14. James

150 12 0
                                    


's Avonds gingen we de oostvleugel van de eerste verdieping doen, die hadden we eigenlijk al gedaan, maar in dat deel was Munro toen en we waren vergeten hem nog af te maken.

We hadden al bijna alles gehad, op een gang na.

We hoefden nooit in die gang te komen, er waren alleen een paar kantoren. We liepen er met zijn vijven heen, daarna zouden we naar bed gaan.

Toen viel me iets vreemds op, laten we zeggen iets heel vreemds.

'Is dat moeras?' vroeg Albus verbaasd.

'Volgens mij wel,' antwoordde ik en liep er heen. Het was afgezet met een paar touwen en er stond een bordje bij.

'Dit is een stukje moeras van het eerste verplaatsbare moeras gemaakt door Fred en George Weasley. Ze deden dit als verzet voor Umbridge, die destijds schoolhoofd was. Ze zijn van school gegaan om een fopshop te openen. Fred is overleden in de strijd om Hogwarts, maar George leeft nog en runt de shop nog steeds,' las Sophie hardop voor.

'Dus dit is een monument voor Fred en George?' vroeg Rose. 'Blijkbaar,' antwoordde ik.

'Ik ben in jullie ooms winkel geweest, het is daar echt geweldig,' zei Scorpius.

'Je moet met kerst echt met ons mee komen, dan kan je George ook leren kennen, hij is echt heel grappig! Je moet de rest trouwens ook zien, Victoire, Dominique, Roxanne, Molly en Fred ken je al wel, maar Lucy, Lily, Hugo, Louis, Lorcan en Lysander nog niet!' zei Albus.

'Een probleempje. Je vader gaat me vermoorden,' zei Scorpius.

'Nee hoor, alleen Rose d'r vader,' zei ik lachend.

'Precies,' zei Scorpius.

'Hoe hebben Fred en George dit eigenlijk voor elkaar gekregen?' vroeg Sophie, ze kent alleen de verhalen van mij en is met mij een paar keer naar de winkel gegaan.

'Umbridge was vreselijk. Fred en George hebben altijd al grappen uitgehaald maar toen maakte het ze ook niet meer uit of ze van school werden gestuurd, dat is wat George zei,' antwoordde ik, dat had George me vorige kerstvakantie verteld.

'Dus hiervoor zijn ze van school gestuurd?' vroeg Albus.

'Van school gegaan.,' verbeterde ik hem, 'En ja, maar ook door een hoop vuurwerk en andere grappen.'

'Ik wilde dat wij zulke grappen konden verzinnen,' verzuchtte Albus.

'Kunnen we ook,' verzekerde Scorpius hem, met zo'n geniepig lachje dat ik me voornam voortaan iets voorzichtiger te zijn bij hem in de buurt.

'We kunnen George misschien wel voor ideeën vragen, om inspiratie op te doen,' bedacht Rose.

'Ik zal hem een brief sturen,' beloofde ik.

Dat deed ik de volgende ochtend meteen.

Hey George.

We zijn het er met z'n allen over eens dat het hier veel te rustig is.

Wat grappen zou het hier waarschijnlijk heel wat beter maken.

Het probleem is dat we geen inspiratie hebben.

Nog ideeën?

Stuur ze, alsjeblieft.

-James, Sophie, Albus, Scorpius en Rose.

hp: next generation, next adventuresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu