14. Akward date en weddenschappen

165 9 0
                                    

***

Akward date en weddenschappen

***

"En, wat verlangt mijn prinsesje te doen?" Vraagt hij zacht.
"Zeg dat nooit meer" zeg ik quasi-boos en druk mijn vinger op zijn neus.
Maar toch voelt het alsof iemand een kooi vol vinders loslaat in mijn buik.

Jax glimlacht breed.
"Maar dat was al weer geen antwoord op mijn vraag" zegt hij dan.

"Hmmm, wat versta jij onder; verlangen iets te doen? Een date?" Vraag ik met een schuin hoofd.
Jax grinnikt zacht en drukt een kus op mijn neus.
"Iellllll viespeuk!" Roep ik hard en wrijf over mijn neus.
"Watje" grinnikt Jax en drukt een extra speekselige kus op mijn neus.
"Nou zeg!" Zeg ik boos, geef hem een speelse pets tegen zijn schouder, die ik twee keer zo hard terug krijg, en rol van zijn schoot af.

Ja, ik ról.

Maar twee sterke armen rond mijn middel trekken me terug en dan lig ik met mijn rug tegen de buik van Jax, mijn hoofd tegen zijn schouder.

Jax begraaft zijn gezicht in mijn nek. Zijn warme adem veroorzaakt kippenvel op mijn huid.

"Ik wil bowlen" zeg ik dan.
"Bowlen? Serieus. Dan word je keihard ingemaakt, boterbloempje" grinnikt Jax zachtjes, duwt me omhoog en staat zelf ook op.
"O wacht jij maat af!" Zeg ik dreigend.

"Goed dan prinsesje, wij gaan bowlen" zegt hij met een glimlach.
"Yeah, maar laat me mezelf eerst even opfrissen, ga jij maar lekker naar beneden, maar praat niet met mijn broer, die zal je wel niet erg aardig vinden" zeg ik dan, duw hem snel mijn kamer uit en sluit de deur.

"Oké dan maar hé" hoor ik Jax nog roepen, voordat ik mijn kledingkast in duik.

Broek? Jurk? Rokje? Short?

Uiteindelijk ga ik voor een zwart klokrokje, een grijs shirtje met in de linker hoek een zakje waar een katje uit komt en een wit Adidas sport vest.

Snel jump ik in mijn gympen en sprint dan de badkamer in.
Gewoon een hoge staart, waarbij ik twee plukjes naast mijn oren los laat hangen en een dun laagje mascara.

In mijn tas prop ik mijn mascara, telefoon, portemonnee, oortjes en handschoenen.

"Jeetje, ik weet dat meisjes lang over dingen kunnen doen, maar jij spant toch wel echt de kroon".
Jax staat ontspannen met zijn schouder tegen de deurpost geleund, een grijns op zijn lippen en spelend met zijn autosleutels.

"Ik ben geen meisje" zeg ik droog.
"Nee, jij bent een Bosaap, nou goed?" Vraagt Jax sarcastisch, gaat achter me staan en slaat zijn armen om me heen.
Met een glimlach leun ik tegen zijn borst en staar naar ons in de spiegel.

"Je bent groot" zeg ik.
"Nee echt! Goed opgemerkt".
"Ik ben klein".
"Nog beter".
"Maar we zijn zo... anders".
"Tja, ik ben ook een jongen, jij een meisje" zegt Jax droog.

Met een glimlach woel ik door zijn donkerblonde haar en leg mijn handen tegen zijn borst.

"Gaan we?" Vraagt Jax na een tijdje. Ik knik langzaam, maak me los uit zijn knuffel en trek hem mee de trap af.
"Mam! Ik en Jax gaan bowlen!" Roep ik richting de woonkamer.
"Jax en ik, boterbloem. Jax en ik" verbeterd Jax me met een glimlach, tilt me op en gooit me over zijn schouder.

"Jax!". Met een kreetje hobbel ik mee op zijn verende voetstappen, plant mijn ellebogen in zijn rug en zwaai met een glimlach naar mijn broer, die met open mond in de deuropening staat.

