***
Een geliefde mislukkeling
***
"Dank je Jasper" zeg ik met een zucht, trek een mondhoek op in een misvormde lach en hink de voortuin in.
Zijn stem houd me tegen.
"Ik weet niet wat er is Lou, maar ik hou nog steeds van je, nog altijd, ik heb vijf jaar lang aan je gedacht, daarom zijn we ook terug verhuisd, en ik hoop dat je...".
Met een brandend hart ren ik zo hard als gaat mijn huis binnen en duw de deur achter me dicht.
Het lijkt alsof ik in brand sta, en ik niet meer te blussen val.
Ik ben gewoon Katniss, the girl on fire, maar dan verpest.Waarom?
Waarom ik?
Waarom pressies ik?Woedend trap ik mijn hiel tegen de deur.
"Godverdomme, klote wereld!""Malou! Je mag niet met god schelden, en wat heb je nou weer geflikt!" Roept Lucas vanuit de woonkamer.
"Lucas! Hou je kop dicht!" Roep ik boos terug, hink de trap op en beuk mijn deur open.
"Malou? Wat is er aan de hand?".
Lucas staat halverwege de trap en kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan."Niets, laat me alsjeblieft gewoon met rust" zeg ik verslagen, duw de deur tussen ons dicht en hink naar mijn bed.
"Malou! Lieg niet, ik ben je broer en ik wil het weten" zegt Lucas, die met zijn schouder tegen de deuropening leunt.
"Alsjeblieft Lucas, laat me nou gewoon met rust" zeg ik verslagen, laat me op bed vallen en verstop me onder de dekens.
De deur valt met een klap dicht en ik hoor Lucas van de trap donderen.
Ik ben een mislukkeling, een ondergang voor de wereld, ik ben helemaal niks waard, hoe zou iemand ooit om mij kunnen geven?
Nu zal ik mezelf verdrinken in mijn verdriet.Nee joke, ik heb geen zin on dood te gaan.
Maar waarom!?! Waarom alweer?!
Dan piept mijn telefoon.
Een berichtje van....
Jax.J: Hey, ik ben mijn teddybeer kwijt, wil jij vannacht bij mij slapen?
M: Nee Jax, koop maar lekker een nieuwe
J: Is je vader een piraat? Want jij bent zijn schat.
M: Wat probeer je?
J: Als je me niet ziet staan, ga ik wel zitten, als je me niet ziet zitten, ga ik wel liggen, als je me niet ziet liggen dan val je dus op me
M:,Shut up
J: Als je een hamburger was, noemde ik je Mac Beauty
M: Humor
J: Kom je toevalig uit Griekenland? Nee? Daar komen toch alle godinnen vandaan?
M: Blijkbaar wonen er ook godinnen in Amerika
J: Jij bent de reden waarom God de vrouw heeft geschapen
M: Weet ik toch
J: Mijn hobby is puzzelen en jij bent het laatste stukje
M: Saaie hobby heb jij dan
Gelukkig heb ik mijn zwemdiploma gehaald, anders verdrink ik in je mooie ogen
Rollend met mijn ogen drop ik mijn telefoon onder mijn kussen en ga er bovenop zitten, maar niet voordat ik het geluid uit heb gezet.
Een lichte glimlach speelt rond mijn lippen.
Ookal is Jax een klootzak en klasse één badboy, stiekem is het toch wel leuk als een jongen zo ver gaat, terwijl jij hem gewoon keihard uit kan lachen omdat hij zijn tijd verspilt."Malou! Er is iemand voor je!" Roept mijn moeder van beneden -blijkbaar is ze thuis- en twee secondes later word mijn deur open geduwd en staat Jax me met een scheve grijns aan te kijken.
"Ook hallo" zeg ik droog.
"Hey boterbloempje"
"Dag afgekloven afvasborstel"
Jax trekt vragend zijn wenkbrauwen op, maar ik zie dat hij moeite moet doen om zijn lach binnen te houden.
"Serieus, áfgekloven afwasbórstel? Erg kwetsend hoor" zegt hij zacht, met een vrolijke twinkeling in zijn ogen.
Ondanks al zijn moeite ontsnapt er een grinnikt uit zijn mond.
Met getuite lippen kijk ik hem aan, mijn hoofd afwachtend schuin en een vastberaden trek rond mijn mond."Wat wil je dan? Appelflap? Strontbosaap? Gele vla pissebed? Kakkerlak? Keutelbaviaan?"
"Nuh, klootzak is ook goed"
Met een boze frons sta ik op en hink op hem af.
Maar ik was vergeten dat het onmogelijk is om in mijn kamer te lopen, struikel over een berg... dingen en val.Recht in zijn armen.
Zijn armen houden me vast rond mijn heupen en de huid waar hij me aanraakt tintelt en is bloedheet.
Boos kijk ik naar hem op, verwachtend een lach te zien, een scheve grijns, of een twinkeling in zijn ogen.
Maar inplaats daarvan zie ik alleen een bezorgde frons en gespannen lippen."Laat me nu maar weer los" zeg ik na een tijdje, als de tintelingen langzaam overgaan naar een hunkerend verlangen.
Jax laat me langzaam zakken op de grond en gaat op zijn hurken naast me zitten.
Zijn heup duwt subtiel een stapel was opzij, maar niet subtiel genoeg en mijn wangen kleuren langzaam rood van schaamte."Sorry...voor mijn kamer" zeg ik zacht, mijn ogen strak op mijn voeten gericht.
"Geeft niet, je lijkt wel een beetje op Ronja" grinnikt hij.
"Ronja? Wie is dat?" Vraag ik verbaast en kijk hem nu wel recht aan.
Er verschijnt een smalle glimlach rond zijn mond."Mijn zusje" zegt hij dan, en in zijn ogen lees ik... liefde?
Er is dus wel degelijk iemand waar hij om geeft.
Zijn zusje."Dus, er zijn wel mensen waar je van houdt?" Vraag ik voorzichtig, ik heb geen idee hoe hij hierop gaat reageren, maar toch moet ik het weten.
"Ja, twee om pressies te zijn" zegt hij met een vreemde blik in zijn ogen.
"Ronja en...." help ik hem."Ronja, en..." begint hij met een plagerige blik in zijn ogen.
"Zeg het nou maar gewoon klootzak!" Roep ik gefrustreerd.
"En... jij"
JE LEEST
Bad, with a kind of good ~Voltooid~
Romance"O, gaan we hard to get spelen boterbloem" vraagt hij. "Nee, we spelen not to get, en hou op met je rare bijnaampjes, ik kom niet eens overeen met een boterbloem" vertrouw ik hem toe. **************************************** Malou Hannah Jasmin van...