25

3.8K 444 325
                                    

"Kau siapa hah? Muncul tiba-tiba lepastu nasihatkan aku bagai. Kau sape?" Wei terus berdiri. Siapa tak marah apabila orang yang tak dikenali datang masuk campur urusan hidup kita.

"Aku Lisa...Lee Wei, aku Lisa" Lisa turut berdiri. Tangan kanan Wei diraih sebelum diletakkan di pipinya. Wei keliru, Lisa? Tangannya terus ditarik jauh daripada Lisa.

"Aku tak kenal mana-mana Lisa, kau berambus sekarang! Jangan nak sibuk hal aku" Jerkah Wei sambil menarik Lisa keluar dari tempat persembunyiannya.

Lisa pula mengadu sakit akibat cengkaman Wei yang kuat pada tangannya.

"Kau jangan berani datang sini lagi Lalisa" Wei terus menghempas pintu bilik stor tersebut hampir terkena muka Lisa. Lisa tergamam, dia menggigit bibirnya menahan sebak.

"Kau masih ingat nama penuh aku Wei, Lalisa" Lisa bermonolog sendiri sebelum berjalan pergi dari situ.

"Eeee mengada betul orang tua tu, baru bergaduh sikit dah nak mintak orang temankan bagai, makan pun nak suruh aku suap" Kentang itu dilenyek lenyek bagaikan dia sedang melenyek muka Jungkook. Jimin yang hanya duduk di kaunter dapur hanya ketawa kecil.

"Dah berbini, mestilah dia manja" Yumi terus menoleh memandang Jimin tajam.

"Kau kenapa? Aku bini tipu-tipu dia je ok" Kata Yumi tegas sebelum sambung melenyek kentang.

Berang jugak Yumi sekarang ni sebab baru sudah dia mandi dan nak berehat tiba-tiba Jungkook menghubunginya minta disuapkan, katanya tangan dia bengkak sebab tumbuk Wei.

Apa lagi, dengan penuh bebalan, Yumi keluar dari rumahnya dan pergi ke rumah Wonwoo. Dah sampai, makanan pulak tak ada. Nak beli kat kedai tapi si cikgu hidung besar tu mengada nak suruh Yumi masak. Nasib baiklah Wonwoo dan anaknya hari ni tidur di rumah Puan Jeon. Boleh lah Yumi menguasai dapur tanpa bebelan Wonwoo yang cerewet tu.

Dan nasib baik Jimin ni sudi meneman. Sayang Jimin ketat ketat.

"Isteri tipu-tipu pun kau sudi jugak nak datang sini suapkan dia makan. Kenapa kau tak cakap je taknak?" Jimin menjongket keningnya dua tiga kali.

"Ish aku tolong la sebab dia gaduh sebab aku, Entah bodoh jugak Cikgu Jeon ni pergi lawan Wei balik, boleh je kan dia mengalah"

Kata Yumi sambil kentang lenyek itu digaulkan dengan nasi yang berkuah sup.

"Wei pun satu, aku call dia tak angkat alih-alih serang Cikgu Jeon, aku tak tahu nak sebelahkan siapa chim" Yumi mengeluh lemah sambil pandang Jimin yang dari tadi setiap menemaninya.

"Kesian kau Yumi, itu lah siapa suruh comel sangat kan orang dah berebut. Aku rasa kau ikut jelah kata hati kau, yang mana kau rasa yang terbaik untuk kau, aku ikut je. Bro support dari belakang" kata Jimin sambil membuat mini love menggunakan jari kecilnya. Yumi tersenyum senang.

"Terima kasih Jimin"

Pintu bilik berwarna coklat gelap itu ditolak dari belakang. Kelihatan Yumi bersusah payah membawa dulang masuk ke dalam bilik Jungkook.

Ipad yang dari tadi dimain terus diletakkan di tepi katil. Jungkook duduk bersandar pada kepala katil.

"Kenapa lambat sangat, aku lapar tau tak?!" Soal Jungkook kasar. Yumi terus menghempas dulang di atas meja di sebelah katil Jungkook.

"Tolong bersyukur sikit boleh tak Cikgu Jeon?" Soal Yumi sambil duduk di sisi katil. Masam mukanya sambil mengambil mangkuk yang berada di atas dulang.

Jungkook tersenyum sedikit sambil menggosok kepala Yumi "Yelah.. aku bersyukur dapat isteri rajin macam ni"

Pergerakan Yumi terus terhenti. Betul ke apa yang dia dengar tadi tu? Dia tak silap dengarkan? Jungkook terus dipandang pelik.

[c] CIKGU DINGIN VS CIKGU COMEL Where stories live. Discover now