22. Rennen

153 7 0
                                    

***

Rennen

***

"Loutje! Als je het waagt om nog één keer te zeggen dat je twijfelt aan jezelf krijg je een schop! Begrepen!" Vraagt Eva dreigend en prikt met het puntje van mijn hak in mijn bovenarm.

Rollend met mijn ogen pak ik de hakken aan, bekijk mezelf voor de laatste keer in de spiegel en ren dan - op blote voeten, I mean, wie rent er nou weer met hakken - achter mijn vriendinnen aan naar beneden.

De moeder van Demi glimlacht als ze ons ziet en zegt dan vrolijk: "foto tijd!".

Demi kreunt hoorbaar, maar gaat toch klaarstaan voor de foto, haar mond omgekruld in een grijns en haar tong uitgestoken.
Ik ga naast haar staan, sla mijn arm rond haar schouders en wenk Eva.
"Kom op Eefje, voor als we later groot zijn".

Nu rolt Eva met haar ogen.

Met een grijns trek ik haar naar me toe, dan maakt Demi's moeder de foto en staat Eva erop alsof ze moet kakken.

"Let's go!" Roep ik vrolijk, ren maar de auto van Demi en ga achterin zitten.
Eva kruipt naast me, nog steeds met een boze blik vanwege de foto, en Demi gaat naast haar moeder op de bijrijdersstoel zitten.

Tijdens de rit is het opvallend stil, en terwijl ik gespannen aan de zoom van mijn jurkje frunnik, staar ik naar de voorbijrazende auto's.

Opnieuw gaan slaan mijn gedachtes de gebruikelijke weg in en eindigen bij hun eindbestemming.
Jax

Piekerend bijt ik op mijn lip, waardoor ik meteen mijn lippenstift ruïneer en de rest van de rit probeer zo onopvallend mogelijk de gore smaak uit mijn mond te verwijderen door met mijn nagel over mijn tong te krabben.

Soepelheid be like

"We zijn er meiden!" Roept ze moeder van Demi ineens en geschrokken haal ik mijn vingers uit mijn mond.
"Heel veel plezier dames, let een beetje op elkaar en Demi, waag het niet om dronken thuis te komen!" Zegt ze dreigend tegen haar dochter.

"Jah mam!" Zegt die met rollende ogen, geeft haar moeder een knuffel en springt dan uit de auto.

Snel glip ik in mijn sleehakken en ren Demi achterna.

"Omg, ik ben zo gespannen" zegt die, als ik naast haar kom staan. Ze bijt gefrustreerd op haar onderlip en wiebelt met haar vingers.
"O schat, het komt wel goed" zeg ik zachtjes en geef haar een knuffel.
"Weet ik wel, maar toch, als Jasper me nou niet..."
"Wacht wat! Jasper is je DATE!" Onderbreek ik haar schaamteloos.
Ze knikt voorzichtig.
"Waarom heb je dat niet vertelt!" Roept Eva, die er ook is bij komen staan, verontwaardig.
"Omdat jullie er niet naar vroegen?".

Een warme lach doet me opkijken en dan staar ik in de twee meest mooie ogen ooit.
Jax.

"Hey" fluister ik zachtjes
"Hey schoonheid" antwoord Jax met een lieve glimlach, zijn ogen stralen en de kuiltjes in zijn wangen worden dieper als hij zich naar me toe buigt en zegt: "heb je elfenstof over jezelf heen gestrooid, je bent prachtig".

Met rode wangen laat ik mijn ogen naar de grond glijden.
Ik ben nooit iemand geweest die goed met complimenten om kon gaan.

Bad, with a kind of good ~Voltooid~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu