Iskola után a könyvtárban. Ezt mondta.
Kinyitottam az ajtót és körülnéztem, hogy megtaláljam őt. Minden folyosón ő utána keresgéltem, de nem találtam sehol. Tovább ballagtam a kanapékhoz, de ott sem volt. Bosszantva felsóhajtottam. Ha megint húsz percig megvártat, én...
Egyszerűen csak elolvasok egy könyvet közben.
Céltudatosan jártam a sorokat, hogy találjak egy jó könyvet. Mikor felfedeztem a szép könyvborítót, egy mosoly kúszott az ajkaimra. Alice csodaországban Lewis Carroll-tól.
Minden alkalommal, mikor itt voltam, olvastam egy kis részt belőle, így lassan, de biztosan haladtam vele. Már több klasszikust olvastam ki ebből a sorból. Nekem a klasszikusok egyszerűen különlegesek voltak. Nem csak azért, mert általános műveltségek, hanem mert szerettem a beszédet benne, ami a mostanitól eltér egy kicsit. Jó, néha tényleg nagyon nehéz volt megérteni, de pont emiatt vonzódom hozzájuk. Meg tudtam erőltetni a fejecskémet és nem volt olyan érzésem, hogy csak badarságokat olvasok.
Persze közben semmi ellenvetésem nem volt egy jó kis románhoz.
Kinyitottam a 113. oldalon és elkezdtem ott továbbolvasni, ahol utoljára abbahagytam, mikor a szemem sarkából mozgást észleltem. Odafordítottam a fejem és a könyvespolcok és a fal között egy kezet pillantottam meg túl ismerős tetkókkal. Mi a rákot csinált Ash?
Hangosan becsuktam a könyvem, visszaraktam a helyére és odamentem az én kedvenc személyemhez, aki háttal neki volt dőlve a polcoknak és egy könyvben volt elmélyülve. Lábujjhegyre álltam, hogy a vállai felett megláthassam mit is olvasott.
Alice csodaországban. Hmm.
-Egész nap itt akarsz bujdosni?-kérdeztem váratlanul, mire ő olyannyira megijedt, hogy idáig hallottam, ahogy a szíve kihagyott egy ütemet.
-Hülye vagy?-támadt rám és csukta be könyvét.
-Ja és szép könyv-jegyeztem meg édesen. Az még oké, hogy én ezt olvastam, de Ash? A rosszfiú? Na ja...Nem igazán passzolt, nem?
-Csak mert te soha nem olvastál klasszikust-morogta, majd visszahelyezte a könyvet pont az a kiadás mellé, amelyik az előbb még az én kezemben volt.
-Igaz, egyet sem hagytam ki-mondtam vállat rántva, majd a kanapékhoz sétáltunk-Mit csináltál egyáltalán a polcok mögött?-akartam tudni, miközben leültem a csúnya sárga párnára.
-Ott nem zavar senki. Normál esetben-Ash leült mellém és éreztem, ahogy a kanapé besüllyedt.
-Persze, mivel ott nem LÁT senki, te idióta. Volt egy megállapodásunk!-erre elővettem a MacBookomat.
-Bocs, nem vettem észre, hogy már ilyen késő lett.
-Mondjuk az Alice csodaországban eléggé le tudja kötni az embert-ugrattam tovább.
-Mindenesetre jobban, mint a te cikked!
-Én azt mondom, hogy előbb el kéne olvasnod a cikkemet, mielőtt kritizálni kezded-válaszoltam és odaraktam a laptopom az ölébe, amin már megnyitottam a cikkemet.
Ő is elővette a táskájából a laptopját, megnyitotta a dokumentumot, majd odatartotta nekem.
-És te is elolvasod az enyémet. Azzal biztosan jobban fogsz szórakozni-tette szemtelenül hozzá. Szó nélkül elvettem tőle a laptopot és elkezdtem olvasni. Az első bekezdést már ismertem. Mikor készen voltam, még egyszer elolvastam a cikket.
Meglepődtem. És hozzá kell tennem, hogy pozitív értelemben voltam meglepődve. Tényleg értett az íráshoz. De honnan tudta ezt hirtelen??
-Szóval vagy extrém lassan olvasol vagy annyira tetszik a cikkem, hogy nem bírsz elszakadni tőle-idegesített tovább.
JE LEEST
Damn Badbabe [Magyar fordítás]
TienerfictieHárom éve Sadie visszautasította Asht, aki bevallotta neki az iránta való érzéseit. Ezután Ash elköltözött és többé nem hallott felőle senki semmit. Most viszont visszajött az iskolába. Szemüvegét és pattanásait tetoválások és izmok váltották fe...