Zijn blik versmalt en ik versta amper wat hij zegt.

"Ik praat nog wel met jou!"

Dan slaat de voordeur tussen ons dicht en draagt Jax me naar zijn auto.

Jax laat me voorzichtig op de grond zakken en drukt een kus op mijn lippen, dan opent hij het portier van de auto.
Met een diep zucht laat ik me
op de bijrijders stoel zakken.
Jax loopt om de auto heen en gaat achter het stuur zitten.

"Gaat het?" Vraagt hij zachtjes.

Ik haal mijn schouders op en staar uit het raampje, ook al staan we nog steeds stil voor mijn huis.

"Malou" zegt Jax streng. Zijn hand komt uit het niets en sluit zich zachtjes rond mijn kin.
Langzaam draait hij mijn gezicht naar hem en drukt een zachte kus op mijn lippen.

"Heb je Eva echt ontvoerd?" Vraag ik voorzichtig, bang dat hij me een idioot gaan vinden.
Jax kijk me verbaast aan.
"Dacht je dat ik het echt meende" zegt hij met een stem vol verbazing.

"Ja" zeg ik zachtjes, terwijl ik beschaamd naar het dashboard staar en mijn adem inhoud.
Even is het stil.
Dan zegt Jax; "ik houd echt van je, maar zo iets doen om je voor me te laten vallen zou zelfs ík niet doen".

Opgelucht adem ik uit.

***

"Een baan voor twee personen" zegt Jax tegen de vrouw achter de toonbank en knipoogt.
Boos stamp ik hard op zijn teen, druk de vrouw het geld in haar handen en neem de meest sexy schoenen van haar aan.

"Jaloers?" Vraagt Jax met een brede grijns.
"Helemaal niet"
"Wel"

"Nietes"
"Welles"
"Nietes"
"Welles"
"Nietes"
"Welles"
"Nietes!"
"Welles!"
"Oké!"

"Ha! Je geeft op, ik heb gewonnen!" Roept Jax triomfant.
Met een boze frons duw ik zijn schoenen in zijn handen, sla mijn armen over elkaar en staar demonstrerend de andere kant op.

Dan voel ik twee sterke armen om mijn middel en drukt Jax zijn neus in mijn nek.
"Ik zou jou nooit laten vallen" mompelt hij zachtjes, gedempt door mijn haar.

"Ik houd je eraan" grinnik ik zacht en ren voor hem uit naar de baan.

"Malou Hannah Jasmin van Voorst!" Hoor ik Jax achter me roepen, en met een grijns typ ik onze namen in op het bordje, zorg ervoor dat ik als eerste ben en grijp bal 14.

"Dat ga jij echt nooit kunnen dragen boterbloempje".
Jax slaat zijn handen van achter rond de bal en pakt hem uit mijn handen.

"Dragen niet, maar rollen wel" zeg ik droog.

Jax houd met een plagende glimlach de bal boven zijn hoofd.
"Zie hem dan eerst maar af te pakken" zegt hij met een sceptische grijns.

Met opgetrokken wenkbrauwen stomp ik hem in zijn buik, en even is zijn aandacht afgeleid van de bal. Met een gemene grijns gris ik de bal uit zijn handen en ga demonstratief voor hem staan.

"Wedden dat ik vandaag meer dan vijf keer strike ga gooien?" Vraag ik hem met een scheef hoofd.

Hij kijkt me met één opgetrokken wenkbrauw aan.
"Afgesproken"

***

We hebben de 100 reads gehaald! Ik ben zo ontzettend blij, echt heel erg bedankt!
Ik vindt het echt super leuk dat jullie mijn boek lezen. Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden. En als jullie ideetjes, opmerkingen of tips hebben, zet ze dan vooral in de comments 💋❤
Luff to you all 😍

Xxx UNICORN

P.S. ik ben echt verdomd slecht in bedankt-dingetjes schrijven 😂😅

Bad, with a kind of good ~Voltooid~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu