Semalam adik aku kata dia tak sedap hati. Asyik rasa risau and macam ada benda yang tak kena. Aku pesan dekat dia suruh zikir and baca ayat yang nenek kitorang suruh amalkan tu. Then dia baca, tak lama lepas tu dia okay sikit.
Pukul 9.40pm macam tu, aku kena keluar sebab nak amik mak aku balik kerja. Then aku akan terus balik rumah nenek aku sebab malam tu mak aku nak tido sana. Kebetulan adik-adik aku yang lain semua dah ada dekat rumah nenek aku, jadi terpaksa lah adik aku yang lelaki ni tinggal sesorang dekat rumah ni.
Masa aku keluar dari bilik, aku tengok dia tengah tidur. Aku jalan slow-slow nak keluar, tiba-tiba mata dia terbukak. Aku tengok dia, aku cakap aku nak keluar dah. Dari riak muka dia aku tahu dia dah mula risau.
Aku tahu adik lelaki aku ni bukan nya berani sangat. Nama je dah kawen, tapi still penakut kalau kena tinggal sesorang dekat rumah. Dia pulak tak boleh nak ke mana-mana sebab tengah tunggu bini dia datang, tu yang nak tak nak dia memang kena stay rumah ni sesorang.
Aku malas nak layan dia sangat, aku terus start motor then terus bla dari situ. Dia takut ke apa ke lantaklah. Alaaa rumah aku ni rumah taman, nak takut apa. Bukan rumah kampung yang sebelah nya kosong kan.
Lepas aku amik mak aku balik kerja, aku terus balik rumah nenek aku. Dalam pukul 11 lebih macam tu tiba-tiba aku dengar bunyi kereta adik aku datang. Aku pun pelik lah sebab dia kata dia nak tidur rumah malam ni.
Dia sampai-sampai je, muka dia dah pucat. Aku pelik lah kan, kenapa dia macam tu. Dia terus cerita dekat aku.
Tadi masa dia tengah tidur, dia dengar macam-macam bunyi dekat bilik ataslah, dekat luar rumah lah. Tapi dia cool je. Dia try buat-buat tak dengar. Bila bini dia sampai, dia terus tutup pintu and stay dekat dalam rumah tu. Tak lama lepas tu, dia kata dia dengar ada bunyi kuat dekat luar rumah. Bunyi macam ada benda berat jatuh dekat atas berandar rumah aku tu.
Dia apa lagi, dengan bini-bini dia seram sejuk then terus keluar dari rumah tu. Dia terus start enjin kereta then terus bla dari situ. Masa kereta dia tengah bergerak tu, dia dengar bunyi ada benda tengah mencakar dekat bawah kereta dia. Dia tak berhenti sebab kawasan tu gelap. Bini dia cakap mungkin ekzos kereta dorang jatuh, tapi dia terus je drive sebab nakc ari kawasan yang ada orang.
Sampai dekat depan kawasan kedai-kedai, dia berhenti tepi. Adik aku keluar dari kereta then check ekzos dia tu. Elok je, tak ada apa-apa pun. Lepas tu adik aku bongkok sikit, try nak tengok bawah kereta dia.
PAAAAAPPPP!
Adik aku tak cakap banyak, dia terus masuk kereta and drive sampai ke rumah nenek aku ni. Bila aku tanya, dia cakap masa dia tengah bongkok tu dia nampak ada satu lembaga tengah melekat dekat bawah kereta dia tu. Badan dia saiz macam bayi and rambut dia panjang sangat. Kuku dia panjang lah sebab tu dengar bunyi tadi.
Bulu roma aku terus meremang.
Adik aku ada offer aku untuk check kan bawah kereta dia, aku cakap terima kasih dekat dia then aku terus masuk rumah. Kau gila nak suruh aku tengok? Karang buatnya bayi tu ada lagi aku nak buat apa? Mau kalau dia ikut aku, mati kering lah aku nak bagi dia hisap susu lol haha.
So korang hati-hati jugak. Adik aku kena bawah kereta, korang mungkin kena dekat bawah katil. Siapa tahu kan hahahaha. Baik check bawah tu sebelum tidur ye. Good luck!
YOU ARE READING
Jangan Baca Cerita Ini!
ParanormalTerima kasih semua yang dah sudi baca, undi dan komen :D Dari #1 sampai #44: Himpunan cerita pendek tentang pengalaman diri sendiri, pengalaman ahli keluarga dan jugak pengalaman-pengalaman yang diceritakan oleh kawan-kawan berkaitan dengan hantu, m...