6. Sophie

160 12 0
                                    

In de grote pauze ging ik even naar de wc, toen ik terug kwam hoorde ik Albus, Scorpius en Rose praten. Ik bleef even om de hoek staan luisteren, want dat soort dingen doe je bij het broertje van je beste vriend.

'Bezweringen is saai,' hoorde ik Scorpius zeggen.

'Bij geschiedenis van de toverkunst val je bijna in slaap,' zei Rose.

'Jij wint.'

'Hierna ben ik alleen met de Gryffindors,' zei Scorpius.

'Beter dan alleen met de Slytherins,' verzuchte Albus.

'De meeste Ravenclaws ook echt irritant,' zei Rose.

'Weet je mijn opa gaat me vermoorden als hij weet dat ik in Gryffindor zit,' zei Scorpius.

'Mijn vader gaat me onterven,' zei Rose triest.

'Jouw vader gaat mij vermoorden.' Zei Albus, ze lachten allemaal.

'Weet je, misschien kan ik na schooltijd naar jou toe komen,' zei Scorpius tegen Albus.

'Nee, dan ziet iedereen je, maar ik kan vanavond wel naar jou komen,' stelde Albus voor.

'Goed idee.' Zei Scorpius.

'Nee, jullie gaan je de eerste week niet in de problemen werken. Dat doe je over een paar maanden maar,' kwam Rose ertussen.

Ik luisterde geamuseerd. Rose was verstandig, maar ook irritant. Toch heeft ze het plan niet helemaal afgekapt, misschien kon het nog wel iets worden met die drie.

'Dan komen we toch naar jou?' vroeg Scorpius.

'Nee, dan komen we allemaal in de problemen,' zei Rose.

'Nee hoor, alleen Scorpius en ik,' zei Albus luchtig.

'Jongens, ik wil niet dat jullie problemen krijgen door mij,' zei Rose.

'Dat doen we graag voor je, en we worden vast niet betrapt,' stelde Scorpius haar gerust.

Ik besloot mezelf maar eens te laten zien.

'Nu al op pad?' vroeg ik en liep om het hoekje.

'Hoe lang luister je al?' vroeg Scorpius wantrouwend.

'Lang genoeg.' Antwoordde ik. 'James zou trots zijn, Albus, erg trots. Naar de verhalen je vader een beetje, een paar van je ooms heel erg, je opa en zijn vrienden ook, je moeder niet echt, een van je tantes zou flippen.'

'Die tante is dus wel mijn moeder,' zei Rose geërgerd.

'Maar goed dat jij in de leerlingenkamer blijft,' zei ik vrolijk.

'Wat heb je allemaal gehoord?' vroeg Scorpius opnieuw.

'O niet veel, dat Ron Albus gaat vermoorden, wat waar is, en je plan om naar Ravenclaw te gaan,' antwoordde ik.

'Ga je ons verlinken?' vroeg Rose.

'Waarom zou ik? Zelf doe ik het elke nacht. Loop ons niet in de weg,' waarschuwde ik.

'En tegen James?' vroeg Albus.

'Hij moet weten wat er allemaal rondloopt 's nachts. Al zou hij dat vanzelf wel ontdekken,' zei ik met een glimlach. Ik gaf daar een kleine hint mee naar de Map, dat doe ik wel vaker, maar niemand snapt ze ooit.

De bel ging en ik ging naar bezweringen om aantekeningen te maken, dat was erg saai. Na school ging ik samen met James naar de bieb en maakten we het huiswerk voor Kruidenkunde en ik voor bezweringen en hij voor gedaanteverwisselingen.

'De Map?' vroeg hij toen we klaar waren.

'Te druk. Vanavond haal ik je om half 9 op.'

'Oké.'

We gingen weer naar de derde verdieping, het was een moeilijk maar saai werkje om Hogwarts in kaart te brengen, alles moet passen en kloppen, en iedereen die je kan betrappen; Munro, Foppe, Doks, alle leraren, noem maar op.

Toch zullen we er veel aan hebben, hoopte ik.

'Ik teken,' zei ik en pakte de Map.

'Oké,' antwoordde James en maakte een soort hologram van de 20 meter om ons heen.

Ik keek naar hoe de gang liep en waar precies. Met betoverde inkt tekende ik de gang in op de kaart. James zette de plattegrond erop.

Zo liepen we een tijdje rond, tot het al bijna 11 uur was. We gingen naar Gryffindor, waar we de inkt meteen onzichtbaar maakten. Dat was erg belangrijk, stel dat iemand hem vond!

Het was wel heel moeilijk, we waren er meestal 20 minuten mee bezig, soms wat langer als we meer hadden gedaan.

'We zijn waarschijnlijk pas klaar als we onze S.L.I.J.M.BA.Llen hebben gehaald,' verzuchtte ik.

'Met zijn tweeën is dit echt niet te doen,' zei James vermoeid.

'We kunnen je broertje en zijn vrienden vragen,' opperde ik.

'Nee,' zei James resoluut.

'Waarom niet?' vroeg ik.

'We kunnen Finn en Kaz vragen,' stelde James voor, 'Of Roxy, Dom en Fred.'

'Je hebt mijn vraag niet beantwoord,' zei ik.

'Ik wil gewoon niet met mijn broertje samen werken, hij heeft nog helemaal geen ervaring en wil vast niet 's avonds eropuit. Scorpius misschien wel, maar Rose echt niet. Aan alleen Scorpius hebben we trouwens toch niks, die wil niet meedoen zonder Albus en Rose,' zei James.

'Hij gaat er vannacht op uit,' herinnerde ik me.

'Echt?' vroeg James ongelovig.

'Ja, kijk eens op de Map.'

James keek op de Map. We hadden van de begaande grond en de eerste verdieping de spreuken ook al gedaan, dat hebben we in de vakantie gedaan, met hulp van Teddy, omdat we dan toch niks in kaart kunnen brengen.

'Je hebt gelijk, ze zijn op de eerste verdieping,' zei James en ik keek over zijn schouder mee.

Ik zag drie stipjes met de namen Albus Potter, Rose Weasley en Scorpius Malfoy. Ze gingen door een geheime gang en liepen heel langzaam. We keken er een paar minuten naar, tot ze richting de trap gingen.

'Ik geef ze kans, maar ze moeten eropuit blijven gaan en als ze betrapt worden moeten ze nog steeds verdergaan,' zei James.

'En als ze niet worden betrapt?' vroeg ik.

'Ik geef ze 6 weken. Ze moeten daarin minimaal 1 keer per week 's nachts op de gang zijn. Als ze in die tijd niet worden betrapt of wel en nog steeds doorgaan, dan zoeken we ze op. Mee eens?'

'Mee eens,' zei ik met een glimlach.

'Of Roxy, Dom en Fred?' vroeg James nog een keer, maar ik schudde mijn hoofd.

'Nee. Daarmee halen we wel grappen uit, maar ik wil ze niet over de Marauders vertellen,' zei ik, 'Ik weet niet precies waarom... jij wel dan?'

'Nee, ook niet echt,' gaf James toe.

hp: next generation, next adventuresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu