ZORG ERVOOR DAT MIJN HAAR WEER NORMAAL WORD OF IK ZORG ERVOOR DAT JE NOOIT MEER HET VERSCHIL ZAL ZIEN!' riep Roxanne furieus, ze was nogal trots op haar Weasley-rode haar, maar nu was het roze.

'Ik vind het nog niet eens zo erg, we passen nu bij elkaar Teddy!' zei Victoire met haar blauwe haar. Zelf had ik roze, wat vreselijk stond.

'Zorg ervoor dat het weer normaal wordt!' riep Lily en sloeg haar broer meerdere keren.

'Over twee weken is het eruit, Lils, bij jou tenminste,' zei James met een grijns.

'En hoelang bij ons?' zei Sophie kil, blauw zou haar beter gestaan hebben.

hp: next generation, next adventuresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu