20. Rose

109 9 0
                                    

Ik vond het nogal eng, we waren buitengesloten uit de school! Wat als ze ons gezien hadden? Dan hadden we een groot probleem gehad! Gelukkig is dat niet gebeurd en ik vond het eigenlijk wel leuk, een keertje iets meemaken. Dan bedenk ik me dat er mensen zijn die nog helemaal geen nacht uit de slaapzaal zijn geweest, zelfs niet in de hogere klassen! Absurd gewoon.

Misschien is het ook niet zo slim om elke nacht weg te gaan, al helemaal niet buiten. Toch is het leuk, spannend, avontuurlijk, iets speciaals.

De weken gingen langzaam voorbij, met veel zwerkbaltraining, aan de Maraudersmap werken en grappen voorbereiden. De herfst doofde langzaam uit toen de laatste felgekleurden bladeren van de bomen afvielen en de eerste tekenen van de winter kwamen. 's Nachts vroor het en 's ochtends lag er een betoverend laagje wit over de uitgestrekte velden en heuvels rond Hogwarts.

Het was prachtig om 's ochtends een wandeling te maken, maar ook bitterkoud. Langzaam begon kerst dichterbij te komen, maar de prank schoot nog niet echt op.

We hadden nu wel de juiste spreuk en de juiste hoeveelheden, maar we kwamen moerassen te kort. Die hadden we natuurlijk allemaal gebruikt om op de experimenteren en nu hadden we er nog maar 3 over, terwijl we er minstens 18 nodig hadden. Geen van ons had geld te besteden, Fred en Roxanne kregen maar een bepaald hoeveelheid spullen en George kan niet aan iedereen spullen geven. Dat betekende dat we met z'n allen hard moesten gaan werken in de winkel tijdens kerst en dan nog moesten we enkele cadeautjes opofferen aan deze grap.

Toch geloofde ik dat het uiteindelijk alles waard zou zijn. Het klonk als een epische grap, nog groter dan die van Fred en George die erg bekend staan.

Aangezien het bijna kerst was, werd er flink gediscussieerd over wie iedereen mee ging nemen.

De Weasleys we natuurlijk best bekend waren en daarom vinden mensen ons interessant en willen ze vrienden met ons zijn. Natuurlijk is dat erg irritant, daarom blijven we liever bij elkaar. Soms ook met andere kinderen natuurlijk, maar vrienden maken is moeilijk. Als je eenmaal echt goede vrienden met een van ons bent, dan ben je ondertussen familie. Sophie, Frank, Scorpius allemaal zijn ze nu zo goed als familie voor iedereen.

Die mensen willen we natuurlijk meekrijgen naar Het Nest, kerst is nou eenmaal iets dat je met familie viert. Niet dat iedereen instemt natuurlijk, of ze moeten naar huis komen van hun ouders. Dat is logisch, maar er zijn ook kinderen die het moeilijk hebben thuis en niet naar huis gaan met kerst. Als ze dan ook nog vrienden van ons waren, gingen ze mee naar Het Nest. Maar aangezien we al een grote familie hebben mogen we per twee personen maar een iemand meenemen.

'Sophie, zou jij mee willen?' vroeg Roxanne.

'Ja, mijn ouders hebben het toch te druk. Anders zou ik op Hogwarts blijven,' antwoordde Sophie.

'James doe jij mee voor Sophie?' vroeg Roxy aan James.

'Ja,' zei James.

'Scorpius, voor de tijd dat hij mag?' vroeg Albus.

'Natuurlijk,' antwoordde ik. Ik had ook wel andere vriendinnen, vooral met Suzanne kan ik goed opschieten, maar als ik iemand moest kiezen ging ik toch voor Scorpius.

Je was echt genaaid als je geen tweede kon vinden.

'Vanessa?' vroeg Victoire.

Niemand keek haar aan, om eerlijk te zijn vonden ze Vanessa allemaal best irritant.

'Voor Frank?' vroeg Fred.

'Die komt toch wel,' antwoordden we allemaal.

'Met kerst ja, niet de hele vakantie. Of wel?' vroeg Fred.

'Volgens mij niet. En ik moet waarschijnlijk ook naar m'n moeders familie,' verzuchtte Frank.

'Vraag het straks even. Iemand die mee zou doen voor Frank?' vroeg Fred.

'Kunnen we Frank en Alice niet gewoon als een tellen?' vroeg Molly.

'Waarschijnlijk niet,' kreunde Dominique.

'Wie doet mee voor beiden?' vroeg Molly.

'Ik,' zei Fred.

'Ik,' zei Dominique.

'Niemand voor Vanessa?' vroeg Victoire een laatste keer.

'Sorry, maar Vanessa kan maar een week. Alice twee,' zei Molly.

Victoire zuchtte en stemde in met Alice.

'Dus: Sophie, Scorpius, Frank en Alice?' vroeg Roxanne die het snel opschreef.

Iedereen stemde in en Roxanne verstuurde het briefje. Snel lichtten we iedereen in, ook zodat we geen gezeur aan ons kop kregen.

'Geweldig! Dan ben ik eindelijk echt verlost van Kruidenkunde!' zei Alice, die Kruidenkunde haat terwijl haar vader haar de hele tijd probeert haar zover probeert te krijgen haar in zijn P.U.I.S.T klas te krijgen, net als Frank.

'Ja echt he? Ik denk niet dat ik er nog onderuit kan om het volgend jaar te kiezen,' verzuchtte Frank.

'Ik wilde zeggen: doe het niet, dan kan ik er ook onderuit komen. Maar ik denk dat hij dan alleen maar liever wil dat ik er iets mee ga doen,' kreunde Alice.

'O hou je mond toch. Jij hebt tenminste goed punten voor Kruidenkunde. Ik alleen maar zesjes,' bracht Molly er tegen in.

'Ik moet wel goed punten krijgen, anders gaat hij alleen maar zeuren dat ik geen Gryffindor ben en ook niet goed in Kruidenkunde,' antwoordde Alice.

'Je moeder was toch ook een Hufflepuf?' vroeg ik.

'Ja, maar toch vind hij Gryffindor het beste huis.'

hp: next generation, next adventuresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu