36

3.4K 350 159
                                    

"Hai"

Yumi terus menutup pintu rapat sebelum dia terus berlari naik ke dalam biliknya.

Yugyeom yang asyik mengunyah kerepek pisang pandang Yumi pelik. Siapa tah yang datang.

"Weh noona, pahal lari? Siapa datang tu?" Jerit Yugyeom.

"Jangan buka pintu! Jangan bagi dia masuk!" Yumi memberi amaran yang macamlah Yugyeom nak takut.

Dia terus bangun, membetulkan pakaiannya dan bangun ke arah pintu rumah.

"Oh Cikgu Jimin"

Jimin yang duduk membelakangi pintu terus menoleh, "ha, kakak kamu mana?"

"Taktahu dia terus lari masuk bilik lepas buka pintu kat cikgu tadi" Kaya Yugyeom dibalas dgn anggukan Jimin.

"Boleh cikgu masuk?" Soal Jimin sambil cuba masuk namun dihalang Yugyeom.

"Kenapa noona taknak jumpa cikgu? Kenapa?"

Jimin mengeluh, mata dinaikkan ke atas, annoying.

"Bukan cikgu lah, ni suami dia lah. Jungkook keluar kau Yumi takde dah"

Disebabkan Yumi lari nampak Jungkook jadi jimin suruh jungkook menyorok dulu tapi malangnya Yugyeom yang buka pintu lepas tu buat sesi soal jawab pula.

"Ah abang ipar, silakan masuk bawak balik kakak saya tu kehadiran dia tak disenangi dalam rumah ni"

Yugyeom sepantas kilat membuka pintu dgn luas memberi laluan untuk Jungkook masuk.

Sebaik saja jungkook masuk, Puan Han muncul dari dapur.

"Eh Jungkook, datang ambik Yumi ke? Baru tadi dia cakap taknak balik Busan" sambil mengelap tangannya dengan kain Jungkook pergi salam ibu mentuanya.

Bagus budak ni hormat orang tua, laki sape tah?

Jimin pula terus mengambil tempat Yumi tadi dan join Yugyeom. Dia cuma teman Jungkook selesaikan masalah rumah tangga dia je. Kesian tengok Jungkook desprate sungguh nak Yumi.

"Ya omma, nak pujuk Yumi lah ni. Kitaorang gaduh sikit" Jungkook ketawa hambar, dibuat buat.

Puan Han mengangkat senduknya, "ey budak Yumi ni menyusahkan orang betul nak datang pujuk dia pula. Yumi tu memang macam tu perangai dia, sabar ya Jungkook"

Jungkook hanya ketawa hambar, dalam hati duk harap puan Han mengizinkan Jungkook naik ke bilik Yumi

Tapi nampaknya puan han tiba-tiba marah Yugyeom dan Jimin sbb asyik main game.

'Ish tak boleh jadi ni'

"Omma, boleh saya naik ke bilik Yumi?"

Puan Han terus menoleh, riak wajahnya terkejut. Jungkook tiba-tiba rasa tindakannya salah.

"Kalau tak boleh tak apa saya-" baru saja Jungkook nak tarik balik kata-kata dia Yugyeom memotong.

"Masuk jelah bilik bini sendiri kot"

Puan Han mengangguk setuju, "betul, tak payah minta kebenaran. Rumah kamu jugak ni. Buat je mcm rumah sendiri"

Jungkook tersengih, belakang kepalanya digaru. Rasa bersalah pulak dia dilayan baik begini padahal sebelum ni tak pernah balik sini pun. Dahlah perkahwinan olok olok pun minta kebenaran melalui telefon. Aigoo

♥♥♥

"Ish apa dia buat kat sini, sepatutnya dia berseronok ajelah dgn Yein tu! Sibuk sibuk cari aku balik kenapa"

[c] CIKGU DINGIN VS CIKGU COMEL Where stories live. Discover now