"mimpi je"
Yumi terus bangun sambil membetulkan rambutnya yang kusut setiap kali bangun tidur. Mimpi ngeri semalam memang paling ngeri dalam sejarah hidupnya.
"Thanks Jimin"
"Hm no hal bro"
Jimin terus keluar dari bilik itu. Yumi memandang Jimin keluar sebelum dia menyedari Jungkook yang elok bersandar di pintu bilik.
Jungkook buat apa dalam bilik aku?
"Kau memang tak reti bangun awal lagi ke? Dari dulu sampai sekarang tak berubah" Soal Jungkook sambil berjalan dan berdiri di hujung katil.
Yumi pula terkebil-kebil masih keliru.
wait....
BUKAN MIMPI WEH!!!!!!
"Arhhhhhhhhh!!!!"
Puk!
Sebiji bantal dibaling tepat kepada muka sakai Yumi.
"Kau menjerit kenapa gila? Kau nak bagi satu hotel ni dengar apa kita buat ke?"
Yumi pula bangun semula setelah dihentam dengan bantal.
"Apa cikgu buat dekat sayaaaa?!!!! Kita buat apa?!"
Jungkook terus menepuk dahinya.
"Kau ni kenapa? Kau tengok badan kau, kau tengok aku, kau tengok bilik ni lepastu kau refresh balik otak kau. Aku nak mandi" Kata Jungkook sambil dia mencapai kain tuala yang tersidai.
Yumi terus memandang dirinya, gaun putih yang tidak berlengan itu masih elok terlekat di badannya. Jungkook yang sedang menutup pintu bilik air dipandang dan kemudian sekeliling bilik diperhati. Okay sekarang otak pula direfresh.
Refreshing memory...
"Omma! Yumi nak kahwin sekarang"
"Hah?! Kamu gila ke? Dengan siapa?"
"Omma.. ingat lagi tak Cikgu Jeon?"
"Oh dia ke? Omma dah tahu hahaha dia dah minta izin omma tadi, saja buat suspen kamu. kahwin lah omma nak sambung buat ladu dulu"
Yumi memandang Jimin yang sedang menunggu Yumi di muka pintu.
"Kau buat kerja gila apa dengan Cikgu Jeon ni?" Jimin ketawa di hujung ayatnya.
"Kalau aku tak fikirkan cara dia merayu tadi, jasa dia 5 tahun lepas, aku takkan sanggup tau" Kata Yumi sambil juru gaya rambut sibuk menyangul rambut Yumi dan flower crown pink diletakkan di tengah kepalanya.
Dia tahu ini semua gila. Tapi siapa je mampu tolak untuk bantu orang yang bantu kita berjaya, dengan muka simpati + tak malu Jungkook sanggup merayu dan hampir menangis saat Yumi menolak untuk membantu dia. Rasa serba salah menyelubungi Yumi saat dia lihat betapa kecewanya Jungkook keluar dari bawah meja itu. Akhirnya dia bersetuju, dan sekarang dia sedang bersiap dalam masa 10 minit dia perlu memakai gaun yang sepatutnya dipakai Jiae.
YOU ARE READING
[c] CIKGU DINGIN VS CIKGU COMEL
FanfictionA sequel of 'Suamiku Si Cikgu Dingin' Han Yumi dan Jeon Jungkook bertemu sekali lagi! Di Busan! Adakah ini jodoh mereka? Yumi yang mengambil keputusan untuk menjadi guru ganti bersama Park Jimin terpaksa menjadi rakan sekerja Jeon Jungkook di SMK B...