Op donderdag gingen de toetsen verrassend goed. We hadden transfurgatie en astronomie, niet bepaald mijn beste vakken. Toch had ik het gevoel dat ik het redelijk deed. Mijn muis veranderde inderdaad in een schuifdoosje, al was het een simpel doosje en hoorde ik het nog twee keer piepen. Volgens mij was ik de enige die het hoorde, dus dat viel mee. Astronomie... ja, daar zullen we maar niet over praten. Laten we het erop houden dat voor mijn doen het best goed ging, maar ik Rose zeker niet in ging halen dit keer.
Op vrijdag sloten we af met Bezweringen en Verweer. Een eitje dus. Ik maakt me er geen druk om en dat hoefde ook niet. Albus vond dat het ook erg goed ging en ik was blij voor hem, na toverdranken had hij hier het meest tegenop gekeken. Rose was er niet bij, maar ze vertelde dat het redelijk goed ging, dus volgens mij zat het bij ons alle drie wel goed. James en Sophie zagen er erg relaxed uit, vooral nu de examens afgelopen waren. Niet dat ze daarvoor er wel zenuwachtig uitzagen of dat het hen zou kunnen schelen als het niet goed was gegaan. Ik baalde een beetje dat ik Latijn zo had verknald, ik kon er gewoon niet opkomen bij bijna de helft van de woorden. Geschiedenis van Toverkunst... was oké, ik denk dat ik wel geslaagd ben. Al moet ik zeggen dat het geen 8 of 7 zou worden, daarvoor boeide me het gewoon niet genoeg. Kruidenkunde was op woensdag best goed gegaan, beter dan ik had verwacht in ieder geval.
Ik was toch wel erg opgelucht dat de examens nu voorbij waren. Ook al vond ik het jammer dat ik mijn vrienden zes weken niet meer zou zien, ik had nog een week met ze en ik was ook wel toe aan vakantie.
In de loop van de dag had ik op sommige plaatsen ineens prullenbakken gespot die er niet eerder hadden gestaan. Ik besloot er maar uit de buurt te blijven, me ervan bewust dat er heel wat grappen zouden komen na de examens en de dag voordat we weer naar huis zouden gaan.
En gelijk had ik. Stipt op het laatste moment dat de bel ging hoorde ik wat gerommel. Me de prullenbakken herinnerend liep ik ervan weg. Ik was al snel klaar geweest met de toets, dus mocht ik al weg en zag daardoor dat er allemaal Aardmannetjes uit de meisjestoiletten kwam. Ik zette het meteen op een lopen voordat ze mij zagen. Ik had over ze gelezen, het waren wezentjes die erom bekend stonden grappen uit te halen en het vooral leuk vonden om zo irritant mogelijk te zijn. Iets zei me dat het James en Fred waren die ze los hadden gelaten, misschien omdat de beschrijving van hun en de Alven bijna hetzelfde was.
Ik probeerde me voor te stellen waar ze de wezentjes los zouden laten. Meisjestoiletten, blijkbaar. De Grote Zaal, waarschijnlijk, de andere Leerlingenkamers, misschien ook Gryffindor. Nu was de grote vraag: ging ik ze vermijden? Het antwoord: zodra ik Al en Rose had gevonden wel. Ze waren waarschijnlijk juist naar die plekken, de Grote Zaal of de leerlingenkamers. Ik besloot eerst naar de Grote Zaal te gaan en meteen de schade te bekijken. Dat was groot. Ik zag James en Fred als het oog in een storm in het midden van de zaal zitten, onaangedaan. De andere Weasleys probeerden bij hen te komen zitten, maar werden dan weer door de Alven, zoals ze ook wel bekend stonden, weggejaagd. Een paar probeerde me meteen bij mijn kleren te pakken, maar ik vervloekte ze. De vloek leek ze even tegen te houden, maar niet voor langer dan een paar minuten en de waren bozer dan eerst. Dat hoorde niet te gebeuren! Misschien hadden James en Fred ze een handje geholpen.
Ik keek de zaal rond. Frank hing een paar meter boven de grond, zich vasthoudend aan een lamp. Alice lachte hem uit, maar werd zelf bekogeld met eten. Dom en Roxy probeerde ze ook uit te schakelen en kregen er daardoor alleen maar meer achter zich aan, waardoor ze door de hele zaal moesten rennen. Molly en Victoire waren met hun voeten aan elkaar gebonden en werden de hele tijd om geduwd.
Rose, Suzanne, Nick en Albus stonden allemaal bij elkaar in een hoek gedreven en werden bekogeld met groenten. Het deed me een beetje denken aan het spel "attendre leguime". Vooral met de rotte tomaten die in Albus' en Rose' haar zaten.
JE LEEST
hp: next generation, next adventures
FanfictionEen nieuwe generatie Potter en Weasleys komen op Hogwarts. Oude voorwerpen worden opnieuw gebruikt en verbeterd, achternamen komen terug en oude vijanden liggen op de loer... Maar, ook nieuwe mensen, nieuwe geheimen en veel, heel vee...