33

4.2K 481 261
                                    

Jungkook masuk ke dalam rumah besar diikuti Yumi, langkah Yumi yang perlahan membuatkan Jungkook menoleh memandang Yumi.

"Kenapa jalan lambat ni?" Soal Jungkook sambil dia berjalan mendekati Yumi yang sudah berhenti. Wajah Yumi masam.

"Saya takut" Jawab Yumi, Jungkook mengeluh dan terus mencapai tangan Yumi dan disatukan dengan tangannya.

"Kan saya cakap, selagi saya ada takkan ada sesiapa berani sakitkan awak. Jadi jangan risau okay?"

Belum sempat Yumi membalas jungkook dah pun menarik Yumi naik ke tingkat atas terus ke arah bilik Ommanya.

Wonwoo dan anaknya duduk di atas katil, berbual dengan Ommanya. Mengenai Jungkook dan Yumi.

"Yein cakap Yumi tu sebenarnya perempuan jalan, sebab itulah Omma risaukan adik kamu" Terang Puan besar Jeon.

"Tch tch tch, berani Yein fitnah Yumi macam tu. Dari mana dia tahu semua tu? Taklah Omma, Yumi seorang perempuan yang sangat baik, dia naif Omma. Wonu tahu lah" Wonwoo membela Yumi, anak tunggalnya yang sudah tertidur di sisi Ommanya diusap pipinya.

"Adik kamu, Yein yang cakap macam tu mestilah Omma percaya. Tapi ya Omma pun rasa Yumi tu naif, Jungkook bahagia ke dengan Yumi?" Soalnya lagi.

Wonwoo tersenyum, "Dia lain dah omma, dulu dia dingin. Dia jarang tersenyum tapi sekarang dimana-mana saja dia senyum. Sejak dia rapat dengan Yumi, semakin berubah sikap dia Omma. Ke arah yang positif" Terang Wonwoo. Puan besar Jeon tersenyum tenang lagi.

"Haih kenapa lah Yein buat begini, Omma tahu sebab dia rapat dengan Jiae lah dia nak sangat Jungkook bersama Jiae tu. Tapi cinta tak boleh dipaksa"

Tiba-tiba pintu bilik dibuka. Jungkook terus menyuakan kepalanya, Wonwoo dan Puan Jeon menoleh dan hanya kepala Jungkook yang dapat dilihat.

"Masukklah kook" Panggil wonwoo. Jungkook hanya mengangguk sebelum membuka pintu lebih luas.

"Nak masuklah ni, saja nak tengok korang buat apa" Jungkook terus masuk dan menghampiri katil Ommanya.

"Yumi mana?" Soal Puan Jeon.

"Ada dalam bilik Omma, dia masih takut"

Puan Jeon mengeluh lemah. "Haih Omma dah dengar semuanya dari Wonu, Omma mintak maaf ya. Panggilkan Yumi ke sini"

Jungkook menggelengkan kepalanya. "Tak payahlah Omma, Yumi masih terkesan. Esok jelah eh Omma jumpa dia"

Wonwoo turut angguk menyetujui pendapat Jungkook. "Omma pun perlu berehat ni" Sambung Wonwoo.

"Yelah, baiklah kalau begitu" Puan Jeon menganggukan kepalanya. Wonwoo tiba-tiba memberikan isyarat mata agar mereka berdua keluar sekejap. Jungkook yang memahami terus keluar.

"Kenapa?" Soal Jungkook sebaik saja mereka berada di luar bilik.

"Jaga Yumi elok-elok, aku tak rasa yang Yein tu dah insaf. Dia takkan putus asa lagi" Wonwoo memberi amaran dan Jungkook mengeluh.

"Yelah" Jawab Jungkook lemah sebelum dia melangkah beredar ke biliknya.

Yumi selesai mandi, dia terus mencapai telefonnya di atas meja. Jungkook pula dari tadi dah beredar ke bilik Ommanya.

Satu pesanan ringkas dari nombor tak dikenali.

From: 01056446512
Saya bagi amaran keras! kalau lepas kejadian malam ni awak keluar dari rumah tu esok. Jangan berani ikut sesiapa yang berada di luar. Ianya bahaya.

[c] CIKGU DINGIN VS CIKGU COMEL Where stories live. Discover now