30

3.8K 451 140
                                    

"Han Yumi! Han Yumi! Han Yumi!"

Bergoyang badan Yumi dikejutkan oleh Jungkook. Yumi pula berkerut-kerut muka, sambil matanya dibuka perlahan-lahan memandang Jungkook.

"Ahh Cikgu Jeon, kenapa ni?" Yumi menggosok matanya sambil duduk bersandar pada kepala katil.

"Kita kena balik rumah Omma sekarang!" Tempik Jungkook sambil menarik Yumi untuk bangun.

"Ahhhh apa ni, kenapa saya kena balik sekali? Hari ni cuti, saya nak tidur sepanjang hari" Yumi menarik tangannya kembali. Dia kembali baring di atas katil, selimut ditarik menutup seluruh badannya.

"Eshhhhh! Han Yumi bangun" Jungkook terus menarik selimut Yumi dan dilemparkan ke atas lantai. Yumi yang sedang menutup telinganya terus bangun perlahan-lahan dengan muka cenrurut.

"Cikgu baliklah sorang, ada perkara penting ke?" Soal Yumi sanbil mencuci matanya dari taik mata.

"Kau isteri aku, jangan banyak soal bersiap sekarang. Faham?" Jungkook tunduk dan pandang tajam ke dalam mata Yumi. Yumi mencebik dan mengangguk. Dahi Jungkook ditolak menjauhi mukanya dan dia terus bangun dari katil. Meloloskan diri ke dalam bilik mandi.

Lisa dan Wei masing-masing senyap di meja makan. Appa mereka berdua duduk di tempat duduk tengah memandang kedua-dua adik beradik tiri ini. "Lee Wei, kamu dah besar"

Encik Lee bersuara, cuba menghidupkan suasana. Wei menjeling sekilas, daging yang sedang dikunyahnya terus diludah semula ke dalam mangkuk. Kesemua yang berada di meja terkejut melihat tingkah laku biadap Wei.

"Hilang selera aku dengar ayat bodoh tu" Wei dengan kasar menolak kuat mangkuk kaca itu ke depan sehingga berlanggar dengan pinggan lain. Dengan kasar juga dia bangun dan naik ke biliknya.

"Wei! Wei! Lee Wei!" Jeritan Ommanya langsung tak diendahkan.

Puan Lee mengeluh lemah, Wei memang keras kepala. "Maafkan sikap Wei tu" Kata Puan Lee kepada suaminya. "Gwenchana Gwenchana, dia jadi begitu salah saya"

Lisa memandang kedua dua orang tuanya. "Biar saya pergi tengokkan dia" Puan Lee sudah berkira-kira untuk bangun namun di tahan Lisa.

"Biar saya yang tengokkan oppa, omma" Lisa terus berlari naik ke bilik Wei meninggal pasangan suami isteri itu berdua.

Pintu bilik Wei dibuka perlahan-lahan, Wei sedang berbaring di atas katil memikirkan cadangan Jeon Yein tempoh hari. Lisa datang menganggunya.

"Keluar" Suara Wei perlahan. Walaupun dia tak pandang tapi dia tahu itu Lisa.

"Wei Oppa, emmm oppa okay?"

Puk!

Sebijik bantal dibaling tepat mengena muka Lisa, "Kau panggil aku oppa lagi, aku baling katil ni dekat kau. Aku bukan oppa kau" Kata Wei memandang Lisa tajam.

"Tapi ayah kita sama"

"Dia ayah tiri kau, bukan ayah betul. Kau boleh keluar tak?"

"Lupa ke? Kita main sekali masa kecik kecik dulu, Ajar saya cakap korea. Lupa ke?" Lisa menapak setapak ke depan.

"Dulu, aku kenal kau sebagai anak kawan omma. Omma kau buat hidup aku dan Omma merana tanpa Appa, kau fikir aku akan anggap kau kawan lagi ke? Aku tak kenal kau Lalisa. Aku tak kenal kawan aku yang bernama Lalisa lagi dah. Lalisa dah hilang dari hidup aku"

Wei menggetap gigi menahan geram. Lisa pula mengeluh lemah. Mendiang Ommanya membuatkan Wei menyimpan dendam padanya dan Appa.

"Hmm, aku tahu pasal Jeon Yein" Lisa mula berbahasa seperti biasa. Mula untuk buka topik baru yang mampu mengubah air muka Wei. Wei memandang Lisa pelik.

[c] CIKGU DINGIN VS CIKGU COMEL Where stories live. Discover now