26

3.9K 452 180
                                    

Sudah 3 sejak kejadian malam itu berlaku, Wei sentiasa mengelak daripada Yumi. Setiap kali Yumi masuk ke dalam kelas pastu Wei lari ikut pintu belakang, setiap kali terserempak di mana-mana tempat, pasti Wei menggunakan jalan lain. Wei totally mengelak dari Yumi. Yumi pula tak putus asa, cuba bercakap dengan Wei namun tidak pernah berjaya.

Hari ini, Yumi comel mengenakan pakaian serba biru, reben kecil di kepala dibetulkan di hadapan cermin di dalam tandas. Setelah yakin dengan penampilannya, Yumi keluar dari tandas.

"Cikgu Han!"

Tersentak Yumi di muka pintu tandas. "Wei" kata Yumi memandang Wei yang tiba-tiba datang menegurnya.

"kita perlu bercakap"

"Cikgu Han, apa perasan cikgu pada Jungkook?" Soal Wei. Dirinya berdiri membelakangi Yumi.

Diam.

Wei mengeluh, Yumi tak pernah beri jawapan yang meyakinkan setiap kali ditanya soal perasaanya. Wei semakin meragui kasih sayang Yumi terhadapnya. Kesimpulan yang dia dapat buat sekarang ialah Yumi tidak cintakannya sepenuh hati.

"Cikgu Han perlu ke kita tamatkan hubungan kita?" Soal Wei sambil menoleh memandang Yumi. Merah matanya menahan sebak. Yumi yang dari tadi tunduk terus mengangkat kepalanya. Terkejut dengan soalan Wei namun dia sudah mengagak ini yang akan dikemukakan Wei.

"Saya tak main-main, saya sukakan cikgu. Tak mudah saya nak buka hati saya untuk seorang perempuan sebab Omma saya pun takde dalam hati saya, yang ada hanya cikgu sorang. Tapi nampaknya cikgu tak hargai saya mcm saya hargai cikgu" Tegas suara Wei. Yumi menggigit bibir menahan sebak.

"Wei saya sukakan awak tapi... susah saya nak pupuk perasaan cinta sebab awak anak murid saya dan-"

"Boleh tak berhenti cakap pasal hubungan anak murid dan cikgu?" Kata-kata Yumi dipotong Wei. Yumi terdiam.

"Saya pergi dulu" Tanpa sempat Yumi berkata apa apa Wei terus beredar meninggal Yumi di padang sekolah.

Setitis demi setitis air mata jatuh ke pipi Yumi.

"Maafkan saya Lee Wei"

Jung Yein keluar dari bilik guru, setelah pergi berbual dengan adiknya, Jungkook dan Jiae. Dia perlu ke pejabat pengetua untuk mengambil dompetnya yang hilang pada minggu lepas.

Dalam perjalanan dia ke bilik pengetua, dia ternampak Yumi. Adik iparnya sedang bercakap dengan seorang pelajar.

"Apa diaorang bincangkan?" Kaki Yein perlahan-lahan menuruni tangga dan ke kawasan padang.

"Boleh tak berhenti cakap pasal hubungan anak murid dan cikgu?" Pelajar lelaki itu separuh menengking Han Yumi. Jiae mengerutkan dahinya.

"Apa hubungan diaorang?" Yein bermonolog sendiri. Apabila pelajar lelaki tadi datang kearahnya dia cepat-cepat menyorok di dalam bilik stor.

Macam pernah dilihat pelajar lelaki itu sebelum ni. Apabila meyakini yang pelajar itu sudah jauh, Yein keluar dari stor tersebut. Yumi sedang menangis sambil terduduk di tepi padang. Dia tersenyum sinis.

[c] CIKGU DINGIN VS CIKGU COMEL Where stories live. Discover now