PADA hari minggu itu,Marlyana mengambil keputusan untuk mengisi masa yang terluang dengan membeli barang dapur di pasaraya memandangkan barangan basah dan kering di rumahnya sudah berkurangan.Pada awalnya dia mengajak Aqish untuk menemaninya namun boleh pula gadis itu terlupa yang dia ada temu janji demgan buah hati.Sudahnya dia seorang diri saja.
Setelah membeli dan memeriksa segala barangan dapurnya sudah lengkap dibeli,dia mengerling jam di pergelangan tangan.
Jarum jam sudah menunjukkan pukul 12:06 tengah hari.
"Awal lagi ni.Kalau nak balik rumah pun bukannya boleh buat apa-apa", katanya sendiri.
" Lepas ni pergi makanlah.Dah beli barang dapur tapi penat pula nak masak", Marlyana tersengih sendiri lalu dia menolak troli yang penuh dengan barangan dapur itu ke kaunter pambayaran.
"Berapa ye?",
"RM 126.80", jawab pekerja lelaki itu.Rasanya lelaki itu baru lepasan SPM.Mungkin sedang menunggu keputusan SPM keluar.Tengok muka masih mentah lagi.
" Sekejap ye..", purse nya dikeluarkan dari dalam beg tangan.Dia mengeluarkan wang tunai mengikut jumlah yang diminta dan diserahkan kepada pekerja di hadapannya.
"Err.. tak cukup lagi dua puluh sen,kak", ujar lelaki itu lembut.
" Hah? dua puluh sen? err.. sekejap", Marlyana membuka lagi beg dompetnya untuk mencari duit syiling yang berkemungkinan tersesat di dalam beg dompetnya namun malangnya ianya kosong.
Adumakk.. mana pula perginya duit syiling ni? Selalunya berselerak dalam beg.
"Err.. sekejap eh",
Habis satu handbag nya dia menyelongkar untuk mencari duit syiling namun usah kata sepuluh sen,lima sen pun dia langsung tidak nampak.
"Tak apa,dik.Pakai duit saya je",
Satu suara tiba-tiba muncul di sebelahnya.Marlyana menoleh ke sebelah.
"Razif?",
Razif Nazrien tersenyum sebelum dia mengeluarkan dua keping duit syiling sepuluh sen dan diserahkan kepada pekerja lelaki itu.
" Err.. terima kasih ye? Sorry lah.. biasanya bersepah-sepah duit syiling dalam beg saya,tapi hari ni lesap terus", ujar Marlyana sambil ketawa kecil.Dia menolak trolinya sambil diiringi oleh Razif disebelah.
"Tak ada apalah.Hal kecil je.Tapi tak sangka pula dapat jumpa awak dekat sini,kan?", Razif tersenyum.
"Hah itulah.. awak buat apa datang sini?", soal Marlyana.Nak kata lelaki itu datang ke pasaraya ini untuk membeli barang,tapi tidak pula dia nampak Razif membawa apa-apa plastik.
"Saja je saya jalan-jalan kat sini",
" Iya lah tu?",
Razif tergelak melihat reaksi Marlyana yang tidak percaya denhan kata-katanya tadi."Tak adalah.. saya cari barang tapi tak jumpa",
"Ohh..",
" Lepas ni awak nak pergi mana?",
"Hmm.. saya ingat nak pergi makan sekejap.Dah tengah hari kan.Perut saya pun dah mula buat konsert",
"Hah.. kalau macam tu jomlah makan dengan saya.Kebetulan memang saya pun nak pergi makan",
Marlyana memandang Razif di sebelah." Tak apa ke? tak menganggu awak nak dating dengan girlfriend?",
Kata-kata Marlyana membuatkan Razif tergelak."Jangan risau.. saya tak ada girlfriend pun",
"Ohh..",
KAMU SEDANG MEMBACA
Crush Untuk Mamat 'O.K.U'✔
TienerfictieNur Marlyana Umaira,seorang perancang perkahwinan dan juga seorang yang benci pada makanan pastri terpaksa bekerjasama dengan seorang lelaki a.k.a pemilik cafe Je T'aime demi melayan kerenah pelanggan cerewetnya,Datin Maimun.Pertemuan pertama yang d...