| 8 |

5.8K 247 13
                                    

MANGKUK yang berisikan bubur diletakkan ketepi . Seleranya hilang sejak keluar daripada hospital semalam . Kepalanya disandarkan dikepala katil . Bibirnya yang pucat dikemam . Tiba tiba pintu biliknya dikuak kasar tersentak Asyiela dibuatnya .

"Hey anak sial , aku nak kau siap sekarang , tolong aku poskan barang aku sekarang ! Pergi siap cepat !!" Jerkah Encik Hafiz sambil mencekak pinggang.

Asyiela tergamam .

"Tapi Asy tak sihat lagi pa . Tambah lagi Asy demam . You can do it by yourself right?"Ujar Asyiela perlahan .

Tiada tenaga untuk berbalah hari ini . Encik Hafiz mula berang .

"Kau yang cari masalah kan ? Lepas tu kau nak nasihatkan aku pula eh ? Banyak cantik muka kau ! Ingat kau mem besar dekat rumah ni siap berbaring bagai . Eh Asyiela kau kira beruntung aku bagi kau sekolah daripada aku berhentikan kau! Tapi tak ada gunanya dua dua pun buat kau bodoh , tak berguna , pembawa...."

" CUKUP !! cukup pa cukup ! Ya Asy akan bersiap sekarang . Wait me at the living room . " Air mata ditahan supaya tidak gugur .

Oh tuhan kenapa kau tak ambil sahaja nyawa ku ? Encik Hafiz tersenyum sinis .

"Bagus ! Aku nak kau pergi dengan si orang tua bodoh dekat bawah tu . Jangan nak bersiap lama sangat sama je hodoh juga muka kau!" Sinis dia berkata sebelum meninggalkan bilik Asyiela .

Asyiela sudah menekup mukanya . Air mata gugur lagi . Bila dia dapat merasai bahagia ? Perlu ke dia harus tanggung semua derita ni sehingga akhir hayat ? Kenapa papa begitu kejam ?

Rambutnya dilurut kebelakang . Perlahan lahan kakinya diturunkan dari katil . Pandangan matanya berpinar sebenarnya tapi apakan daya , dah ada bapa macam ibu cinderella tapi versi lelaki .

Pfft! Apa apa jelah . Terhuyung hayang badannya tapi digagahkan jua untuk ke bilik air.

"ASY , kau dah sedia untuk pt3 nanti ? lagi 3 bulan je . aku berdebar lah" ujar Nadia sambil bermain straw dihadapannya .

Asyiela pula sibuk menghirup air tembikai dihadapannya .

"Aku tak tahulah wei . aku boleh jawab ke tak ke sama je papa aku bukannya bangga pun" Balas Asyiela sambil menyandarkan badannya dikerusi .

Berkerut dahi Nadia mendengarnya .

"kenapa pula ? Eh papa kau ni ada masalah mental ke ? kalau kau dapat 5 atau 6A mestilah dia bangga . Ibu bapa mana yang tak bangga Asy?" Kata Nadia .

Asyiela sudah merenung mata Nadia .

"Dia tak suka aku Nad ! dia benci aku ! for what untuk dia bangga dengan pencapaian aku ? Dia siap doakan aku bodoh . See? Ada ke bapa yang sanggup doakan anak dia bodoh ? tak Nad dia seorang je. Dahlah aku nak balik aku penat lagipun ubat aku tak makan lagi. Kau nak balik sama tak ?" Nadia menggeleng .

"Kau baliklah dulu . Hah ni sebelum aku lupa kau cepat cepatlah datang sekolah Ray asyik tanya pasal kau je dekat aku" Asyiela hanya mengangguk sebelum keluar dari restoran itu .

Disebab rumahnya tidak jauh dari situ , dia membuat keputusan untuk berjalan kaki sahaja . Sedang kakinya berjalan di kaki lima , sebuah kereta BMW X6 berhenti dihadapan Asyiela .

Asyiela sudah membuat muka meluat siapa lagi kalau bukan anak buah ayahnya sendiri . Dua orang lelaki keluar daripada kereta tersebut dan menghampiri Asyiela .

"Apa pesan dia kali ni?" Soal Asyiela terus .

"Dia suruh cik pergi ofis dia sebab ada perkara penting nak diberitahu pada cik" Asyiela menggaru rambutnya yang tidak gatal.

Satu Bulan Untuk Dia Where stories live. Discover now