#27: Hantu apa tu? Bahagian 1

4.7K 300 108
                                    

Assalamualaikum. Hai korang. Tengah buat apa? Dah check bawah katil dah hari ni? Mana lah tahu ada hantu tengah tersengih dekat bawah tu. Hahaha. Kali ni aku nak kongsi dekat korang semua tentang cara-cara untuk kita kenal kehadiran hantu apakah di sisi kita.

Orang kata lagi baik kalau kita tak tahu sesuatu benda tu, sebab bila kita dah tahu maka perasaan kita akan lebih berdebar dan menyeramkan. Macam benda yang aku nak kongsi ni, sebenar- benarnya lagi baik kalau korang semua tak tahu sebab benda ni akan buat korang rasa lebih takut.

Tapi mana boleh biarkan aku takut sesorang kan? Jadi korang bacalah supaya korang faham perasaan aku selama ni.

Untuk bahagian 1 ni, aku nak share dengan korang macam mana nak tahu kalau ada hantu POCONG datang dekat dengan kita. Haaaaa seram tak baca? Hahaha.

Kawan aku pernah cakap, nak tahu benda tu pocong ke hantu lain senang je. Kalau korang dengar macam bunyi guli terjatuh dekat lantai, haaaa dia lah tu yang datang tu. Tak kisah lah bunyi guli dari atas ke, dari tepi ke, selagi bunyi tu bunyi guli maka berjaga-jaga lah kalian ye.

Aku harap apa yang aku share ni ada manfaatnya lah. At least lepas ni kalau kau ada dengar bunyi guli tengah malam buta, kau tahu lah siapa datang kan. Hahaha. Nanti aku kongsi lagi benda yang aku tahu ye. insyaAllah.

Semoga korang jadi lebih berani lepaa ni. Haha. Eh kejap, tu bunyi guli ke tu dekat bilik korang tu? Cuba dengar betul-betul. Kbai hahaha.

Jangan Baca Cerita Ini!Where stories live. Discover now