2. Godsamme Jax, klootzak!

258 15 1
                                    

***

Godsamme Jax,
klootzak!

***

"Oké, zoek een verstop plek, snel snel snel!" Roep ik angstig, eigelijk bijna tegen het hysterische aan.

"Wat is er nóu weer Lou?" Vraagt Eva met een zucht.

"Ga, daar achter, achter die tonnen!" Roep ik met een trillende stem en duw haar richting de grote, houten vaten.

Ze kijkt me sceptisch aan, terwijl ze op het blauwe zijl gaat zitten, wat onder de tonnen ligt.

Zo snel mogelijk laat ik me naast haar vallen en verberg mijn gezicht in mijn handen.

Ik voel hoe Eva een beetje verschuift.

"Jezus Lou, het is maar een clown!" Roept ze beledigt.
"Nietes, het is een enge man met een mes en een geschminkt masker wat ons gaat verkrachten!" Roep ik angstig terug.

"Nou blijf jij hier dan maar als een trillend hondje zitten, ik ga Deem zoeken" zucht Eef en probeert op te staan.
Meteen trek ik haar terug.

"Nee, nee, nee en nog eens nee, jij blijft gewoon hier, tot die enge gast weg is, ja?" Sis ik. Ze schud geïrriteerd haar hoofd en rolt met haar ogen.

"O please Eef, doe het voor mij, voor de geweldige Lou!" Zeg ik. Met grote puppy-ogen kijk ik haar aan.

"Ja ja, slijmbal" grinnikt ze en kijkt opnieuw of de clown al weg is.
"Hij staat te roken" zegt ze als ze zich weer naast me laat zakken.

"Zie je wel, hij is hartstikke eng, hij wacht tot we achter deze dingen vandaan komen, en dan pakt hij ons, neemt ons mee naar een hutje in het bos en..."
"Ja ja, hou je mond nou maar, anders hoort hij je straks nog!" Onderbreekt Eva me.

Ik knik, sluit opnieuw mijn ogen en draai mijn vingers duimend rond elkaar, hopend dat de clown weg gaat.

"Eva! Malou! Waar zitten jullie!"

"Demi!" Zeg ik met grote ogen tegen Eva.
Ze knikt en gaat op haar knieën zitten, zodat ze over de vaten kan kijken.

Dan steekt ze haar hand op en zwaait.

"Wat doe je nou! Straks ziet die clown je!" Roep ik angstig en trek haar hand naar beneden.
"Rustig Lou, die clown is al lang weg" stelt ze me gerust.

Met een opgeluchte zucht laat ik me op de grond vallen.

Ik heb me voor niks aangesteld.

Dan voel ik opeens twee handen onder mijn armen en wordt ik opgetild.

Met grote ogen begin ik te gillen, terwijl ik als een bezetenen op de gespierde armen inhak.

"Eva! Eva! Help!" Roep ik angstig en zet mijn nagels in de rug van zijn hand.

"Rustig schoonheid, ik ga je echt niet ontvoeren hoor!" Fluistert een zachte stem in mijn oor.

"Godsamme Jax, je liet me schrikken klootzak!" Roep ik boos en worstel me los.

Hij staat met een sinistere grijns tegen de vaten geleund, zijn gespierde armen over elkaar geslagen.

"Dacht je dat ik een enge clown was?" Vraagt hij lachend.

Meteen wordt ik zo rood als een overrijpe tomaat.

"Je bent schattig als je bloost, wist je dat?" Vraagt hij zacht.

"Nee, ik kijk toch niet iedere keer naar mezelf als ik bloos!?" Sis ik boos, geef hem een geërgerde duw en zucht als ik merk dat ik net zo goed tegen een stenen muur had kunnen duwen.

"Je kunt wel hard gillen trouwens, ben ik zo eng?" Vraag hij ineens.

"Ja man, ik zou nog liever een zombie zoenen dan jou, ik meen het!" Snauw ik hem toe.

Hij trekt zijn wenkbrauwen op.
"Echt waar? Ik dacht dat ik een zombie was? Dus eigelijk... zou je dus wel met mij zoenen" zegt hij met een scheve grijns.

"Hij heeft je gedist Loutje, wat doe je nu?" Fluistert iemand in mijn oor.

"Ja, dat had ik zelf ook wel gemerkt Demi, laat me maar, ik bedenk wel iets" sis ik terug en duw mijn vriendin achteruit.

"Geef maar toe boterbloempje, je houd van me" fluistert Jax zwoel en buigt zich voorover zodat we op gelijke hoogte zijn.

"Alleen domme, naïeve meisjes zullen voor jou vallen, dus ga maar iemand anders zoeken, met mij kom je niet ver" fluister ik op dezelfde toon.

"O, gaan we hard to get spelen boterbloem" vraagt hij.

"Nee, we spelen not to get, en hou op met je rare bijnaampjes, ik kom niet eens overeen met een boterbloem" vertrouw ik hem toe.

"O, jij komt overeen met zo veel mooie dingen, mij bijvoorbeeld" zegt hij, zijn mondhoeken omgekruld in een glimlach.

"O Jax, vindt je het zo leuk om mensen te beledigen, want door te zeggen dat ze op jou lijken, graaf je een valkuil voor jezelf" fluister ik met een scheve grijns.

Meteen betrekt zijn gezicht.
Maar voordat hij iets kan zeggen, draai ik me om, haak mijn arm door die van Demi en sleur haar mee naar de circus tent.

"Lou, weet je wel dat je jezelf nu direct in het diepe gooit?" Vraagt Demi voorzichtig. "Badboy's uitdagen is nooit een goed idee".

"O kom op Deem, zijn ego hoeft niet altijd gestreeld te worden, soms moet je hem een deuk bezorgen, zodat hij de tijd nodig heeft om het deukje weer uit te deuken" zeg ik, optimistischer dan ik me vanbinnen voel.

***

"Gewaagt, maar je hebt gelijk wat het deukje betreft" zegt Eva even later.

"Maar hij laat Lou nu nooit meer met rust, hij zal haar terug pakken, hoe dan ook!" Roept Demi hysterisch.

"Dan zal hij zijn best moeten doen" antwoord ik rustig, ga op de achterste rij van de bus zitten en wacht tot ze naast me ploffen.

"Maar hij is sterk, als het op een gevecht aan komt, wint hij sowieso!" Zegt Demi.

"Vechten met iemand die zwakker is dan jou is oneerlijk, en ik haat oneerlijke dingen, en trouwens, ik mag dan wel niet sterk zijn, maar ik bedenk wel iets om hem plat te krijgen".

"Lou heeft gelijk, ze is dan misschien wel niet de sterkste, maar ze heeft een prima stel hersenen waarmee ze Meneer Leeghoofd direct afmaakt" verzekert Eva.

"Oké, maar als je straks half dood in het ziekenhuis ligt mag je mij niet aankijken!" Antwoord Demi verdedigend.

"Zal ik niet doen, als je halfdood bent heb je overigens vaak je ogen dicht" grinnik ik.

***
Hoofdstuk 2 😏
Wat vinden jullie tot nu toe van Jax en Malou?
En van Eva?
En Demi.
Ik ben benieuwd.

Xxx Unicorn

Bad, with a kind of good ~Voltooid~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu