30. Stoute plannetjes en ontploffingen

133 5 0
                                    

***

Stoute plannetjes en ontploffingen

***

Met een diepe zucht laat ik me op de bijrijdersstoel zakken en trek mijn jurk naar binnen.
Jax duwt het portier dicht, loopt naar de andere kant van de auto en stapt zelf ook in.

"Klaar om iedereen te verpletteren?" Vraagt hij met een grijns.
Nu hij het zo zegt merk ik pas op hoe knap Jax er eigelijk uitziet en met een blosje knik ik.

Hij draagt een zwarte jeans met gaten, een simpel wit shirt waar je zijn biceps en six-pack duidelijk in ziet en een leren jack over zijn schouder.
Zijn haar is met gel in een nonchalante kuif gebracht en aan zijn voeten draagt hij donkerblauwe Nikes.

"Na al die tijd ben ik blijkbaar nog steeds te aantrekkelijk om niet naar te kijken?" Vraagt Jax plagend en pakt mijn hand.
"Nietes" zeg ik niet erg overtuigend en bloos als hij een kus op mijn hand drukt.

"Ik houd van je" zegt hij met een glimlach en knipoogt.
"Ik niet van jou" antwoord ik met een sinistere grijns en knijp zo hard mogelijk in mijn hand.

"Malou!" Roept hij verontwaardigd en knijpt me gewoon terug.
"Sorry Jaxepexie" zeg ik giechelend en trek mijn hand los.

Met een klein pruillipje en grote puppy ogen staart hij me aan.

"Wat moet je nou?" Vraag ik met rollende ogen "je weet heus wel dat ik ook van jou houd".
"Maar ik wil het nog een keer horen, ik wil het nog honderd keer horen" antwoord Jax zielig.

Met een diepe zucht geef ik hem zijn zin en zeg: "ik houd van je".

***

Moeiteloos parkeert Jax zijn auto voor het enorme gebouw en zet de motor uit.
Dan richt hij zich met een ernstige blik tot mij.

"Je lijkt een beetje op mijn moeder als je zo kijkt" zeg ik droog en grijns.

Jax rolt alleen een keertje met zijn ogen en opeens zijn mond om iets te zeggen.
Maar dan sluit hij hem weer en schud zijn hoofd.
"Laat ook maar, we gaan iedereen zich laten schamen om het feit dat ze niet meer hun best hebben gedaan op hun outfit" zegt hij dan met een grijns.

Met een ondeugend plannetje in mijn achterhoofd stap ik uit, loop naar Jax toe en pak zijn hand.
"Doen we" zeg ik vastberaden, bal mijn losse hand tot een vuist en staar geconcerteerd naar de grote dubbelen deuren, alsof er ieder moment een enorm monster uit komt stormen wat ik moet verslaan.

"Je bent leuk als je zo standvastig bent, weet je?" zegt Jax ineens en verbaast kijk ik naar hem op.
"Nee, op zich weet ik dat niet nee" zeg ik droog en geef hem een plagend duwtje.

Jax grinnikt zacht, geeft een kneepje in mijn hand en dan lopen we samen naar binnen.

Een enorme muur van zweetlucht, warme lichamen (wat overigens het zelfde is als zweetlucht) en de geur van chips vult mijn neus zodra ik binnenstap, maar dat ben ik ook snel genoeg weer vergeten.

De hele ruimte is donker, maar gevuld met felgekleurde lichten die aan en uit flitsen, heen en weer draaien en patronen werpen op de vloer.
Tegen de muur rechts van me, loopt een lang buffet met schalen voor chips, nootjes, popcorn en dingen die ik in het donker niet zo één twee drie herken.
Aan het eind staat tientallen flessen fris.

"Omg, Malou ziet er echt zó mooi uit" hoor ik iemand ineens fluisteren en ik moet op mijn lip bijten om niet te lachen.
"Eigelijk snap ik wel dat Jax met haar is gegaan, ze is best knap" fluistert weer iemand anders en dit keer vang ik een grijnzende blik op van Jax.

