10. Bedreiging of afspraak

182 11 0
                                    


***

Bedreiging of afspraak

***

Met een zucht leun ik achterover in de kussens, van mijn koninklijke bedje.

Demi is naar huis.

En ik ga zo wat dood van verveling -en uithongering, tekort aan suiker, een koffie-dip en liefdes verlangen.

Goed, de laatste twee misschien iets minder heftig dan de rest.

Voordat je je af vraagt waarom uithongering, ik bedoel, ik ben gewoon thuis, en omdat ik een -soort van- normaal mens ben, heb ik ook gewoon eten in de keukenkastjes.

Maar, ik ben alleen thuis en ik heb te veel pijn -uche uche, ben te lui- om naar beneden te lopen, eten te halen, en weer terug te lopen.

Ik schrik -letterlijk- op als mijn telefoon afgaat, en snel neem ik op.

"Hoi, met Malou van Voorst?" Vraag ik in de telefoon.
"Hoi Loulou".

"Jax? Hoe kom je aan mijn nummer? En als je me nog één keer Loulou noemt, kom ik persoonlijk naar je huis om je in elkaar te rammen!" Sis ik woedend.

"Je wilt het niet weten Malou, echt niet".
"Wat heb je met mijn vriendinnen gedaan!" Vraag ik verdedigend.

"O kleine, naïef Malou toch, dacht je nou echt dat ik jou zomaar tussen mijn vingers door zou laten glippen? Je kunt beter gewoon voor me vallen, anders zie je Eva nooit meer".
Zijn stem is dreigend en angstaanjagend.
"Bedreig je me nou serrieus?" Vraag ik rustig, maar de haartjes in mijn nek staan ongewild overeind.

Ik weet niet waar deze gek toe in staat is, maar ik geloof dat hij nu echt te ver gaat.

"Ik bedreig je niet Malou, ik maak een afspraak" antwoord hij.
"Een afspraak maak je samen Jax, die leg je niet voor als een dreiging!" Grom ik boos, druk hem weg en laat me achterover op mijn bed vallen.

Dan dringen zijn woorden ineens tot me door.

Wat bedoelde hij toen hij dat dat ik Eva nooit meer terug zou zien?

Met een raar onderbuikgevoel sta ik op.
Ik kan echt geen hoogte krijgen van die jongens, het ene moment komt hij voor me op, doet hij super lief, het andere moment bedreigt hij me.

Hij bedreigt me door mijn vriendin te gijzelen.

Waarom gooi ik altijd mijn vriendinnen in het diepe voor míjn fouten.
Nu lijden zij.

Ik moet met dat joch gaan praten, ik weet immers waar hij woont, omdat ik zo'n vier jaar geleden op zijn feest was, waarbij hij de hele school had uitgenodigd.

Geen idee waarom ik toen ging.

***

De deurbel schalt door het huis als ik met een trillende vinger aanbel.

Ik sta met mijn modder schoenen, baseball vest en short voor het grootste huis in heel Ocean City en wil gaan praten met de grootste idioot in heel de wereld.

"Wie is daar?" Vraagt een norse stem.

Gesprongen spring ik rechtop en sta zowat ín de lens van een kleine camera.
Snek zet ik een stapje achteruit, ze hoeven niet meteen zo intiem te doen hoor.

Bad, with a kind of good ~Voltooid~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu