Budak perempuan mana yang tak suka teddy bear kan? Pantang nampak yang comel sikit, mesti nak. Tapi kebiasaannya teddy bear ni bukan dorang beli pun. Sama ada mak bapak yang belikan ataupun lelaki-lelaki yang pernah menjadi boyfriend yang sedekahkan. Yang jenis kumpul boyfriend ni biasanya akan kumpul koleksi teddy bear sekali, maka bersepahlah teddy bear dekat rumah tu.
Echa, dia tak ada lah minat sangat dekat teddy bear ni. Tapi bila mana orang dah bagi tak kan nak tolak kan. Jadi setelah dikumpulkan, maka bergununglah teddy bear yang dia ada. Dari teddy bear kecik, sampailah ke teddy bear bapak gajah, semua dia ada. Semuanya tersusun dekat atas katil dia tu, berkumpul macam tengah kawad dekat padang.
Satu hari, Mama dia terperasan ada satu teddy bear besar ni dah terkoyak. Bila dah terkoyak, maka akan terkeluarlah isi dalam teddy bear tu kan. Disebabkan tak nak bersepah, maka Mama dia ni pun suruh dia buang teddy bear tu. Tapi Echa tak nak buang. Sebab tu antara teddy bear yang Echa sayang sebenarnya. Setiap malam Echa akan peluk sebab saiz dia agak besar.
Tapi,
"Kalau Echa tak nak buang, Mama sendiri yang akan buang." Keluar ayat power dari mulut Mama dia, amaran supaya dia buang jugak teddy bear tu.
Echa akur. Nak tak nak dia kena buang jugak teddy bear tu. Walaupun dia sayang, tapi ada betul jugak cakap Mama dia. Buat bersepah bilik je kalau simpan teddy bear yang dah terkoyak ni. Lagipun bukan dia ada satu je, kan dia ada banyak lagi.
Jadi petang tu Echa ambil teddy bear dia yang dah terkoyak tu, then buang dekat dalam tong sampah dekat depan rumah dia. Echa tak masukkan dalam tong sampah pun sebab tak muat, jadi dia just letak dekat atas tong sampah tu.
Sebelum Echa masuk rumah, dia berbual dengan teddy bear dia tu buat kali yang terakhir. Dia kiss teddy bear dia tu, then Echa pun masuk rumah and teruskan rutin dia macam biasa.
Malam tu ditakdirkan hujan lebat. Bila petir sambar-menyambar ni, biasanya Echa akan peluk kuat teddy bear dia tu. Tapi malam tu teddy bear lama dia dah tak ada. Masa Echa nak capai teddy bear yang lain untuk dipeluk, tiba-tiba Echa terasa macam nak tgok teddy bear dia tu dekat luar rumah.
Echa bangun dari katil dia and jengah dari tingkap rumah dia tu. Echa terkejut, teddy bear dia tu dah tak ada. Dalam hati Echa cakap, mungkin tadi petang lori sampah datang kot. Itu yang dah tak ada. Echa agak kecewa sebenarnya. Then Echa terus baring balik atas katil dia and cuba untuk tidur dengan teddy bear baru.
Tak lama kemudian, tiba-tiba Echa dengar bunyi pintu bilik dia terbukak perlahan. Echa pun jenguk. Alangkah gembiranya Echa masa tu bila dia tengok Mama dia yang ada dekat pintu tu. Tapi bukan tu yang buat Echa gembira. Echa gembira sebab Mama dia tengah pimpin teddy bear lama dia tu.
Sebenarnya teddy bear tu yang pimpin Mama Echa, sebab mata, mulut dengan telinga Mama Echa semua dah kena jahit dengan dawai besi. Nak menjerit pun tak boleh, nak menangis pun sama. Habis berdarah seluruh muka Mama Echa, sampai baju dia pun habis kotor dengan darah yang sama.
Tengok Mama dia dalam keadaan macam tu, Echa berlari ke arah Mama dia. Then Echa cakap:
"Walaupun teddy bear ni koyak, lepas ni Mama dah tak nampak dah. And Mama dah tak boleh suruh Echa buang, sebab mulut Mama pun dah kena kunci. Hihi. Terima kasih encik teddy. Jom masuk tidur."
Teddy bear tu tersenyum, dia berjalan ke arah Echa and pimpin tangan Echa masuk ke bilik tu. Walaupun teddy bear dia tu dah basah and kotor dengan darah, Echa tak kisah. Asalkan teddy bear dia tu ada, itu pun dah cukup bagus. Malam tu Echa tidur nyenyak sambil peluk teddy bear dia. Teddy baer tu pun sama, senyum je sepanjang masa.
.
.
.
.
Nota kaki:
Yang mana ada teddy bear dekat rumah tu, hati-hati lah. Aku cuma harap bila masa kau tidur, teddy bear tu akan tengok kau sambil senyum. Mimpi indah guys ;)
YOU ARE READING
Jangan Baca Cerita Ini!
ParanormalTerima kasih semua yang dah sudi baca, undi dan komen :D Dari #1 sampai #44: Himpunan cerita pendek tentang pengalaman diri sendiri, pengalaman ahli keluarga dan jugak pengalaman-pengalaman yang diceritakan oleh kawan-kawan berkaitan dengan hantu, m...