"Malou!" Roept ineens iemand en dan weet ik dat ik mijn leven niet meer zeker ben.
Demi komt met wijd gespreide armen op me af.

Ik besluit dat ik het best gewoon weg kan duiken onder de buffettafel, maar dan trekt ze me in een knuffel en besluit ik dat ik mijn hersenen moet gaan trainen zodat ze sneller gaan denken.
Als dat kan.

"Je ziet er géwéldíg uit schat!" Roept Demi met een klemtoon op echt elke klinker van het woord geweldig als ze me eindelijk loslaat.
"I know" zeg ik met een duivelse grijns en maak een hairflip met mijn onzichtbare haar, aangezien het feit al mijn haar opgestoken is.

Jax knijpt opnieuw in mijn hand en zegt dan: "Ik ga even naar Nicolas, ik zie je zo".
Zachtjes druk ik een kus op zijn wang en loop dan samen met Demi naar Eva, die naast de buffettafel staat te praten met een jongen.

"Eef!" Roept Demi opgewekt en zwaait als Eva opkijkt.
Met een grijns zwaait Eva terug, zegt gedag tegen de jongen en glimlacht naar hem.

En dan zie ik wie het is.
Bram.

Als versteend blijf ik staan, terwijl mijn hart als een donderslag in mijn borst dreunt.
Demi, die ondertussen Eva één van haar knuffels verleent, heeft niets door, maar Eef kijkt me vragend, met opgetrokken wenkbrauwen en grote ogen aan.

Ik kauw hard op mijn wang en besluit deze avond niet te laten verpesten door die ontzettende, egoïstische, doorgedraaide, achterlopende, leeghoofdige...

Goed, ik ga dus mijn avond niet laten verpesten door Bram.

Dus schud ik zachtjes mijn hoofd en zucht diep.
Even trekt Eva met haar wenkbrauwen, en ik weet dat ze me er ooit nog naar zal vragen, maar dan haalt ze haar schouders op en grijnst.

"Dansen?" Vraagt ze met een veelbetekenende blik - waarvan ik overigens geen idee heb waar hij voor bedoelt is maar goed.
Ik knik direct, trek mijn vriendinnen mee naar de dansvloer (die eigelijk overal is) en beweeg mee op de melodie van het liedje.

Demi zingt zo hard mogelijk mee.
"I need your love, I need your love, I need your lo-lo-lo-lo-lo-love, I need your love, I need your love, I need your, I need your love, I need your love, I need your lo-lo-lo-lo-lo-love"

Rollend met haar ogen, port Eva Demi in haar zij en zegt; "het is een liedje om op te dansen schat, geen karaoke".
Demi pruilt verontwaardigd met haar lip, maar dan schalt haar lievelings liedje uit de enorme speakers die vooraan naast het podium staan en is ze ons allang weer vergeten.

Terwijl ik zachtjes mee beweeg op de maat, voel ik ineens een hand op mijn heup en een kin op mijn schouder.
"Hey schoonheid" fluistert Jax zacht, kust heel soepel via achter mijn nek en slaat zijn armen losjes rond mijn middel.

Dan neemt hij me mee in zijn bewegingen, mijn rug tegen zijn buik en zijn wang tegen de mijne.
Het bloed gonst in noodtempo door mijn lichaam en een explosie aan... tja, van alles, raast door mijn buik.

Na een tijdje, als ik de drang die ik al die tijd al voelde, niet meer aan kan, besluit ik mijn stoute plannetje uit te voeren en draai me naar hem om.

Er is volgens mij maar één manier om de school te laten zien dat ik alles behalve een slet ben.

Ik zal iedereen laten zien dat Jax van mij is.
Dat ik van Jax ben.

En dus druk ik zonder pardon mijn lippen op de zijne en vergeet ik alles om me heen.

***

Bad, with a kind of good ~Voltooid~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu